Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 15808
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۶:۲۳ | ارسال توسط :

بررسی وعده کاشت یک میلیون گل در معابر شوشتر/ بازی با آمارها ادامه دارد

شوشترخبر| روز گذشته مسئول فضای سبز شهرداری شوشتر در ادعایی بسیار معنادار و در نوع خود جالب در فیلیمی در فضای مجازی اعلام کرده است که قرار است یک میلیون گل فصلی در معابر شهر شوشتر کشت شود، که این میزان گل همگی تولید شده در گلخانه شهرداری شوشتر است.

بررسی وعده کاشت یک میلیون گل در معابر شوشتر/ بازی با آمارها ادامه دارد

شوشترخبر| روز گذشته مسئول فضای سبز شهرداری شوشتر در ادعایی بسیار معنادار و در نوع خود جالب در فیلیمی در فضای مجازی اعلام کرده است که قرار است یک میلیون گل فصلی در معابر شهر شوشتر کشت شود، که این میزان گل همگی تولید شده در گلخانه شهرداری شوشتر است.

محمدنژاد در این فیلم ابراز داشته است که همه ساله میزان ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار گل در گلخانه شهرداری تولید می شده است که امسال این رقم به یک میلیون رسیده است، ولی مسئول فضای سبز شهرداری شوشتر اعلام نکرده است که چه تغییرات اساسی در بخش فضای سبز شهرداری شوشتر رخ داده است که باعث این جهش چشم گیر شده است.

بیایید به رقم هایی که مدیر فضای سبز شهرداری شوشتر اعلام کرده است قدری تحلیلی توجه کنیم، گلخانه شهرداری شوشتر با عرض تقریبا ۱۶ متر در خیابان طالقانی واقع است، اگر رقم یک میلیون گل را به صورت نشاکاری در این گلخانه تولید کرده باشند و هر شاخه گل از شاخه دیگری تنها چهار سانتیمتر فاصله کشت داشته باشد می توان به رقم ۲٫۵ کیلومتر رسید یعنی با این آماری که مسئول فضای سبز شهرداری شوشتر اعلام کرده است باید مساحت گلخانه شهرداری شوشتر ۴۰ کیلومتر مربع باشد.

این درحالی است که فضای اداری، انبارها و .. در این محاسبات در نظر گرفته نشده است از طرفی برای کشت این تعداد گل در معابر شهری با احتساب اینکه هر گل را با فاصله سانتیمتر کشت کنند و عرض آیلندهای فضای سبز سطح شهر یک متر باشد، برای هر متر مربع ۱۰۰ عدد گل لازم است و تقریبا باید در سطح شهر شوشتر ۱۰ کیلومتر آیند فضای سبز وجود داشته باشد که رقم واقعیت با محاسبات موجود تقریبا یک به شش است.

سئوالاتی که در این مجال مطرح است چه تغییرات مثبتی در بخش فضای سبز شهری رخ داده است که رقم یک میلیون گل بوجود آمده است؟ از طرفی گوینده این رقم یا مفهوم عدد یک میلیون را درست متوجه نشده است یا دقیقا به ابعاد این رقم توجه نداشته است.

مسئول فضای سبز شهری شوشتر در یک ماه گذشته در مصاحبه ای ادعا کرده بود که با تولید ۲۵۰ هزار گل فصلی و درختچه گلخانه شهرداری شوشتر به خودکفایی رسیده است و سرپرست وقت شهرداری از واحد فضای سبز حمایت های بسیار خوبی کرده است، در کمتر از دو ماه رقم گل های فصلی شهرداری با حضور دکتر عمانی به یک میلیون گل رسیده است، در این جا باید گفت «بنازم به حمایت های انجام شده که تصاعدی باعث رشد تولیدات می شود.»

رقم سازی های کاذب، ادعاهای بی پایه و اساس بر پایه آمارهایی برای دیده شدن و خلاف واقعیت اعتماد عمومی را در مواجهه با خدمات رسانی شهرداری شوشتر مخدوش می کند، البته این مهم ضرورت تغییر در بخش فضای سبز شهرداری شوشتر و برخورد با آمارسازی های دروغ به مردم شریف شوشتر را بیش از پیش احساس می شود، انتصابی بر پایه علم و تخصص و حداقل تحصیلات.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.