Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 12958
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۷:۱۴ | ارسال توسط :

زنگ گردشگری در شوشتر نواخته شد

زنگ گردشگری در دومین روز از هفته گردشگری در دبیرستان دخترانه تلاش شهرستان شوشتر با حضور مسئولان آموزش و پرورش و پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی این شهرستان نواخته شد. به گزارش شوشترنامه، در این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش شوشتر اظهار داشت: در حال حاضر اصلی‌ترین معضل جهان بحث محیط زیست است، باید […]

زنگ گردشگری در شوشتر نواخته شد

زنگ گردشگری در دومین روز از هفته گردشگری در دبیرستان دخترانه تلاش شهرستان شوشتر با حضور مسئولان آموزش و پرورش و پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی این شهرستان نواخته شد.

به گزارش شوشترنامه، در این مراسم رئیس اداره آموزش و پرورش شوشتر اظهار داشت: در حال حاضر اصلی‌ترین معضل جهان بحث محیط زیست است، باید در این باره فرهنگ‌سازی شود و تلاش کنیم که ابتدا از خود در این زمینه شروع کنیم.

علیرضا معینی خاطر نشان کرد: تولید زباله در جهان معضلی کلان به شمار می‌آید، تغییر اقلیم و آلودگی آب و هوا، این ها مباحث فانتزی نیست، مسائلی است که بی‌شک گریبان پیرامون ما را گرفته و باید برای رفع آنها شروع کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های مردمی که در کشور آغاز شده است، گفت: در محرم امسال دیدید که افرادی که وظیفه‌ای در بحث تنظیف نداشتند برای جمع‌آوری زباله در شهر اقدام کردند، این اتفاق باید فرهنگ شود و ما نیز باید بکوشیم تا زباله کمتر تولید کنیم.

زنگ گردشگری در شوشتر نواخته شد
زنگ گردشگری در شوشتر نواخته شد

رئیس اداره آموزش و پرورش شوشتر افزود: تولید زباله در ایران از متوسط جهانی بسیار زیادتر است، چرا در این زمینه نباید فرهنگ عمومی جامعه را ارتقا دهیم و اولین گام را باید از مدرسه برداریم.

معینی گفت: در شوشتر ۳۲۰ مدرسه وجود دارد و ۴۰ هزار دانش‌آموز اگر ۵۰ درصد از این افراد در کاهش تولید زباله از خود شروع کنند، اتفاق بسیار بزرگی در شهر رخ خواهد داد.

*جهانگردی را از شوشتر شرع کنیم

مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر در حاشیه این مراسم در گفت‌گویی اختصاصی با شوشترنامه اظهار کرد: شعاری است که می‌گوید باید جهانگردی را از ایران‌گردی شروع کنیم، من می‌گویم ایران‌گردی را از شوشترگردی آغاز کنیم.

محمدرضا بهادری خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم شوشتر هنوز آگاهی کافی نسبت به اطراف خود، سازه‌های تاریخی موجود در شهر و محله خود را نمی‌شناسند، این وظیفه ماست که اطلاع رسانی کنیم و اهمیت این آثار را در تمدن وفرهنگ شوشتر تشریح و تبیین کنیم.

زنگ گردشگری در شوشتر نواخته شد

زنگ گردشگری در شوشتر نواخته شد

وی اظهار کرد: پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر به دنبال آن است تا با ترتیب دادن رویدادهای فرهنگی و … در آثار تاریخی شوشتر مردم را با آثار تاریخی و تحویلات پیرامونی آشتی دهد و در این باره برنامه‌هایی تدوین شده است.

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر تاکید کرد: بستر حضور مردم فراهم است، ولی تدوین برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی در دست اقدام است تا در نیمه دوم سال که وضعیت آب و هوایی برای حضور مهیاتر است از این فرصت بهره کافی ببریم.

در پایان این مراسم، زنگ گردشگری شوشتر با مشارکت مدیر پایگاه جهانی سازه‌های ابی تاریخی شوشتر و مدیر اداره آموزش و پرورش شوشتر نواخته شد.

به گزارش شوشترنامه، همه ساله ۲۷ سپتامبر به عنوان روز گردشگری گرامی داشته می‌شود و در ایران به این مناسبت یک هفته را گرامی می‌دارند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.