Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 16760
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۲ | ارسال توسط :

آمادگی واگذاری مسکن مهر و الحاق سکونت‌گاه‌های غیررسمی شوشتر را داریم

شوشترخبر|  مدیر عامل ستاد بازآفرینی کشور گفت: آمادگی داریم مسکن مهر شوشتر را با هزینه‌های کامل برای آماده‌سازی و تجهیز به امکانات مورد نیاز به شهرداری شوشتر واگذار کنیم، همین آمادگی برای الحاق سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر شوشتر نیز وجود دارد.

آمادگی واگذاری مسکن مهر و الحاق سکونت‌گاه‌های غیررسمی شوشتر را داریم

شوشترخبر|  مدیر عامل ستاد بازآفرینی کشور گفت: آمادگی داریم مسکن مهر شوشتر را با هزینه‌های کامل برای آماده‌سازی و تجهیز به امکانات مورد نیاز به شهرداری شوشتر واگذار کنیم، همین آمادگی برای الحاق سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر شوشتر نیز وجود دارد.

دکتر محمد آئینی در جلسه‌ای که در فرمانداری شوشتر تشکیل شد اظهار داشت: سایت مسکن مهر شوشتر برای آماده‌سازی نیاز به فعالیت‌های عمرانی متعددی دارد، آسفالت تمام معابر، احداث پارک‌ها و سامان‌دهی آبهای سطحی و… از جمله اقداماتی است که باید در این زمینه اجرایی شود و در برنامه‌ها گنجانده شود.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی این آمادگی را دارد که پس از برآورد کامل هزینه‌های مورد نیاز این سایت را به شهرداری شوشتر تحویل دائم دهد و در قبال این صورتجلسه تحویل هزینه‌های برآورد شده را یکجا پرداخت کند.

آئینی با اشاره به برآوردهای عنوان شده افزود: شهرداری شوشتر باید در این زمینه برآورد جامعی داشته باشد، پس از توافق در این باره هیچگونه تغییری در صورتجله انجام نخواهد شد.

وی گفت: برای الحاق مناطقی مانند دره نو، بنه مهدی، شاه‌نجف، طرح آبیاری و… به شهر شهرداری شوشتر باید طرح توجیهی برای این مهم داشته باشد و به وزارت راه و شهرسازی اعلام کند، بر اساس این طرح توجیهی قطعا دستورات سریعی برای الحاق این مناطق صادر خواهد شد.

مدیر عامل ستاد بازآفرینی کشور افزود: برآوردها در این زمینه باید واقعی، عملی و علمی باشد در این زمینه بدون فوت وقت اقدام لازم انجام گیرد.

وی تاکید کرد: بر اساس تاکیدات وزیر محترم راه و شهرسازی همه مشکلات پیرامون احداث پل علامه شیخ شوشتری برطرف شده است و لازم است شهرداری شوشتر برآوردها به روز خود را از مشاور دریافت و به این وزارتخانه اعلام کند، بزودی در این زمینه دستورات اجرایی صادر و این پروژه وارد فاز اجرا می‌شود.

وی درباره منازل امین‌زاده و گازر شوشتر گفت: این منازل توسط وزارت راه و شهرسازی تملک شده است، در این زمینه آمکادگی داریم این منازل تاریخی را واگذار کنیم، شورای شهر و شهرداری اولین اولویت واگذاری هستند، در جلسه این نهاد از واگذاری سرباز زده است و به این دلیل این منازل به صورت جذف سرمایه گذار BOT به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با انتقاد از شرایط موجود عنوان کرد: ۱۸۶ شهر در کشور وجود دارد که حرائم غیرمنطقی در زمینه میراث فرهنگی آنها را با مشکل مواجه کرده است، شوشتر نیز یکی از این شهرهاست، در این زمینه برای بازنگری حرائم موجود آمادگی لازم داریم و اقدامات در حال برنامه ریزی است؛ این حرائم افراطی در بسیاری از شهرهای کشور ترمز دستی فعالیت‌های عمرانی را کشیده است.

مدیر عامل ستاد بازآفرینی کشور خاطر نشان کرد: سهم ۶ هزار تنی قیر رایگان به استان خوزستان داده شده است، سهم شوشتر از این قیر بسیار ناچیز بوده و در یکسال گذشته ۱۳۸ تن قیر به این داده شده، آمادگی این مسئله وجود دارد که با برآورد صحیح و جامع از محلات خاکی شهر قیر مورد نیاز حداکثر در بازه دو الی سه سال تامین و همه این محلات آسفالت شود، ولی نظارت در این زمینه و عدم وجود انحراف در اجرای پروژه آسفالت ضوری است.

وی تاکید کرد: برآوردهای منطقی درباره واگذاری مسکن مهر و سایت ۷۶ هکتاری شوشتر در اسرع وقت ارائه شود و در این زمینه نیازمند سرعت عمل هستیم.

در این زمینه رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر نیز در جلسه عنوان کرد در این باره نیازمند گرفتن مشاور هستیم و در این باره اقدام خواهد شد که این اظهار نظر باعث انتقاد فرماندار و نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به دلیل زمان بر بودن اخذ مشاور شد و از معاونت وزیر درخواست کردند که اقدامات منوط به این گزارشات و آمارهای مورد نیاز نشود و مراحل و تشریفات قانونی را در دستور کار قرار دهند.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۲
  1. admin :
    11 مهر 01

    باسلام
    اين مطلب با اظهارات آقايان در شوراي اسلامي شهر متفاوت است< آنها ادعاي بسيار زيادي در مديريت توانمند در سطح شهر دارند ولي در اين جلسه خيلي چيزها روشن شده است متشكرم از پوشش اخبار در اين جلسه بسيار مهم

  2. رسايي :
    11 مهر 01

    اين مطلب خيلي چيزها رو روشن كرد
    احسنت

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.