Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 18763
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱ | ارسال توسط :

عضو شورای شهر شوشتر کدام مردم مدنظرش هستند؟

شوشترخبر| «به والله مردم راضی هستند؛ من خودم حداقل هفته‌ای یک روز در شهرداری هستم و می‌بینم که مردم راضی هستند و کارشان دارد انجام می‌شود» تعجب نکنید این اظهارات به فرد بی‌خبری از جو شهرستان شوشتر اختصاص ندارد، این اظهارات به محمود شکوه‌نیا رئیس محترم کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اختصاص دارد تعجب نکنید […]

عضو شورای شهر شوشتر کدام مردم مدنظرش هستند؟

شوشترخبر| «به والله مردم راضی هستند؛ من خودم حداقل هفته‌ای یک روز در شهرداری هستم و می‌بینم که مردم راضی هستند و کارشان دارد انجام می‌شود» تعجب نکنید این اظهارات به فرد بی‌خبری از جو شهرستان شوشتر اختصاص ندارد، این اظهارات به محمود شکوه‌نیا رئیس محترم کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اختصاص دارد تعجب نکنید ایشان در شوشتر زندگی می‌کند.

وی با جسارت تمام به والله قسم یاد می‌کند که مردم از شرایط موجود در سطح شهر شوشتر راضی هستند و به دلیل اینکه کارشان به زمین نمانده و معطل نیست رضایت دارند، واقعا جای تاسف است که همه انتظارات مردم شوشتر را به مثلا پرداخت عوارض در واحد درآمد شهرداری محدود کرد و بگوییم که مردم راضی هستند که در این واحد کارها به زمین نمانده است. واقعا جای تاسف است که انتظارات مردم را به کف وظایف شورای شهر که همانا رفت و روب معابر و لکه‌گیری آسفالت خیابان‌ها محدود کرده اید، البته اگر چند روز دیگر ادعا نشود که مردم خیلی راضی هستند زیرا باران بارید و فلان خیابان را آب نگرفت!

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از فعالیت‌های زیربنایی در سطح شهر شوشتر گزارش ارائه کند وگرنه نخاله روبی از محلات و رفت و روب خیابان‌ها که اصلی‌ترین وظیفه شهرداری است و نمی‌توان به خاطر انجام وظیفه ابراز داشت که مردم راضی هستند چون ما خوب جارو می‌کنیم.

اولین وظیفه شورای اسلامی شهر طبق قانون انتخاب شهردار است، شورای اسلامی شهر اعلام کند که در انجام این وظیفه چراکوتاهی کرده است؟ شورای اسلامی شهر که ادعا دارد مردم از عملکرد آنها رضایت دارند خود پیشقدم شود نظرسنجی عمومی از مردم برگزار کند و بداند در کجای افکار عمومی قرار دارد تا مشخص شود که این اظهار نظر تاحد مضحک است.

آمار به خوبی گواه می‌دهد که وضعیت رضایتمندی مردم از شورای اسلامی شهر در چه حدی است، ۴۳۸ روز سرپرستی و ۳۰۷ روز تصدی شهرداری با شهردار گواه آن است که دقیقا در کجای کارزار ایستاده‌اید، جای تعجب هم آن است هر دو شهرداری که انتخاب شده‌اند و موفق به اخذ حکم شده‌اند با استعفا رفته‌‌اند یعنی آنها حاضر نشده‌اند با شما کار کنند، که البته شاید به دلیل سطح بالای تخصص باشد!

وضعیت بی سروسامانی در شهرداری شوشتر، سرگردانی در امور جاری مردم مانند صدور مجوزات ساخت و ساز، رشد بی رویه ساخت و سازهای غیرمجاز، مسکوت ماندن طرح جامع و تفضیلی شهر و… از سویی و نبود ثبات مدیریتی در سطح شهرداری شوشتر از سویی دیگر به شرایط موجود دامن می‌زند.

البته باز جای شکرش باقی است، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر به رضایت مردم بسنده کرد و مانند دیگر همکارش نگفت که شورای ششم موفق‌ترین شورای ادوار پس از انقلاب اسلامی بوده است که آن وقت دیگر واقعا نقد عملکردش در قالب کلمات نمی‌گنجید.

شورای اسلامی شهر و شهرداری شوشتر آنقدر در فقر پروژه عمرانی دست و پا می‌زند که هفته‌ای چند بار با پروژه ساحل‌سازی شطیط عکس یادگاری گرفته می‌شود، فقط در تصاویر منتشر شده محل قرار گرفتن حاضران، دست‌های کشیده شده در افق به سوی درختان موجود و معدود ماشین آلات موجود در محل پروژه کمی متفاوت می‌شود وگرنه در اصل موضوع و سایر موارد تغییر خاصی رخ نمی‌دهد.

سرپوش‌گذاری فاضلاب ورودی دزفول و مسجدسلیمان نیز از ابرپروژه‌های شهرداری شوشتر در سال‌های گذشته، البته آسفالت معابر نیز تاحدی انجام شده است که با پول مردم و به صورت مشارکتی است و یا با قیررایگان دولتی است که البته برای این موضوع نیز از زحمات کشیده شده تشکر می‌شود.

واقعا جای تاسف نیست که در لیست پروژه‌های عمرانی شهرداری شوشتر پروژه‌ای مانند طرح تهیه شناسنامه پل‌های شوشتر و یا طرح مطالعاتی رینگ گرگر و مطالعات هدایت و دفع آبهای سطحی فاز۲ جزو پروژه‌ها مطرح می‌شود البته اهم پروژه‌‌ها؛ جناب شکوه‌نیا واقعا مردم شوشتر را چه فرض کرده‌اید؟

هر زمانی تشخیص دادید اعلام فرمائید تا جمعی از کارشناسان در سطح شهر شوشتر، معتمدان و … رو در رو عملکرد شورای اسلامی شهر را نقد کنند و یا در جلسه‌ای پرسش و پاسخ به سئوالات مردم پاسخ دهید، وگرنه مانند زمانی که رئیس جمهور ابراز می‌داشت «من از پنجره خودرو هر روز چهره مردم را می‌بینم و عملکرد دولت را نظرسنجی می‌کنم» نمی‌توان نتیجه نظرسنجی انجام شده را قابل اعتماد دانست؛ واقعا از زمان اعلام این صحبت بیشترین سئوالی که در ذهنم مطرح شده است این است واقعا عضو شورای اسلامی کدام مردم مدنظرش هستند؟ رضایتمندی عنوان شده واقعا و وقیقا از چیست؟

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.