Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 17426
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 21 فوریه 2023 - 10:44 | ارسال توسط :

وعده‌های بی‌سرانجام تیم اقتصادی دولت نمکی بر زخم مردم شده!

شوشترخبر| این روزها یادآوری وعده‌های بی‌سرانجام تیم اقتصادی دولت در زمان انتخابات چون نمکی بر زخم مردم شده است. روزنامه شرق نوشت: این جمله که «افکار عمومی فراموشکار است» شاید جمله درستی باشد اما نه در رابطه با وعده‌های مسئولانی که حتی یک سال هم نتوانستند به آنچه ادعا کرده بودند جامه عمل بپوشانند. این […]

وعده‌های بی‌سرانجام تیم اقتصادی دولت نمکی بر زخم مردم شده!

شوشترخبر| این روزها یادآوری وعده‌های بی‌سرانجام تیم اقتصادی دولت در زمان انتخابات چون نمکی بر زخم مردم شده است.

روزنامه شرق نوشت: این جمله که «افکار عمومی فراموشکار است» شاید جمله درستی باشد اما نه در رابطه با وعده‌های مسئولانی که حتی یک سال هم نتوانستند به آنچه ادعا کرده بودند جامه عمل بپوشانند.

این روزها یادآوری وعده‌های بی‌سرانجام تیم اقتصادی دولت در زمان انتخابات چون نمکی بر زخم مردمی شده که ناباورانه رشد سرسام‌آور برخی نرخ‌ها را به نظاره نشسته‌اند. مثلا ریال ایران قرار بود در دستان محسن رضایی به یکی از قوی‌ترین پول‌های رایج جهان تبدیل شود. البته که سایر اعضای تیم اقتصادی دولت هم کم از این وعده‌ها ندادند و حتی خود رئیس‌جمهور یک ماه پیش در صحن علنی مجلس قاطعانه وعده کاهش قیمت دلار را داد و اکنون باید گفت این دولتمردان هستند که ذهن فراموشکاری دارند.

خاندوزی وزیر اقتصاد که یک جمله ثابت دارد و آن بازگشت ثبات به بازار ارز است. مخبر، سکان‌دار تیم اقتصادی دولت هم اواسط دی از ثبات قیمت‌ها گفته و تأکید کرده بود: «تصمیم گرفتیم تا دو سال نرخ ارز کالاهای اساسی را ثابت نگه داریم تا با تنش جدی در قیمت‌ها مواجه نشویم».

حال در شرایطی که برخی نرخ‌ها قله‌های جدید را فتح می‌کند همچنان جز دستور برای کاهشی‌شدن قیمت‌ها خبری از مسئولان نیست و برای نمونه رئیس مجلس دیروز از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی خواست تا به راه‌حل‌های زیرساختی و کوتاه‌مدت مدیریت بازار ارز که توسط مجلس ارائه شده است توجه ویژه داشته باشند.

او حتی با تشکر از عملکرد تیم اقتصادی دولت گفت: مدیریت قیمت ارز اهمیت زیادی برای کنترل ثبات در همه عرصه‌های اقتصادی دارد؛ مجلس در جلسه نظارتی خود راه‌ حل‌ های زیرساختی و کوتاه‌مدت مدیریت بازار ارز را ارائه کرده بود، ضمن تشکر از اقدامات صورت‌گرفته از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی می‌خواهم تا به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد ثبات در قیمت ارز و اقتصاد ایران باشیم.

غلامرضا مرحبا دیگر نماینده مجلس هم گفت: «قرار است مجلس در جلسه‌ای با حضور مسئولان اجرائی و تصمیم‌گیران بانک مرکزی موضوع نوسانات و افزایش قیمت ارز را بررسی کند». به گفته وی، در این جلسه درباره علل افزایش قیمت ارز بحث و بررسی شده و جمع‌بندی و تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد.

در نهایت دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی نوسانات قیمت ارز و سیاست‌های ارزی خبر داد و قرار شد سؤال‌های تعدادی از نمایندگان از فاطمی‌امین وزیر صمت نیز در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گیرد. البته سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت کالاهایی همچون ارز، گوشت، خودرو، میلگرد و مسکن سر به فلک کشیده است و دولتمردان باید فکری کنند. سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس هم تأکید کرد: تورم بالای ۴۰ درصد با افزایش صرفا ۲۰ درصد حقوق و دستمزد به معنای نصف‌شدن سفره مردم است، از تیم اقتصادی دولت می‌خواهم تدبیری برای مهار تورم و نرخ ارز کند.

به هرحال خواهش یا دستور از سوی مجلس به دولت تاکنون که کارساز نبوده، همان‌طورکه دستور به کاهشی‌شدن دلار و طلا و سایر بازارها کارساز نبوده و باید این بار تا تبدیل‌نشدن معضلات اقتصادی به مشکلات بزرگ‌تر حداقل فکری اساسی برای کنترل مشکلات اقتصادی شود.

| منبع خبر : شرق
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.