Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19199
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳ | ارسال توسط :

در استانداری خوزستان چه گذشت؟/ شورای شهر شوشتر در چه وضعیتی است؟/ کوه جنجالی هیات حل اختلاف زایید ولی موش زایید

مجتبی نارنج‌پور-شوشترخبر| در حالی که هفته‌ها جنجال برای برگزاری شورای حل اختلاف استان در شهرستان و فضای مجازی باعث موج سواری بسیاری شد، این بار هم استانداری خوزستان با دعوت از شورای شهر از آنها خواست در اسرع وقت شهردار انتخاب کنند. چند روزی بود که فضای رسانه‌ای شهرستان شوشتر به دلیل اخباری که مانند […]

در استانداری خوزستان چه گذشت؟/ شورای شهر شوشتر در چه وضعیتی است؟/ کوه جنجالی هیات حل اختلاف زایید ولی موش زایید

مجتبی نارنج‌پور-شوشترخبر| در حالی که هفته‌ها جنجال برای برگزاری شورای حل اختلاف استان در شهرستان و فضای مجازی باعث موج سواری بسیاری شد، این بار هم استانداری خوزستان با دعوت از شورای شهر از آنها خواست در اسرع وقت شهردار انتخاب کنند.

چند روزی بود که فضای رسانه‌ای شهرستان شوشتر به دلیل اخباری که مانند «جلسه شورای شهر کنسل شد، درب شورای شهر بسته است، فلان عضو شورای شهررفت، فلان عضو شورای شهر نیامد، فلان عضو شورای شهر امروز نمی آید و ….» تاحدی شلوغ شده بود- تاکید می‌شود شلوغ به دلیل تعدد اخبار و نه ملتهب- این بار با نامه دو عضو شورای شهر استانداری خوزستان اعضا شورا به مرکز استان دعوت کرد تا صحبت‌هایی با آنها انجام شود.

این بار هم از این جلسه از دو روز پیش جنجال ایجاد شد که شورای شهر به اهواز فراخوانده شده است و قرار است چه اتفاقی بیافتد و.. که این بار هم شورای شهر به استانداری مراجعه و دفاعیات خود را ابراز داشته است.

بر اساس اخبار تائید شده از منابع مختلف در این جلسه دلیل عدم انتخاب شهردار را از اعضا جویا شده‌اند که شورا نیز ابراز داشته است که شورای شهر شوشتر بر رای خود برای انتخاب اسفندیاری تاکید کرده و به وزارت کشور شکایت برده و در دیوان عدالت اداری نیز طرح دعوا کرده است و منتظر صدور رای از آن طرف است.

در این مذاکرات که عصر امروز در استانداری خوزستان رخ داده است ابراز شده است که در بررسی‌های انجام شده در وزارت کشور سوابق اسفندیاری برای تصدی سمت شهردار نه تنها کافی بوده است که حتی از میزان مورد نیاز در قانون نیز مازاد بوده است که این مهم در مستندات ارائه شده به شورای حل اختلاف استان خوزستان که بر اساس سوابق ناکافی مدیریت میانی منجر به صدور ابلاغیه انتخاب مجدد شهردار شده است تاحد زیادی تشکیک ایجاد می‌کند و منابع صدور رای اولیه تاحد زیادی مخدوش به شمار می‌آید که می‌تواند رای اولیه را قابل تجدید نظرخواهی کند.

دفاعیات شورای شهر به مراجع فراخوانی در استانداری خوزستان ارائه می‌شود و اعضای در حال خروج از استانداری خوزستان بوده‌اند که در تماسی اعلام می‌شود که معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از شما درخواست دارد که برای جلسه‌ای به اتاقش مراجعه کنید.

اعضای شورای شهر در جلسه با معاون عمرانی حاضر می‌شوند و در این جلسه خانچی ضمن بیان برخی پروژه‌های شهرداری شوشتر اعلام می‌دارد شهرداری در شوشتر در حال فعالیت است ولی آنچه برای استانداری مهم است انتخاب شهردار است و خروج از این بلاتکلیفی است.

ابراز داشته است که اعضای شورای اسلامی شهر شوشتر برای انتخاب شهردار در هفته آینده اقدام کنند و در این زمینه قدری تسریع کنند.

کوه زایید ولی حیف که موش زایید

جنجال‌های این روزها که در شورای حل اختلاف استان چه تصمیمی اتخاذ می‌شود و قرار است چه شود و… تاحد زیادی با جلسه امروز مشخص شد که کوه زاییده است و چه زایشی بلکه موش زاییده است ولی آنچه نباید شورای شهر در این روزها فارغ از آن باشد توجه به این مهم است که این جنجال‌ها تمرکز شورا را برای انتخابی صحیح برهم نزند هرچند که باید نیم نگاهی هم به انتخاب قبلی شورای شهر یعنی اسفندیاری داشت که شاید در این بازه زمانی مراجعی که می‌توانند اظهار نظر تاثیرگذار داشته باشند نظری متفاوت ارائه کنند.

شهرداری و شورای شهر در حال کار است

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر در گفت و گویی اختصاصی با شوشترخبر ابراز داشت: شورای اسلامی شهر شوشتر در حال کار است، مشکلاتی در انتخاب شهردار رخ داده است، این مشکلات از شورای شهر نبوده است، مراجعی درباره گزینه انتخابی نظر داده‌اند که مراجع مافوق آنها نظری متفاوت با نظرشان داشته‌اند و شورای شهر مسیر قانونی را در این زمینه طی کرده است.

پورمحمدی ابراز داشت: پروژه‌های شهرداری شوشتر در حال تعیین تکلیف هستند، پارک ساحلی، رواق سازی خیابان طالقانی، ترمیم پایه‌های پل آزادگان، سامان‌دهی بهشت رضا، گازسوزکردن کارخانه آسفالت و… همه تعیین پیمانکار شده‌اند و برخی فعال و برخی نیز بزودی فعال خواهند شد.

وی تاکید کرد: شورای شهر در هفته آینده شهردار انتخاب خواهد کرد، ولی گذر از گزینه انتخابی به این دلیل قدری با تامل انجام می‌شود که شورای شهر با باور کادر سازی و پرورش نیروهای شهرستان شوشتر و نیرویی درون شهرداری شوشتر برایش قدری سخت است که با وجود اسناد و مستندات برای اخذ حکم شهردار انتخابی با سرعت از شهردار انتخابی خود گذر کند.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر تاکید کرد: گزینه‌هایی برای حضور در صحن علنی شورای اسلامی شهر مطرح شده و در روزهای آینده نیز مطرح خواهد شد، از این گزینه‌ها برای حضور در شورای شهر در هفته آینده دعوت خواهد شد و در هفته آینده شهردار انتخاب خواهیم کرد.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-روزنامه‌نگار |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.