Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13259
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 07 مارس 2020 - 16:25 | ارسال توسط :

هیچ قصوری در کرونا پذیرفته نیست؛ مدیران قاصر در لحظه عزل می‌شوند

فرماندار شوشتر گفت: هیچ قصوری در موضوع کرونا ویروس در سطح شهرستان شوشتر پذیرفته نیست و مدیرانی که قصورشان ثابت شود در لحظه عزل می‌شوند. به گزارش شوشترنامه، حسین پنبه‌دانه‌پور در جلسه شورای اسلامت و امنیت غذایی شوشتر اظهار داشت: در شوشتر در ۱۰ روز گذشته که نخستین کرونا مثبت تشخیص داده‌شده است، ۹ بیمار […]

هیچ قصوری در کرونا پذیرفته نیست؛ مدیران قاصر در لحظه عزل می‌شوند

فرماندار شوشتر گفت: هیچ قصوری در موضوع کرونا ویروس در سطح شهرستان شوشتر پذیرفته نیست و مدیرانی که قصورشان ثابت شود در لحظه عزل می‌شوند.

به گزارش شوشترنامه، حسین پنبه‌دانه‌پور در جلسه شورای اسلامت و امنیت غذایی شوشتر اظهار داشت: در شوشتر در ۱۰ روز گذشته که نخستین کرونا مثبت تشخیص داده‌شده است، ۹ بیمار مثبت داشته‌ایم و از این تعداد شش نفر مداوا شده و به منازل خود بازگشته‌اند.

وی درباره مابقی بیماران کرونا مثبت در شوشتر افزود: از تعداد سه کرونا مثبت دیگر دو نفر هنوز در حال مداوا هستند که وضعیت خوبی دارند و یک نفر هم در شهر اهواز فوت کرده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: در حال حاضر شاهد آنیم که هنوز زنجیره انتقال این بیماری قطع نشده است،این بیماری شیوع بسیار زیادی دارد و خطرناک است و در کشور ما جان برخی را گرفته است، مردم بدانند که قطع زنجیره انتقال این بیماری تنها با رعایت بهداشت توسط آنها میسر است.

فرماندار شوشتر خاطر نشان کرد: در بخش شعیبیه شوشتر افرادی مشکوک به کرونا یافت شده است، در این بخش باید چراغ هشدار را نشان داد، خیلی باید مواظب بود، در این چند روز در این بخش هیچ موردی یافت نشده بود.

پنبه‌دانه‌پور تاکید کرد: بسیاری از مردم باید در خانه قرنظینه شوند، در خانه‌ها بمانند و از تردد غیرضروری جلوگیری کنند، هیچ قصوری از مسئولان پذیرفته نیست و مسئولی که قصورش در این زمینه ثابت شود در لحظه عزل خواهد شد.

وی ضمن صدور دستوراتی تاکید کرد: پاساژها، کبابی‌ها، رستوران‌ها، بیرون‌برها، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه و نمازهای جماعت و تجمعات شادی و عزا در سطح شهرستان شوشتر تعطیل است.

وی عنوان کرد: با نظارت دانشکده علوم پزشکی شوشتر اتاق اصناف شهرستان الکل و مواد ضدعفونی را تهیه و افرادی در ورودی بازار قرار دهند تا هرکس وارد  و یا از بازار خارج می‌شود ابتدا دست خود را ضدعفونی کند.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شوشتر افزود: همه ادارات و بانک‌ها و… باید مواد ضدعفونی را خود تهیه و در اختیار کسانی که در محل بانک و اداره حاضر می‌شوند قرار دهد، در بانک‌ها نیز باجه‌ها روزانه چند مرحله ضدعفونی شود و خودپردازها نیز باید روزانه در چند نوبت صبح و عصر ضدعفونی شوند.

وی به رایزنی‌های انجام‌شده برای تهیه آب‌ژاول برای ضدعفونی سطح شهر شوشتر عنوان کرد: سهمیه  ۴۱ هزار لیتری برای شوشتر اخذشده است و در فاز نخست هشت هزار لیتر به شهرداری شوشتر تحویل داده‌شده است، از شهرداران پذیرفته نیست که بگویند دستکش نیست، باید تهیه کنند و در اختیار کارکنان بویژه پاکبانان عزیز قرار دهند.

پنبه‌دانه‌پور تاکید کرد: به‌زودی شرکت بسته‌بندی الکل در شوشتر راه‌اندازی می‌شود، این شرکت در فاز نخست ۳۰ تن الکل حواله‌ای تهیه‌کرده است و از فردا یا پس‌فردا کار بسته‌بندی الکل و توزیع در بازار آغاز می‌شود، توانایی این شرکت به حدی است که به شمال خوزستان الکل تزریق می‌کند.

وی گفت: پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، بوستان‌ها، اماکن تفریحی و …باید تعطیل باشد، همه اماکن زیارتی نیز باید تا اطلاع ثانوی در سطح شهرستان شوشتر تعطیل باشند و همه نمازهای جماعت در مساجد نیز تعطیل اعلام شده است.

فرماندار شوشتر درباره کنترل ترددها در سطح شهرستان شوشتر گفت: همه ورودی‌های شهر شوشتر کنترل می‌شود و ورودی‌های بخش شعیبیه نیز از فردا کنترل خواهد شد.

وی تاکید کرد: همه مراسمات در روستاها تعطیل است، درصورتی‌که برگزارکننده حاضر به لغو مراسم نشود به‌اجبار از قوه قهریه استفاده خواهد شد.

وی به استفاده از شبکه ارتباطی آموزش‌وپرورش شوشتر با خانواده‌ها و دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: باید از این ظرفیت بهره برد تا بتوان تأثیرگذاری در خانواده‌ها برای در خانه ماندن را بیشتر کرد.

*بخش مرکزی: گندزدایی در حال اجراست

رضا استکی بخشدار مرکزی شوشتر در این جلسه اظهار داشت: از نخستین روزی که بیماری کرونا در شوشتر ظاهر شده است گندزدایی و ضدعفونی روستاهای شوشتر در بخش مرکزی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه به دهیاری‌ها اعلام شده است که تا اطلاع ثانوی باید ضدعفونی مکان‌های عمومی را در دستور کار قرار دهند.

بخشدار مرکزی شوشتر افزود: برای مقابله با بیماری کرونا نیازمند همت همه مسئولان هستیم.

*بخشدار شعیبیه: مواد گندزدایی به دهیاران تحویل می‌شود

باقر چعب بخشدار شعیبیه شوشتر در این جلسه اظهار داشت: همه مراسمات شادی و عزا در بخش شعیبیه شوشتر لغو شده است، گندزدایی در معابر اصلی این بخش در حال اجراست.

وی خاطر نشان کرد: شرکت تعاونی بخش شعیبیه شوشتر مواد ضدعفونی و گندزدایی را برای استفاده در اختیار دهیاران قرار می‌دهد و از این نظر مشکل خاصی وجود ندارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر کارگران و بناهای زیادی در این بخش برای بازسازی منازل سیل‌زده و سیل‌بندها فعال هستند و حضور دارند، در این زمینه رایزنی شود تا ساخت منازل سیل‌زده با طول مدت بیشتری ساخته شود تا بتوان از تردد این کارگران ممانعت کرد.

*بخشدار میان‌آب: همه روستاها ضدعفونی و بنرهای تبلیغی نصب شده است

محمدفتحی بخشدار میان‌آب شوشتر نیز در این جلسه اظهار داشت: همه روستاهای بخش میان آب شوشتر در چند روز گذشته حداقل یک نوبت ضدعفونی شده‌اند و در این زمینه باید اعلام کرد که این روند ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در روزهای گذشته ۱۵۰ بنر در سطح معابر اصلی در میان‌آب شمالی نصب شده است و روند آموزش دهیاران و کنترل رفتارهای خطرناک در سطح بخش میان‌آب ادامه دارد.

| منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۲
  1. Wow cuz this is extremely excellent job! Congrats and keep it up.

  2. محمد :
    08 آوریل 20

    سلام

    چرا انقدر خیابونا شلوغه؟
    کسی به حال ما نگران باشه و فکری کنه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.