Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 17565
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 24 مارس 2023 - 13:32 | ارسال توسط :

بازدید بیش از چهار میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

شوشترخبر| معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خوزستان گفت: چهارمیلیون و ۵۸۰ هزارو ۷۰۲ نفردر بازه زمانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند. جمال عامری نسب افزود: بیشترین بازدید از جاذبه های طبیعی با یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۷۶۱ […]

بازدید بیش از چهار میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان

شوشترخبر| معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی خوزستان گفت: چهارمیلیون و ۵۸۰ هزارو ۷۰۲ نفردر بازه زمانی ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان بازدید کردند.


جمال عامری نسب افزود: بیشترین بازدید از جاذبه های طبیعی با یک میلیون و ۲۶۵ هزار و ۷۶۱ بازدید کننده صورت گرفت.

وی ادامه داد: جاذبه های تاریخی یک میلیون و۴۱۷ هزار و ۷۷۱نفر، بخش سلامت یک هزار و ۷۸۸ نفر، جاذبه های فرهنگی ۳۸۳هزارو ۹۷۴ نفر، تفریحی ۳۰۰ هزار و ۳۸۴ نفر، بخش صنایع دستی ۱۲ هزار و ۴۹۰ نفر، مذهبی ۵۳۸ هزار و ۲۷ نفر، دست ساز ۵۳۹ هزار و ۶۹ نفر و موزه ها ۴۹ هزار و ۳۳۹ نفر بازدید کننده داشتند.

عامری نسب گفت: مجموع شب اقامت مسافر نوروزی از آغاز به کارخدمات سفراز ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱تاکنون درمراکز اقامتی شامل هتل، اقامتگاه های سنتی، مجتمع های گردشگری، مهمان پذیرها، هتل آپارتمان، اقامتگاه های بوم گردی وخانه مسافرها حدود ۸۸۹ هزارو ۸۶۰ نفرثبت شده که این آمارشامل مراکزاقامتی ستاد اسکان آموزش و پرورش خوزستان نیز می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی خوزستان بیان کرد: این آمار به صورت مجزا در مراکز و پایگاه های اسکان آموزش و پرورش خوزستان در این بازه زمانی ۱۵۴ هزار و۷۴۹نفر بوده است.

وی با اشاره به حمل و نقل هوایی و ریلی در سفرهای نوروزی در مدت مشابه افزود: ۱۰ پرواز خارجی ورودی و خروجی در این مدت صورت گرفته و ۳۲۲ پرواز داخلی به خوزستان با تعداد ۳۳هزار و ۲۵۶ نفر انجام شده همچنین در این مدت ۲۱۶ هزار و ۵۳۸ نفر جابجایی مسافر با قطار صورت گرفته است.

عامری نسب با اشاره به تشکیل ۱۱ کمیته ستاد خدمات سفر در خوزستان اظهار کرد: کمیته هماهنگی سفر راهیان نور با توجه به بخش اعظم مسافران نوروزی درقالب گروه‌های راهیان نور و۲ کمیته گردشگری سدها، رودخانه ها، تالاب ها و کمیته گردشگری دریایی بنا بر فراخور نیاز استان طبق دستورالعمل ابلاغی وزارتخانه به ستاد خدمات سفر خوزستان افزوده شد.

وی افزود: با تشکیل این کمیته ها اتفاقات خوبی با نظارت و رصد موضوعات در حوزه گردشگری صورت گرفت که نشان از هم افزایی و همکاری اعضای این کمیته دارد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی خوزستان گفت: درحوزه گردشگری سدها، رودخانه ها و تالاب ها نزدیک به ۷۰ هزار نفر گردشگر در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۲ نوروز۱۴۰۲ بازدید ثبت شده است که این موضوع باعث اشتغال پایدار در منطقه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت و هم افزایی کمیته گردشگری دریایی با مدیریت سازمان بنادر و دریانوردی خوزستان با دیگر دستگاه‌ها افزود: حدود۳۲ هزار گردشگر در شهرستان‌های بندر امام خمینی، آبادان، خرمشهرو هندیجان ازخدمات گردشگری در اسکله های دریایی و تفریحی بهره مند شدند.

عامری نسب گفت: ۹ اسکله تفریحی، ۶ شناور لنج، ۲ کشتی تفریحی و حدود ۱۲۰ قایق شناور در بنادرامام خمینی، ماهشهر، خرمشهرو آبادان در ایام نوروز به گردشگران خدمات ارایه می دهند.

وی افزود: دراسکله بندرتجاری شادگان نیز یک لنج گردشگری فعال شده که با ظرفیت ۲۵۰ نفر با هدف رونق در بخش گردشگری دریایی راه اندازی شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی خوزستان با اشاره به مجموع بازدید نظارتی درحوزه تاسیسات گردشگری خوزستان گفت: تاکنون ۳۳۶ بازدید در مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و مراکز پذیرایی و بین راهی صورت گرفته است.

وی افزود: ۱۶۳ واحد تاسیسات گردشگری فعال در خوزستان اعم از هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، سفرخانه سنتی، اقامتگاه های بوم گردی اختصاص داده شده که ظرفیت این اماکن برای اقامت مسافران نوروزی ۲ هزار ۴۹۹ اتاق، ۶ هزار۴۷۹ تخت، ۴۰۹ سوئیت و ۹۲۸ پرسنل در ایام نوروز به ارایه خدمات می پردازند.

عامری نسب گفت: ۴۲ هتل با ظرفیت یکهزارو ۷۲۹ اتاق و چهار هزار و ۹۷ تخت در خوزستان آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی در خوزستان است.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.