Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 16106
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶ | ارسال توسط :

هیچ کمبود سرم در شوشتر وجود ندارد

شوشترخبر| پیرو خبری مبنی بر مراجعه برخی شهروندان به بعضی داروخانه های سطح شهر و تقاضای دریافت سرم نمکی و ادعای نایاب شدن این نوع سرم؛ به استحضار مردم عزیز شهرستان شوشتر می رساند:

هیچ کمبود سرم در شوشتر وجود ندارد

شوشترخبر| پیرو خبری مبنی بر مراجعه برخی شهروندان به بعضی داروخانه های سطح شهر و تقاضای دریافت سرم نمکی و ادعای نایاب شدن این نوع سرم؛ به استحضار مردم عزیز شهرستان شوشتر می رساند:

بنا بر آماری که روز گذشته از داروخانه های سطح شهر گرفته شد، سرم نمکی و سایر انواع دیگر سرم در این داروخانه ها موجود بود.

این احتمال وجود دارد که افرادی به داروخانه مراجعه نموده و درخواست دریافت سرم بدون تجویز پزشک نموده اند، که در این صورت مطابق با قانون، عرضه سرم و کلیه فرآورده های تزریقی بدون ارائه نسخه پزشک نه تنها در ایران بلکه در سراسر دنیا به علت خطراتی که مصرف خودسرانه آن ها می تواند به دنبال داشته باشد، ممنوع است.

لذا ادعای نایاب بودن سرم نمکی در داروخانه ها اساساً صحیح نیست و مردم با تجویز پزشک معالج می توانند سرم نمکی و سایر انواع سرم را از داروخانه ها تهیه و مصرف کنند.

همچنین در متن مذکور به یک داروساز که داروخانه نیز تاسیس کرده اند اشاره شده که انتظار داشتند دانشکده علوم پزشکی شوشتر نیم نگاهی به داروخانه های خصوصی داشته و برای آن ها سرم تهیه نماید.

بیمارستان های دولتی تابعه دانشکده علوم پزشکی نیز همانند داروخانه های خصوصی، سرم و کلیه داروهای مورد نیاز بیماران خود را از شرکت های پخش دارو خریداری می کنند و این تصور که وزارت بهداشت سهمیه ویژه برای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در نظر می گیرد صحیح نیست.

داروخانه های خصوصی نیز می توانند سرم را از شرکت های پخش سراسری که تعداد آن ها کم هم نیست خریداری و به بیماران سرپایی با نسخه پزشک معالج تحویل دهند.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : اختصاصي شوشترخبر
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.