Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 13100
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 13 نوامبر 2019 - 5:28 | ارسال توسط :

گلایه شدید از عملکرد اداره کل شیلات در بیماری آبزی‌پروران شوشتر

به گزارش شوشترنامه، فرماندار شهرستان شوشتر از عدم توجه اداره شیلات و اتحادیه آبزی پروران در خصوص رسیدگی به مشکلات این حوزه گلایه کرد. حسین پنبه دانه پور بیان کرد: شهرستان شوشتر با تولید سالانه حدود ۱۲ هزار تن ماهی جزء قطب های پرورش این محصول در استان و کشور است اما متاسفانه به دلیل […]

گلایه شدید از عملکرد اداره کل شیلات در بیماری آبزی‌پروران شوشتر

به گزارش شوشترنامه، فرماندار شهرستان شوشتر از عدم توجه اداره شیلات و اتحادیه آبزی پروران در خصوص رسیدگی به مشکلات این حوزه گلایه کرد.

حسین پنبه دانه پور بیان کرد: شهرستان شوشتر با تولید سالانه حدود ۱۲ هزار تن ماهی جزء قطب های پرورش این محصول در استان و کشور است اما متاسفانه به دلیل کم توجهی با مشکلات عدیده ای در این خصوص دست و پنجه نرم می کند.

وی با اشاره به کم کاری اداره شیلات در برخی مسائل مرتبط اظهار داشت: اخیراً تلفات سنگینی در بین مزارع ماهی رخ داده که به گفته کارشناسان دلیل آن ورود یک ویروس ناشناخته است، اما پیگیری این موضوع که بسیار مهم است، توسط اداره شیلات و اتحادیه آبزی پروران صورت نگرفته و بنده از این بابت شدیداً گله مند هستم.

وی اضافه کرد: روز گذشته نیز در جلسه شورای کشاورزی که یکی از اعضای آن اداره شیلات است، رئیس یا نماینده آن اداره حضور نداشته، در صورتیکه به عنوان یک شهرستان با توان تولیدی بالا در این حوزه، اهتمام ویژه این اداره را می طلبد.

فرماندار شوشتر همچنین ادامه داد: رئیس اتحادیه آبزی پروران نیز در این جلسه شرکت نداشته و عدم حضور وی نشان دهنده بی اهمیت بودن مسائل حوزه مربوطه برای آنهاست.

پنبه دانه پور افزود: متاسفانه تلاش کسانی که در حوزه آبزی پروری مسئول اند، به اندازه گستردگی و جایگاه شهرستان شوشتر در رابطه با آن نیست و این مسئله خود باعث افزایش مشکلات می گردد.

رئیس شورای کشاورزی شهرستان شوشتر در ادامه خاطرنشان کرد: نپرداختن به مشکلات آبزی پروران و عدم پیگیری و رسیدگی به کاستی های موجود، موجب دلسرد شدن تولیدکنندگان و فعالان حوزه ماهی و شیلات می شود.

وی در پایان گفت: برای حل مسائل مرتبط در شهرستان شوشتر خواستار ورود اداره کل شیلات خوزستان و برادر عزیزم آقای افتخاری نسب مدیر کل این حوزه هستم.

شایان ذکر است، ۱۸۵ مزرعه پرورش ماهی با مساحتی حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار در شهرستان شوشتر فعال است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.