Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 13793
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۴۰ | ارسال توسط :

سالروز درگذشت دانشمند بزرگ دکتر محمدعلی شیخ تسلیت باد

شوشترنامه| دکتر محمدعلی شیخ فرزند علامه محقق شیخ محمدتقی شیخ شوشتری از فیلسوفان و دانشمندان عصر خود در زمینه‌های علمی به شمار می‌رفت. ایشان متولد ۱۳۰۸ در شوشتر در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ تهران دیده از جهان فروبست. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه| دکتر محمدعلی شیخ در سن ۲۱ سالگی توانست به درجه اجتهاد رسیده و […]

سالروز درگذشت دانشمند بزرگ دکتر محمدعلی شیخ تسلیت باد

شوشترنامه| دکتر محمدعلی شیخ فرزند علامه محقق شیخ محمدتقی شیخ شوشتری از فیلسوفان و دانشمندان عصر خود در زمینه‌های علمی به شمار می‌رفت. ایشان متولد ۱۳۰۸ در شوشتر در تاریخ ۲۳ مهر ۱۳۹۶ تهران دیده از جهان فروبست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه| دکتر محمدعلی شیخ در سن ۲۱ سالگی توانست به درجه اجتهاد رسیده و مجوز صدور فتوا دریافت کرد، وی سپس در امر آموزش فعالیت خود را آغاز کرد و رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان شوشتر شد.

سپس دکتر شیخ تحصیلات خود را در حقوق و فلسفه و ادبیات عرب در دانشگاه تهران به پایان رساند و از همدرسان جعفر شهیدی بود. وی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۷، سه دوره متوالی نمایندگی مردم شوشتر را در مجلس شورای اسلامی بر عهده داشت و در افتتاح مجلس ششم رئیس سنی مجلس بود.

دکتر شیخ صاحب آثاری در زمینه فلسفه اسلامی، به ویژه فلسفه اشراق و تحقیقاتی دربارهٔ ابن خلدون است؛ وی از پیش از انقلاب در دانشگاه ملی ایران (دانشگاه شهید بهشتی) به تدریس مشغول بوده و مؤسس گروه فلسفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال نیز بود. دکتر شیخ در سال ۱۳۷۴ عنوان استاد نمونه کشوری را به دست آورد.

دکتر محمدعلی شیخ در ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۶ پس از دوره‌ای کوتاه بیماری در بیمارستانی در تهران دارفانی را وداع گفت، پیکر این دانشمند بزرگ در دانشگاه شهید بهشتی تهران محل تدریس این استاد تمام فلسفه توسط اعضای هیئت علمی و … تشییع شد و به شوشتر منتقل شد، در شوشتر نیز این دردانه خاندان شیخ با تشییع بی‌نظیر چهره در نقاب خاک کشید.

امید است برای شناخت بیشتر این دانشمند بزرگ، دستگاه‌های فرهنگی و متولی برای شناخت مستمر سیره و مقام علمی این چهره بزرگ و ملی اقدامی محسوس انجام دهند؛ اقدامی که تاکنون انجام نشده است.

موسسه خبری نامه –هفته نامه شوشترنامه، پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه، پایگاه خبری تحلیلی خوزنامه- سالروز درگذشت این دانشمند بزرگ را یادبود داشته و برای آن دانشمند بزرگ طلب شادی روان  دارد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.