Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 12888
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۶:۵۰ | ارسال توسط :

برای چهاردهمین سال متوالی؛ پرچم عزای امام حسین(ع) در شوشتر به اهتزاز درمی‌آید

برای چهاردهمین سال متوالی پرچم عزای امام حسین(ع) در شهرستان شوشتر هم‌زمان با نخستین شب محرم به اهتزاز در‌می‌آید. به گزارش شوشترنامه، رئیس هیئت متوسلین به طفلان مسلم مسجد ابریشم‌کاران شوشتر که متولی نصب پرچم شب اول محرم در شهرستان شوشتر است، شب گذشته در جمع خبرنگاران و اصحاب خبر و رسانه شهرستان شوشتر اظهار […]

برای چهاردهمین سال متوالی؛ پرچم عزای امام حسین(ع) در شوشتر به اهتزاز درمی‌آید

برای چهاردهمین سال متوالی پرچم عزای امام حسین(ع) در شهرستان شوشتر هم‌زمان با نخستین شب محرم به اهتزاز در‌می‌آید.

به گزارش شوشترنامه، رئیس هیئت متوسلین به طفلان مسلم مسجد ابریشم‌کاران شوشتر که متولی نصب پرچم شب اول محرم در شهرستان شوشتر است، شب گذشته در جمع خبرنگاران و اصحاب خبر و رسانه شهرستان شوشتر اظهار داشت: امسال برای چهاردهمین سال متوالی مراسم نصب پرچم در شهرستان شوشتر باشکوه خاصی برگزار می‌شود.

محسن محمدی‌زاده افزود: سال قبل میزبان جمع کثیری از محبان اهل‌بیت از شهرهای دزفول، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا بودیم و در جمع پرتعداد عزاداران از استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و بوشهر نیز عزادار وجود داشت، امسال نیز امیدواریم میزبان خوبی برای عشاق حسینی در شب اول محرم باشیم و بی‌شک متولی این مراسم مردم هستند و مردم شوشتر نیز در میزبانی مراسمات اهل بین واقعاً میزبان‌های خوبی هستند.

وی با اشاره به ثبت ملی مراسم نصب پرچم شب اول محرم در شهرستان شوشتر در فهرست میراث ناملموس میراث فرهنگی، اظهار داشت: پنجم تیرماه این مراسم رسماً از سوی میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است و لوح ثبت نیز به شهرستان شوشتر تحویل داده‌شده است.

محمدی‌زاده درباره برگزاری این مراسم در سال‌جاری تاکید کرد: در سال‌جاری مراسم رأس ساعت ۲۲ (۱۰ شب) روز شنبه ۹ شهریور ماه از محل مسجد ابریشم‌کاران شوشتر آغاز می‌شود و با برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی و دمام این پرچم متبرک به عتبات عالیات در امامزاده عبدالله نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از مسئولان استانی و کشوری در این مراسم دعوت به‌عمل‌آمده است، عنوان کرد: سخنرانی این مراسم حضرت آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان و مداح این مراسم نیز حاج صادق آهنگران است.

وی افزود: تاکنون حضور استاندار و حسینی که همه‌ساله در این مراسم حضورداشته‌اند، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی، مدیرکل بازسازی عتبات عالیات خوزستان، مدیرکل بازسازی عتبات عالیات استان البرز، مدیرکل صداوسیمای خوزستان، سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه مقدم کربلا، سردار علی هاتف فرمانده قرارگاه ابوالفضل در این مراسم قطعی شده است.

محمدی‌زاده تاکید کرد: هیئت‌های متعددی برای حضور و همراهی در این مراسم باشکوه در شب نخست محرم اعلام آمادگی کرده‌اند که از همه این هیئت‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

| منبع خبر : اختصاصی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.