Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19612
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار اجتماعی, اخبار خوزستان, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ | ارسال توسط :

پنبه‌دانه‌پور؛ کمترین رای فرمانداران کاندیدای نمایندگی در شوشتر

نویسنده-مجتبی‌نارنج‌پور، دکترای جامعه‌شناسی سیاسی و روزنامه‌نگار| حسین‌پنبه‌دانه‌پور متولد ۱۳۵۸ هم در انتصاب به سمت فرمانداری شوشتر پدیده بود، زیرا با داشتن سن ۳۸ سال توانست فرماندار شوشتر شود. وی در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یافت، وقتی که دید همراهانش نتوانسته‌اند اقبالی داشته و جمعیتی در کنارش جمع کنند دست به انتحار زد، البته […]

پنبه‌دانه‌پور؛ کمترین رای فرمانداران کاندیدای نمایندگی در شوشتر

نویسنده-مجتبی‌نارنج‌پور، دکترای جامعه‌شناسی سیاسی و روزنامه‌نگار| حسین‌پنبه‌دانه‌پور متولد ۱۳۵۸ هم در انتصاب به سمت فرمانداری شوشتر پدیده بود، زیرا با داشتن سن ۳۸ سال توانست فرماندار شوشتر شود.


وی در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یافت، وقتی که دید همراهانش نتوانسته‌اند اقبالی داشته و جمعیتی در کنارش جمع کنند دست به انتحار زد، البته بعد با انصراف دیرهنگامش کوشید در کفه رای مردم قرار نگیرد ولی سه ساعتی دیر جنبید و انصراف ثبت نشد.


پنبه‌دانه‌پور با خودکشی سیاسی دست به نقد دوران فرمانداری خود زد، وی در سخنانی از گیلانی برای دوران فرمانداریش و فرار سرمایه‌گذاران انتقاد شدید کرد حال آنکه او قدرت اجرایی آن روزهای شهرستان بود، یا ناتوان از پیگیری امور بوده یا سهل‌انگار در چانه‌زنی و هماهنگی کارها و یا بی‌اراده در امور.


پنبه‌دانه‌پور که در دوران سیدمحمدسادات ابراهیمی هم مدیر مسکن و شهرسازی بوده و در دوران وی نیز عضو شورای شهر هیچ نقدی به وی وارد ندانست و درباره دوران مدیریت وی در روزهای انتخابات سکوت کرد که این سکوت برای بسیاری از سیاسیون و فعالان اجتماعی شوشتر جای سوال داشت، البته باید این مهم را واکاوی کرد، یا پنبه‌دانه‌پور کاندیدای پوششی بودا و ماموریت تخریب گیلانی را داشته و یا از اتاق فرمان دستوراتی گرفته که در هر دو صورت عدم استقلال وی را تایید می‌کند، مانند سایر مسندهایی که تاکنون داشته و ثابت کرده است که در سمت‌های اخذ شده این واقعا خودش نیست که هست، دیگری است.


مدیریت پرانتقاد وی در مسکن و شهرسازی شوشتر در زمینه ساخت و آماده‌سازی معابر مسکن مهر هنوز گریبان مردم شوشتر را گرفته است و دوران فرمانداری وی نیز خالی از نقد نبوده و نیست ولی در این مجال قصد نقد عملکرد پنبه‌دانه‌پور را نداریم.
وی در حضور ناموفقش در عرصه انتخابات شوشتر و گتوند توانست با کسب تنها ۲۴۱ رای از ۹۸ هزار و ۲۶۵ رای تنها ۰.۲۴ درصد یعنی کمتر از “یک‌چهارم یک درصد” رای کسب کند.
شاید برخی بگویند که وی از انتخابات انصراف داده بود، خیر وی با انصراف دیرهنگام در عرصه ماند تا محک بزند آنچه در انبان دارد و در ترازوی رای مردم سنجیده شود، که بخوبی برایش این سنجش و محک رقم خورد.
صندوق رای برای پنبه‌دانه‌پور نه بلکه برای همه کاندیداها محک خوبی است، رای آورندگان و بازندگان به خوبی بر این مهم واقفند که دلیل توفیق و عدم توفیقشان در انتخابات چه بوده است، ولی پنبه‌دانه‌پور ثابت کرد که تحلیل دو سال پیش ارائه شده برایش درست بود، همین نویسنده در نقدی به عملکرد وی پس از کنار رفتن از فرمانداری شوشتر در نوشتاری برای دوران عملکردش برایش نگاشت که مهندسان در عرصه سیاست موفق نمی‌شوند، مانند مهندس بازرگان، مهندس موسوی و… چه برسد به خورده مهندسان و کاریکاتورهای تکنوکراتیسم.


بندبازی سیاسی همیشه جواب نمی‌دهد، یک روز مدیر این نماینده باشی، رنگ عوض کنی عضو شورای آن نماینده شوی و بعد فرماندارش سپس منتقدش باشی و رقیبش؛ بهتر است خودت باشی، البته از خود مستقلی وجود داشته باشد، خود مستقل ضعیف بسیار ستودنی‌تر از خود غیرمستقل قوی یا حتی متوسط است.


درس عبرت انتخابات اگرچه شاید تا هفته‌ها به واسطه سیلی سخت نتایج در گوش بسیاری ویز‌ویز کند ولی بهتر است فراموش نشود، همانگونه که رای محمدرضا آملا‌زاده در انتخابات دو دور قبل شوشتر فراموش نشد، همان ۴۰۷ رای کزائی این بار هم رای پنبه‌دانه‌پور با ‌‌۲۴۱ رای فراموش نمی‌شود، بهتر است مشاوران و مشوقان وی را امروز بازشناسی کنیم، لجوجانی که برای باخت خود لجبازی زائدالوصفی داشته و برای اثبات توان ضعیف و جلوگیری از مرگ همیشگی سیاسی خود کنارکشیدن پنبه‌دانه‌پور را گرو گرفتند.


شوشتر در این دوره انتخابات پرشوری داشت، بهتر است این انتخابات را نقد کنیم، باید از نتیجه ثانویه کسب شده در این انتخابات خرسند بود، زیرا برای همیشه متفکران از عقل‌تهی و صاحب تحلیل‌های منفعت‌طلب به پایان خط رسیدند، آنهایی که بیش از ۲۳ الی ۲۴ سال است ادعای تعیین تکلیف برای این شهر همیشه محروم داشته‌اند و همیشه با بالانشینی‌ها در مجالس و جمع‌بندی مجامع و حرف آخر زدن‌ها، راه را برای بروز دیگران بستند، آنهایی که این بار هم مسیر را راه‌بندان کردند و تلاش زیادی برای نابودی رای همشهریان‌شان به کار بستند، این نتیجه انتخابات همین یک دستاورد را داشته باشد کافی است.


پدرخوانده‌های خودخوانده، لجوجان تهی‌عقل و بی‌تحلیل که فقط خود را در تصمیمات شهر و شهرستان دیده و همیشه طوری گز کرده‌اند که سر سود به سوی خودشان بوده است بهتر است خوب بدانند که دوران بالانشینی آنها تمام شده و شوشتر در بخش اجتماعی در حال تولد جریان جوان‌های توانمندی است که ریشه آن جریان انحرافی بیست و اندی‌سال را در اجتماع تصمیم‌سازی شوشتر از بنیان بر می‌کنند.


این جریان انحرافی در حال تولد ناقص جدیدی بود، که این بار نوزاد ناقص‌الخلقه مرده متولد شد، تولدی که با نوچه پروری از ۹۲ برای ۱۴۰۲ برنامه ریزی کرده بود، ولی آنچه قرار است در این مجال گفته شود این بود اقبال به فرمانداران در انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۴۰۷ رای به ۲۴۱ رای رسیده است، دستاورد بزرگ حسین پنبه‌دانه‌پور در این انتخابات این بود.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-روزنامه‌نگار | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.