Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 75
  پرینتخانه » تیتر۲ تاریخ انتشار : 14 اکتبر 2018 - 12:13 | ارسال توسط :

عراق برای باز بودن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه آمادگی ندارد

استاندار خوزستان گفت : زیرساخت های عراق برای فعال نگه داشتن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه در طول ایام اربعین آماده نیست. عراق برای باز بودن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه آمادگی ندارد
عراق برای باز بودن مرزهای تجاری چذابه و شلمچه آمادگی ندارد

غلامرضا شریعتی در پایانه مرزی چذابه افزود: بر همین اساس با توافق وزارت کشور عراق و جمهوری اسلامی ایران ، مرزهای صادراتی چذابه و شلمچه با وجود آماده بودن زیرساخت های کشورمان برای تداوم صادرات کالا به عراق، بسته خواهد بود. عراق دیروز شنبه بدون هماهنگی قبلی مرز تجاری شلمچه را بست و صدها کامیون و تریلر حامل کالا را پشت میله های مرزی نگه داشت.

به گفته شریعتی احتمال می رود ۲۵مهر مرز چذابه برای روی کامیون های حامل بار صادراتی ایران بسته شود. استاندار خوزستان با اشاره به اعلام قبلی مسئولان استانی مبنی بر فعال نگه داشتن مرزهای تجاری شلمچه و چذابه در طول ایام تردد زائران اربعین حسینی اظهار داشت:ما همچنان از آمادگی کامل برای فعال نگه داشتن مرزهای تجاری استان برخوردار هستیم ولی عراق آمادگی همزمان برای تردد زائران اربعین و کامیون های حامل بار صادراتی را ندارد.

شریعتی در ادامه افزود: پس از بازگشت کامل زائران اربعین حسینی، فعالیت تجاری در بازارچه های مرزی چذابه و شلمچه از سرگرفته می شود. در نشست شنبه شب ستاد اربعین حسینی مقرر شد پایانه تجاری چذابه که تحت مدیریت گمرک خوزستان قرار دارد در اختیار نیروی انتظامی قرار گیرد.

پارسال حدود یک میلیارد دلار کالا از مرزهای شلمچه و چذابه به عراق صادر شد که سهم بازارچه مرزی چذابه ۳۵۰میلیون دلار بود. مرزهای زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیرماه ۱۳۸۲پس از سرنگونی رژیم بعثی در عراق برای صادرات کالا و در مهرماه همان سال برای سفر زائران عتبات عالیات بازگشایی شد.

| منبع خبر : ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.