Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13732
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2020 - 16:10 | ارسال توسط :

شیب ابتلا در شوشتر صعودی است؛ در پیک کنونی کرونا کودکان بیشتر درگیر می‌شوند

شوشترخبر| معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: شیب ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان شوشتر بر اساس آمارهای موجود و مراجعات به بیمارستان مرکزی کرونا شهرستان صعودی است و این رشد ممتد و پیک نگران کننده است. دکتر نوذر کلانترفر در گفت و گویی اختصاصی با شوشترخبر اظهار داشت: در روزهای گذشته رشد مراجعات […]

شیب ابتلا در شوشتر صعودی است؛ در پیک کنونی کرونا کودکان بیشتر درگیر می‌شوند

شوشترخبر| معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: شیب ابتلا به کرونا ویروس در شهرستان شوشتر بر اساس آمارهای موجود و مراجعات به بیمارستان مرکزی کرونا شهرستان صعودی است و این رشد ممتد و پیک نگران کننده است.

دکتر نوذر کلانترفر در گفت و گویی اختصاصی با شوشترخبر اظهار داشت: در روزهای گذشته رشد مراجعات بیماران علائم دار به بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر صعودی شده است این رشد ممتد و مستمر نگران کننده است.

وی عنوان کرد: شوشتر در روزهایی از مرداد ماه به جایی رسیده بود که تنها سه نفر بستری کرونا در بیمارستان وجود داشت، بیماری تقریبا کنترل شده بود و رعایت مردم نیز این شرایط را رقم زد، حال رشد مراجعات فزاینده است، در حال حاضر ۳۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی در شوشتر پر شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی بخش‌های ICU در حال پر شدن است و این آمار باعث نگرانی شده است.

وی با اشاره به شرایط ویروس تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های پژوهشی در ایران ویروس کرونا چهار جهش داشته است این جهش‌ها سرعت سرایت را به شدت افزایش داده است و می‌توان ادعا کرد که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و …. باز هم با این ویروس احتمال سرایت وجود دارد.

کلانترفر با ابراز نگرانی از شرایط پاییز و همزمانی کرونا و آنفولانزا گفت: اصلا نمی‌توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی خواهد افتاد، تنها می‌توان توصیه به رعایت نکات بهداشتی، ماسک زدن و شست و شوی مرتب دست‌ها کرد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به اینکه باید بیشتر مواظب کودکان بود، افزود: در پیک کنونی کرونا باید بیشتر مواظب کودکان بود، زیرا این قشر از جامعه احتمال ابتلای بیشتری دارند، از حضور کودکان در مجامع و تجمع‌ها جلوگیری کنیم و فاصله‌گذاری و ماسک زدن را برای این قشر سخت‌گیرانه رعایت کنیم.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.