Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 12937
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2019 - 12:50 | ارسال توسط :

۵۳ هزار گردشگر از شوشتر دیدن کردند

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: بیش از ۵۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی در نیمه نخست امسال از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کردند. به گزارش شوشترنامه، علی محمد چهارمحالی بیان کرد: از این تعداد حدود ۵۲ هزار و ۴۴۰ گردشگر داخلی و ۵۰۸ گردشگر خارجی بودند. وی افزود:گردشگران خارجی بیشتر […]

۵۳ هزار گردشگر از شوشتر دیدن کردند

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: بیش از ۵۳ هزار گردشگر داخلی و خارجی در نیمه نخست امسال از آثار تاریخی این شهرستان دیدن کردند.

به گزارش شوشترنامه، علی محمد چهارمحالی بیان کرد: از این تعداد حدود ۵۲ هزار و ۴۴۰ گردشگر داخلی و ۵۰۸ گردشگر خارجی بودند.

وی افزود:گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای ایتالیا، فرانسه، چین، ژاپن، بلژیک و آلمان بودند.

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد: مجموعه آبشارهای شوشتر، قلعه سلاسل و سرای افضل بیشترین بازدید را در این مدت به خود اختصاص دادند.

شهرستان شوشتر دارای حدود ۳۵۰ اثر ثبت ملی و ۱۳ سند تاریخی در فهرست میراث فرهنگی است.

این شهر با بیش از ۱۰۰ بنای آبی تاریخی متعلق به دوران مختلف از شهرهای کهن ایران است و شاهکارهای مهندسی آب در این شهرستان، شوشتر را به عنوان موزه مهندسی آب در جهان تبدیل کرده است.

سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه ای به هم پیوسته از پل‌ها، بندها، آسیاب‌ها، آبشارها، کانال ها و تونل های عظیم هدایت آب هستند که در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در دوران هخامنشیان تا ساسانیان برای بهره گیری بیشتر از آب رودخانه استفاده می شدند.؛ در سفرنامه ژان دیولافوآ باستان شناس فرانسوی از مجموعه سازه های آبی شوشتر به عنوان بزرگ ترین مجموعه صنعتی پیش از انقلاب صنعتی یاد شده است.

آثار باستانی این سازه های آبی ،با عنوان «نظام آبی تاریخی شوشتر» به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو با شماره ۱۳۱۵ به ثبت رسید.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.