Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 13785
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 07 اکتبر 2020 - 13:14 | ارسال توسط :

مخزن ۳۰ تنی اکسیژن مایه بیمارستان خاتم‌الانبیا نصب می‌شود

اختصاصی شوشترنامه| مخزن ۳۰ تنی اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر به‌منظور استمرار اکسیژن باکیفیت و پایدار بیمارستانی در این بیمارستان مرکزی مبارزه به کرونا در شوشتر در حال نصب است. دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این زمینه در گفت‌وگویی اختصاصی با شوشترنامه اظهار داشت: این اقدام زیربنایی برای استمرار جریان باکیفیت […]

مخزن ۳۰ تنی اکسیژن مایه بیمارستان خاتم‌الانبیا نصب می‌شود

اختصاصی شوشترنامه| مخزن ۳۰ تنی اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر به‌منظور استمرار اکسیژن باکیفیت و پایدار بیمارستانی در این بیمارستان مرکزی مبارزه به کرونا در شوشتر در حال نصب است.

دکتر مجتبی کلانتر رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این زمینه در گفت‌وگویی اختصاصی با شوشترنامه اظهار داشت: این اقدام زیربنایی برای استمرار جریان باکیفیت اکسیژن در بیمارستان و بهبود شرایط در مبارزه با بیماری کرونا انجام‌شده است.

وی ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران دانشکده علوم پزشکی شوشتر افزود: این طرح زیربنایی از ماه‌ها پیش امور مطالعاتی و تخصصی خود را طی کرده است و اقدامی اساسی برای مبارزه با بیماری کرونا در سطح پیشرفته به شمار می‌آید زیرا الان بهترین اقدام برای مبارزه با بیماری کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه «اکسیژن‌تراپی» است.

نصب مخزن اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا

نصب مخزن اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر عنوان کرد: این اقدام در بیمارستان الهادی شوشتر انجام خواهد شد و مخزن ۲۰ تنی اکسیژن برای این بیمارستان نیز سفارش ساخت شده است و به‌زودی وارد شهرستان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اکسیژن درمانی در شرایط حاد و مزمن و برای بیماری‌های خاص ریوی، داخل و خارج بیمارستان انجام می‌گردد و روش‌های به‌کارگیری آن به شرایط بیمار بستگی دارد.

*جریان مستمر و باکیفیت اکسیژن حاصل سیستم جدید است

مدیر بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر در گفت‌وگویی اختصاصی با شوشترنامه اظهار داشت: سیستم قدیمی بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر اکسیژن‌رسانی با جریان حداکثر ۹ بار فشار است ولی در روش جدید و به کار بستن اکسیژن مایع این جریان به ۱۵ بار فشار ثابت و باکیفیت خواهد رسید.

نصب مخزن اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا

نصب مخزن اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا

حجت بااحمدی اظهار داشت: در سیستم جدید اکسیژن مایع با خلوص ۹۹٫۶ به بیمار می‌رسد و یکی از مزایای آن استمرار و ثابت بودن میزان جریان است، این مهم در بخش‌های مراقبت ویژه بسیار ضروری است و همیشه مورد تقاضای متخصصان بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از این روش دستگاه‌های تنفس مصنوعی در بیمارستان بسیار باکیفیت کار خواهند کرد، عنوان کرد: یکی از دلایل نمایش ارور در دستگاه‌های تنفس مصنوعی –ونتیلاتور- جریان غیرثابت و نوسانی است که با این روش این مشکلات کاملاً برطرف می‌شود.

نصب مخزن اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا
نصب مخزن اکسیژن مایع بیمارستان خاتم‌الانبیا

وی عنوان کرد: با به کار بستن این مخزن در بیمارستان خاتم‌الانبیا در شرایط عادی ۹۰ روز و در بدترین شرایط کرونایی و پربودن تخت‌های بیمارستانی۴۵ تا ۳۰ روز پاسخگوی نیاز این بیمارستان است که زمان بسیار عالی است.

بااحمدی خاطر نشان کرد: البته در حال برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح روش قدیمی اکسیژن‌رسانی قدیمی بیمارستان هستیم و برای بهبود شرایط در آن سیستم نیز برنامه‌ریزی‌هایی داریم.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.