Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13683
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 14 آگوست 2020 - 9:26 | ارسال توسط :

شاهد جهش بزرگ در تکنولوژی عمل‌های جراحی در شوشتر هستیم

شوشترنامه| رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با اضافه شدن امکانات بسیار زیادی که در چند ماه گذشته به بیمارستان‌های شوشتر وارد شده است، شاهد جهش بزرگی در تکنولوژی‌های جراحی هستیم و این باعث ارتقای رضایتمندی عمومی خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه، دکتر مجتبی کلانتر در نشست خبری که به مناسبت روز […]

شاهد جهش بزرگ در تکنولوژی عمل‌های جراحی در شوشتر هستیم

شوشترنامه| رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: با اضافه شدن امکانات بسیار زیادی که در چند ماه گذشته به بیمارستان‌های شوشتر وارد شده است، شاهد جهش بزرگی در تکنولوژی‌های جراحی هستیم و این باعث ارتقای رضایتمندی عمومی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه، دکتر مجتبی کلانتر در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در این دانشکده برگزار شده بود، اظهار داشت: با همکاری نماینده محترم شوشتر و گتوند، فرماندار سختک‌کوش شهرستان توانسته‌ایم امکانات جدیدی مانند لاپاروسکوپی، امکانات عمل جراحی میکروسکوپی، عمل‌های سنگ‌شکن و… را به بیماران در شوشتر ارائه کنیم، این امکانات باعث جهش در خدمات جراحی در سطح شهرستان شوشتر شده است.

وی عنوان کرد: این امکانات باعث ارتقای سطح کیفی عمل‌های جراحی در سطح شهرستان شوشتر شده است، برخی از این امکانات و دستگاه‌ها در کشور بی‌نظیر هستند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: سردار گیلانی در سخت‌ترین شرایط بیمارش که در بیمارستان بقیه‌الله تهران بستری بود، به جد پیگیر مشکلات و حمایت از کادر درمان شوشتر بود که این روحیه خستگی‌ناپذیری ایشان را ارج می‌نهیم و از ایشان تقدیر می‌کنم که همیشه حامی بخش بهداشت و درمان بوده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اگر امروز توانستیم با به کاربردن دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارتان خاتم‌الانبیا شوشتر در تشخیص کرونا بسیار سریع عمل کنیم، اگر امروز توانستیم در مدیریت بیماری موفق باشیم و… همه به خاطر زیرساخت‌هایی است که در شهرستان شوشتر مهیا شده است و راهی است که امروز ما میراث‌دار آن هستیم و به جد دنبال خواهیم کرد.

وی ضمن تجلیل از همکاری‌های مسئولان شهرستان شوشتر در دوران کرونا عنوان کرد: در روزهای سخت کرونا کادر درمان در سطح شهرستان شوشتر بسیار ازخودگذشتگی کرد، این تلاش‌ها را در کنار حمایت‌های جدی نماینده مردم شوشتر و گتوند، فرماندار شهرستان، فرمانده سپاه پاسداران، نیروی انتظامی شهرستان شوشتر، دادگستری و دادستانی شوشتر، امام‌جمعه شوشتر و شهرهای مجاور و… ارج می‌نهم.

وی ضمن اشاره به شرایطی که باعث شد که در پیک نوروز کرونا در شوشتر موفق ظاهر شویم، گفت: در آن روزها همه پای کار بودند، در مدت ۲۴ ساعت ۲۰ خط تلفن در اختیار علوم پزشکی قرار گرفت و نیروهای جهادی، سپاه و بسیج و آموزش و پرورش با تماس تلفنی غربالگری مردم را انجام دادند، این اتفاق باعث شد که شوشتر در بین استان خوزستان مقام نخست را در غربالگری به خود اختصاص دهد و از میانگین کشوری نیز جایگاه بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد.

کلانتر خاطرنشان کرد: بیمار کرونایی یکی از نیازهای مبرمش اکسیژن است، نبود اکسیژن برای این بیماران برابر با مرگ است، در روزهایی که همه شرکت‌های تأمین‌کننده اکسیژن به‌صورت فول‌ظرفیت در حال کار بودند و کمبود در این زمینه بسیار شدید بود، شوشتر با مشکل مواجه نشد، این نشان از تدبیر و تخصص در حوزه خدمات و تجهیزات پزشکی است که با دور اندیشی و تخصص توانستیم شرایط سخت و بحرانی را بگذرانیم.

وی تأکید کرد: بارها اتفاق افتاد که تا اتمام اکسیژن بیمارستان تنها چند دقیقه وقت باقی بود، ولی همیشه با تأمین به موقع توانستیم این مهم را مدیریت کنیم و از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در هوای گرم میزان تولید اکسیژن توسط اکسیژن‌سازها کاهش می‌یابد، در شوشتر در تیرماه که اوج بیماری کرونا بود، باز هم این مشکل مدیریت شد، نگذاشتیم در این زمینه مشکلی بوجود آید و بیماری با مشکل مواجه شود.

*روند بیماری نزولی است ولی اعلام نمی‌کنیم

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: روند مراجعات به بیمارستان‌های شوشتر از سه هفته پیش نزولی شده است، باید توجه داشت که حساسیت‌ها نباید کاهش یابد.

وی درباره شرایط شهرهای خوزستان در مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد: شوشتر هفته قبل نارنجی بوده است و طبق اعلام کنونی به دانشکده علوم پزشکی شوشتر شهرستان شوشتر وارد مرحله زرد شده است، این تبدیل‌شدن نارنجی به زرد نباید باعث کاهش رعایت پروتکل‌ها شود.

کلانتر تأکید کرد: بیماری کرونا واقعاً ناشناخته است، بسیار سخت و پیچیده است، نباید با زرد شدن شرایط همه‌چیز رها شود، این شرایط بسیار شکننده است و ممکن است بار دیگر با عدم رعایت به‌سرعت به شرایط بحران برسیم، مردم رعایت کنند و در این زمینه بسیار دقت کنند.

وی در تعبیری ضمن اعلام اینکه کرونا اهل سفر نیست، افزود: کرونا آمده است که بماند و اهل سفر کردن از شهر و کشور ما نیست، باید برخی امور را اصلاح کنیم تا در آینده بتوانیم با این بیماری قدری مقابله کنیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: سه عامل اساسی در بیماری کرونا می‌تواند بسیار مفید باشد، شست دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که همه موارد در کنار هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

*خبرنگاری کار بسیار سخت و پرخطری است

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تأکید کرد: خبرنگاری شغلی بسیار سخت است، در هر خبری خطری وجود دارد، خبرنگاران چشم و گوش جامعه و زبان گویای مردم و مسئولان هستند.

وی عنوان کرد: خبرنگاران برای شفاف‌سازی امور، ارائه تحلیل صحیح به جامعه، بررسی موشکافانه امور و … را در اختیاردارند، از این ظرفیت برای بیان واقعیت‌ها و حرکت در مدار عدالت و انصاف بهره ببرید.

وی ضمن تجلیل از خبرنگاران گفت: خبرنگاران در دروان کرونا واقعاً سنگ تمام گذاشتند، این خبرنگاران بودند که مردم را برای رعایت بهداشت و زدن ماسک همراه کردند، از این صنف واقعاً تشکر می‌کنم.

کلانتر خاطرنشان کرد: شوشتر ازجمله معدود جاهایی بود که اطلاع‌رسانی در آن توسط خبرنگاران محلی به این گستردگی و همه‌جانبه بود، شاید بخش زیادی از کاهش تلفات در پیک نوروز در سطح شهرستان شوشتر به این دلیل و همدلی مسئولان در مواجهه با این بیماری بود.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.