Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 12951
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۵۷ | ارسال توسط :

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

طی مراسمی با حضور معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه اجرایی منعقد شد.  به گزارش شوشترنامه، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این جلسه اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی شوشتر به منظور ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و بهبود وضعیت بهداشتی مدارس […]

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

طی مراسمی با حضور معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر و مسئولان آموزش و پرورش شهرستان تفاهم‌نامه همکاری بین این دو دستگاه اجرایی منعقد شد.

 به گزارش شوشترنامه، معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این جلسه اظهار داشت: دانشکده علوم پزشکی شوشتر به منظور ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و بهبود وضعیت بهداشتی مدارس آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش شوشتر است.

 نایب فدایی افزود: به هیچ‌وجه دانشکده علوم پزشکی به دنبال رفتارهای پلیسی در بازرسی کارشناسان نیست ولی خط قرمز کارشناسان و بازرسان نیز عدم رعایت بهداشت است، زیرا این مسئله مستقیما با سلامت جامعه ارتباط دارد و این مهم وظیفه ماست و باید نسبت به آن پاسخگو باشیم.

 وی تاکید کرد: بهداشت در مدارس می‌تواند سلامت در جامعه را تضمین کند، به این دلیل بازرسی‌ها و دقت‌نظرها در این زمینه بسیار زیاد است و حساسیت کارشناسان و بازرسان نیز به این دلیل است.

 توزیع غذای سالم در بوفه مدارس

مسئول واحد تغذیه معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست اظهار داشت: وضعیت بوفه مدارس و پایگاه‌های تغذیه سالم خیلی رضایت‌بخش نیست.

 فاطمه خادم افزود: در چند سال اخیر مداخله بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است ولی توفیقات بدست آمده با برنامه‌های مدنظر فاصله دارد.

 وی بازرسی از بوفه‌های مدارس را مطالبه مردم، والدین و مدیران مدارس اعلام کرد و تاکید کرد: اداره آموزش و پرورش باید برای برخورد با متخلفین در این زمینه ساز وکاری ترتیب دهد که با این افراد به چه نحوی برخورد می‌شود؟

 وی افزود: در سال جدید دستورالعمل‌ها و بازرسی‌ها انجام خواهد شد، ولی در این زمینه پس از مشاهده تخلف واقعا استراتژی اداره آموزش و پرورش برای برخورد با مدیر یا کارمند متخلف چیست؟

معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

 وی تاکید کرد: در سال‌جاری با وجود مشکلات زیاد اعتباری ۱۰۰ درصد مکمل‌های مورد نیاز آهن و ویتامین D مورد نیاز دانش‌آموزان تامین می‌شود، فقط تقاضای دانشکده علوم پزشکی شوشتر توزیع مناسب این مکمل‌ها بین دانش آموزان است.وی اولویت نخست توزیع مکمل‌ها را دانش‌آموزان دختر اعلام کرد.

تربیت ۶ هزار و ۷۰۰ سفیر سلامت در سال ۹۷

 مسئول واحد آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست اظهار داشت: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۶ هزار و ۷۲۳ سفیر سلامت آموزش دید و در مدارس شهرستان فعالیت داشتند.

خدیجه بهارزاده افزود: اولویت نخست در شرایط کنونی خودمراقبتی است، در این زمینه نیز باید ارتقای سطح سواد بهداشتی جامعه در دستور کار باشد و سفیران سلامت در مدارس پیشگامان این مهم هستند.

 وی گفت: در سال گذشته بر اساس دستورالعمل ارسالی ۲۰درصد باید سفیر سلامت تربیت می‌شد که برای تربیت این افراد ۱۶ ساعت آموزش انجام شده است.

بهارزاده نیز درباره خودمراقبتی سازمانی گفت: در سال‌جاری ۳۷ درصد مدارس  مدارس حامی سلامت در نظر گرفته شده اند، کارمندان و پرسنل باید برای ارتقای سطح سواد سلامتی و بهداشتی آموزش ببینند و برنامه‌ریزی‌ها در این باره انجام شده است.

 واحد سلامت روان آموزش رایگان می‌دهد

مسئول واحد بهداشت روان معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست اظهار داشت: بر اساس هر یکهزار نفر دانش‌آموز باید یک کارشناس بهداشت روان فعالیت داشته باشد.

مریم بختیاری پور افزود: در سال گذشته در حوزه بهداشت روان در مدارس فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است، در سال‌جاری نیز تلاش داریم آموزش‌های رایگان در این زمینه را ادامه دهیم.

 وی تاکید کرد: به دنبال تغییر نگرش دانش‌آموزان و اولیا هستیم و تقاضا داریم که فعالیت‌ها و آموزش‌ها به صورت کارگاهی برگزار شود.

 وی تقاضای توجه بیشتر به آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان و مدارس شد و گفت: در این زمینه باید قدری بیشتری توجه و آموزش ارائه شود.

 پیگیری بیماریها از مدارس

 مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست اظهار داشت: اصلی‌ترین توجه در حوزه پیگیری از بیماری‌ها در مدارس بیماری‌های واگیر دار است.

پرور اسدی افزود: بیماریهای آنفلوآنزا و پدیکولوزیس(آلودگی به شپش) اصلی‌ترین تمرکز واحد پیشگیری بیماری‌های معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی است و می‌کوشیم در این زمینه با آموزش بخش زیاد فعالیت‌ها را پیش بریم.

وی گفت: به دنبال تعامل با آموزش و پرورش هستیم و بی‌شک در این زمینه تنها با ارتقای سطح سواد سلامتی در بخش خودمراقبتی می‌توان موفق بود.

ایمنی سازه‌ای و غیرسازه‌ای مدنظر باشد

معاون فنی معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست اظهار داشت: در مدارس باید ایمنی سازه‌ای و غیرسازه‌ای مدنظر باشد.

مهناز پاپهن زاده افزود: در بخش سازه‌ای باید از کارشناسان عمران استفاده شود، برخی از مدارس در شرایط کنونی از نظر سازه‌ای وضعیت مناسبی ندارند که باید با بازدید کارنشاسان در این زمینه ایمن سازی شوند.

وی افزود: ایمنی غیرسازه‌ای نیز برای حوادث احتمالی در مدارس باید مدنظر باشد و در این زمینه می‌توان از آموزش‌های مورد نیاز در این بخش استفاده کرد.

آموزش تخصصی مدیران مدارس در حوزه سلامت

معاون اداره آموزش و پرورش شوشتر در این نشست اظهار داشت: اصلی‌ترین فعالیت در حوزه سلامت آموزش است، باید مدیران در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند.

محمد مهدی نجار زاده افزود: مدیران می‌توانند پیش از آغاز فعالیت آموزشی در تیر و مرداد ماه آموزش‌های مورد نیاز را فرابگیرند تا در ایام آموزش و فعالیت مدارس همکاری‌ها با دانشکده علوم پزشکی بهتر باشد.

وی با اشاره به وضعیت بوفه‌های مدارس خاطر نشان کرد: بازرسی از بوفه مدارس به جدیت آغاز می‌شود و پس از تذکرات به متخلفین بی‌شک برخورد قهری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: معتقدیم سلامت دانش‌آموز سلامت آینده و جامعه را درپی دارد و در این باره از همه استعداد موجود بهره خواهیم برد تا گامی در این بخش به جلو برداشته شود.

در پایان این نشست  تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با حضور دکتر نایب فدایی و آموزش و پرورش شوشتر با حضور جناب نجارزاده به امضا رسید و مبادله شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.