Monday, 22 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 14 شوال 1445
شناسه خبر : 240
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ | ارسال توسط :

شاهین زلقی: برای ارسال نامه بدون کسب نظر شورا عذرخواهی می‌کنم

مرعشی: بر رأی خود برای شهرداری اسکندری اصرار دارد

صفرچی: معتقدم اسکندری فوق‌العاده عمل کرده است و باید بماند

شاهمرادیان: اسکندری شهر را متحول کرده و مردم هم از وی راضی هستند

چراغی: بر اساس قانون باید رفتار شود؛ تکلیف سرپرستی مشخص شود

زنگنه: بر بومی گزینی تأکید داشته‌ام؛ سه بار به اسکندری رأی داده‌ام ولی قانون اولویت من است

حافظی زاده: این اتفاق نتیجه رفتار هیئت‌رئیسه است؛ نباید خادم و خائن یکی باشد

شورای اسلامی شهر شوشتر به‌منظور بررسی نامه ارسالی ۱۳ اسفندماه استانداری خوزستان مبنی بر رد شهردار انتخابی و انتخاب شهردار جدید تشکیل جلسه داد؛ در این جلسه که رأس ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه آغاز شد همه اعضای شورای اسلامی شهر حضور داشتند.

<!-- wp:paragraph --> <p>شاهین زلقی: برای ارسال نامه بدون کسب نظر شورا عذرخواهی می‌کنم</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>مرعشی: بر رأی خود برای شهرداری اسکندری اصرار دارد</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>صفرچی: معتقدم اسکندری فوق‌العاده عمل کرده است و باید بماند</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>شاهمرادیان: اسکندری شهر را متحول کرده و مردم هم از وی راضی هستند</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>چراغی: بر اساس قانون باید رفتار شود؛ تکلیف سرپرستی مشخص شود</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>زنگنه: بر بومی گزینی تأکید داشته‌ام؛ سه بار به اسکندری رأی داده‌ام ولی قانون اولویت من است</p> <!-- /wp:paragraph --> <!-- wp:paragraph --> <p>حافظی زاده: این اتفاق نتیجه رفتار هیئت‌رئیسه است؛ نباید خادم و خائن یکی باشد</p> <!-- /wp:paragraph -->

شورای اسلامی شهر شوشتر به‌منظور بررسی نامه ارسالی ۱۳ اسفندماه استانداری خوزستان مبنی بر رد شهردار انتخابی و انتخاب شهردار جدید تشکیل جلسه داد؛ در این جلسه که رأس ساعت ۱۴:۵۰ دقیقه آغاز شد همه اعضای شورای اسلامی شهر حضور داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر در ابتدا پس از قرائت قرآن اظهار داشت: در تاریخ ۱۳ اسفندماه نامه‌ای رسیده است که این نامه بر رد شهردار انتخابی بر اساس آیین‌نامه احراز تصدی سمت شهردار تأکید و با قید فوریت در رونوشت‌ها به شورای اسلامی شهر تکلیف کرده است که شهرداری بعدی را انتخاب و به استانداری خوزستان معرفی کند.

شاهین زلقی اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در تاریخ ۷ دی‌ماه شهردار انتخاب کرده است، در تاریخ ۹ دی‌ماه اعلام کردند که بار دیگر این گزینه معرفی‌شده را بر اساس آیین‌نامه جدید بررسی و در صورت احراز معرفی کنید؛ در این زمان فرماندار شوشتر اصرار داشت که با نامه‌ای گزینه تعیین‌شده را تأکید کنم، من از اعضای شورای اسلامی شهر شوشتر عذر می‌خواهم که در صحن شورای اسلامی شهر مطرح نکرده و نامه‌ای ارسال کردم، ولی چون تنها دو روز از انتخاب ما گذشته بود قدری شایسته نبود ولی قبول دارم باید در شورا مطرح می‌کردم و به این دلیل عذر می‌خواهم.

وی ابراز داشت: در تاریخ ۱۳ اسفند نامه‌ای به فرمانداری شوشتر ابلاغ‌شده است، این نامه با تأخیر به دست ما رسید، باز جناب فرماندار شوشتر ابراز داشتند که من نامه‌ای برای تائید و تأکید بر انتخاب شهردار بزنم، ولی قبول نکردم و در صحن شورای اسلامی شهر باید این مهم به تصمیم‌گیری گذاشته شود؛ البته جناب فرماندار گفته‌اند که از اختیارات قانونی خود برای این مهم استفاده می‌کند.

* بر رأی خود برای شهرداری اسکندری هستم

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر در این جلسه اظهار داشت: در شرایط کنونی شورای اسلامی شهر شهردار خود را انتخاب کرده است، مردم از اقدامات انجام‌شده راضی هستند، مطمئناً شورای اسلامی شهر نیز همین را می‌خواهد.

سید محمدرضا حسینی مرعشی افزود: من قویاً با انتخاب شهردار جدید و سرپرست جدید مخالف هستم، این را ابراز می‌دارم و می‌گویم شوشتر در شرایطی نیست که مدیریت شهری‌اش تغییر کند، من به رأیی که داده‌ام هستم و باید بر انتخاب اسکندری پافشاری کنیم.

وی به برخی ملاحظات احتمالی قانونی نیز اشاره کرد و عنوان کرد: درصورتی‌که قانون بر انتخاب سرپرست جدید –به دلیل گذشت سه ماه از انتخاب سرپرست تأکید داشته باشد- بازهم نظر من به انتخاب مهندس اسکندری به‌عنوان سرپرست شهرداری است.

مرعشی خاطرنشان کرد: به نظر من قبل از نوروز شوشتر توان این را ندارد که مدیریت شهری را تغییر دهد و اصلاً به صلاح نیست، هر دلسوزی در این شرایط بر این باور است که چون نوروز در پیش است باید فکری کرد تا این مدت بگذرد، از طرفی ما چک سفید امضا به کسی نمی‌دهیم، اگر پیگیری‌های هیئت‌رئیسه مثلاً تا ۲۰ فروردین‌ماه به نتیجه نرسید می‌توانیم شهردار انتخاب کنیم، درحالی‌که سرپرست امورات شهرداری را دنبال می‌کند تا شهردار حکمش صادر شود.

وی عنوان کرد: شرایط فعلی شهر، جریان‌های سیاسی اجتماعی شهرستان، شرایط عمومی اصلاً با تغییر سرپرست و انتخاب شهردار و… همراه نیست.

وی تأکید کرد: حجت من نماینده عالی دولت در شهرستان است، اگر زمانی فرماندار اعلام کرد که دیگر تلاش‌ها بی‌نتیجه است، آن زمان من قبول می‌کنم.

* معتقدم اسکندری فوق‌العاده عمل کرده است و باید بماند

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر در این جلسه اظهار داشت: مهندس اسکندری سه ماه است سرپرست است، از هر شهرداری بهتر کارکرده است، شورا، شهروندان، پرسنل شهرداری و… همه راضی هستند، بسیاری از مردم از ما می‌خواهند پیگیری کنیم نگذاریم حق این جوان بومی ضایع شود، اصلاً به صلاح نمی‌دانم الان سرپرست انتخاب کنیم.

علی‌اصغر صفرچی اظهار کرد: مهندس اسکندری در دوران سرپرستی خود ۶ حقوق پرداخت کرده است یعنی بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان، یک عیدی داده است، ۳ میلیارد تومان به تأمین اجتماعی داده است، ۶۲۰ میلیون تومان قسط داده است این ارقام در شرایط بد اقتصادی اصلاً ارقام کمی نیست.

وی تأکید کرد: در شرایط کنونی و با آیین‌نامه ارسالی از سوی وزارت کشور اصلاً انتخاب شهردار کار آسانی نیست، این شرایط را باید بدانیم که الان هم اگر بخواهیم شهرداری انتخاب کنیم نمی‌توانیم به‌زودی به گزینه برسیم، به این دلیل به صلاح شهر نیست که دراین‌باره شتاب‌زده عمل کرد.

وی به برخی امور قانونی نیز اشاره کرد . گفت: بر این باور هستم که باید از شورای حل اختلاف این موضوع دنبال شود، شورای شهر شوشتر شهردار را در ۷ دی‌ماه انتخاب کرده است؛ ۹ دی‌ماه هیئت تطبیق شهردار را تائید و به استان ارسال کرده است، درحالی‌که آیین‌نامه احراز سمت شهردار ۴ دی مصوب و ابلاغ‌شده است، اگر کوتاهی انجام‌شده است شورای شهر شوشتر و مردم شوشتر نباید این تاوان را بپردازند.

صفرچی تأکید کرد: شورای حل اختلاف می‌تواند با بررسی قانونی این وضعیت را خاتمه دهد و بی‌شک حق را به مردم شوشتر می‌دهد، شورای شهر شوشتر نباید به‌جای پیگیری برای رفع مشکل سریعاً با موضوع کنار بیاید و دست به انتخاب بعدی بزند؛ باید مشخص شود که چه کسی نامه را به شورای شهر شوشتر نداده است، چه کسی به شورای شهر گفته که چنین آیین‌نامه‌ای ابلاغ‌شده است و… هرکس این کار را کرده است حال باید مسئولیت کم‌کاری خود را بر عهده بگیرد.

* اسکندری شهر را متحول کرده و مردم هم از وی راضی هستند

دیگر عضو شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار داشت: همه اعضای شورای اسلامی شهر باید برای تائید حکم شهردار تلاش کنند، من امروز خودم استانداری بودم برای این موضوع پیگیری کردم.

غلامعلی شاهمرادیان افزود: باید به استان اعلام کنیم، در شرایط بد شهرداری شوشتر مشکل مالی ندارد، حقوق پرداخت می‌کند، کار عمرانی می‌کند، همه‌چیز هم آرام و بدون اعتصاب و… است، این اتفاقات فقط با مهندس اسکندری می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: امروز درب استانداری خوزستان یکی از شهرداری‌ها اعتصاب داشت، باید این شرایط را درک کنند و بدانند که این شرایط آرامش به‌سادگی به دست نیامده است.

* بر اساس قانون باید رفتار شود؛ تکلیف سرپرستی مشخص شود

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر شوشتر با هر شهردار و سرپرست شهرداری همراه و همکار بوده‌اند، این مسئله را باید ارج نهاد و تشکر کرد.

علیرضا چراغی افزود: به مهندس اسکندری نیز خسته نباشید می‌گویم، شورای شهر الحق که به ایشان اختیارات داد و ایشان هم کارکرد و از زحماتشان تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: باید بر اساس قانون رفتار شود، اگر در شرایط کنونی باید سرپرست انتخاب شود، قانونی عمل کنیم، من هم بر این باور هستم که اصلاً به صلاح نیست که شهردار انتخاب کنیم، ولی باید تکلیف سرپرستی مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: اصلاً بحث مهندس اسکندری نیست، یک آیین‌نامه‌ای وجود دارد، طبق این آیین‌نامه گفته‌اند «خیر» حال باید بر اساس قانون رفتار کنیم.

* بر بومی گزینی تأکید داشته‌ام؛ سه بار به اسکندری رأی داده‌ام ولی قانون اولویت من است

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار کرد: یکی از شعارهای من در دوران انتخابات بومی گزینی بود، در سه باری که مهندس اسکندری در صحن علنی شورای شهر مطرح‌شده است به ایشان رأی داده‌ام و به این دلیل به خود احنست می‌گویم.

اردشیر زنگنه افزود: از زحمات مهندس اسکندری کمال تشکر را دارم که در این مدت بسیار زحمت کشیدند، ولی بر این مهم سه بار تأکید می‌کنم؛ اعمال قانون، اعمال قانون، اعمال قانون

* این اتفاق نتیجه رفتار هیئت‌رئیسه است؛ نباید خادم و خائن یکی باشد

عضو شورای اسلامی شهر شوشتر اظهار کرد: چه بگویم، هرچه می‌کشیم از هیئت‌رئیسه است، شرایط کنونی ما نتیجه رفتار هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر است.

محمد حافظی زاده افزود: ای‌کاش در ابتدای شورای اسلامی شهر شوشتر که اصلاً خبری از این آیین‌نامه نبود، جدل‌ها را کنار می‌گذاشتیم و مهندس اسکندری را تعیین می‌کنیم، در این شرایط نه مشکلی داشتیم و نه اینکه شرایط این‌گونه بود.

وی تأکید داشت: ۹ دی‌ماه نامه آمده است، چه کسی این نامه را به شورای نشان نداده است، واقعاً رئیس شورای شهر صلاحیت این را دارد که به‌جای اعضا تصمیم بگیرد؟ یا فقط مسئول اداره شورای اسلامی شهر است؟ اگر آن زمان نامه را به شورای شهر نشان می‌دادید و پیگیری می‌کردیم شرایط این نبود، که اگر در شرایط کنونی شهردار انتخابی تائید شود می‌گویند در یدشورای شهر نبود و ما پیگیری کردیم، اگر هم تائید نشد می‌گویند شورای شهر نتوانست از شهردار خود دفاع کند در هر دو صورت باخت با ماست.

وی عنوان کرد: هیئت‌رئیسه این شرایط را رقم‌زده است، الان باید اعلام کنند برای این مسئله چه کرده‌اند؟ دنبال کنید، از استان و تهران؛ نگذارید خادم و خائن یکی باشد، این شرایط خوبی نیست همه تلاش کنیم فرد خادمی مانند اسکندری حکم شهرداری بگیرد.

حافظی زاده با اشاره به مفاد قانونی افزود: بر اساس قانون شورای اسلامی شهر موظف است که در مدت‌زمان سه ماه سرپرستی شهردار را انتخاب کند، شورای اسلامی شهر شوشتر نیز این کار را کرده است، ما هم می‌توانیم بر شهردار انتخابی اصرار بورزیم و هم می‌توانیم برای انتخاب شهردار بعدی اقدام کنیم ولی دیگر زمان برای انتخاب شهردار مشخص نیست و از طرفی قانون درباره انتخاب سرپرست نیز تأکیدی ندارد و سرپرست می‌تواند همین شخص مذکور بماند.

وی تأکید کرد: بی‌شک همه دراین‌باره تلاش کرده‌اند، ولی نماینده محترم شوشتر در مجلس شورای اسلامی به وزیر کشور دسترسی دارد، می‌تواند برای این مهم بهتر دنبال کار باشد، حتماً هم دنبال کرده است، جناب گیلانی می‌تواند و حتماً پیگیری می‌کند، شاید هم اسکندری دارد چوب همین را می‌خورد.

پایان این جلسه نظرات اعضای محترم شورای اسلامی شهر با این شد که دوشنبه-فردا- دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر جنابان زلقی«رئیس شورا شهر» و شاهمرادیان«نائب رئیس شورای شهر» به استانداری خوزستان نراجعه و برای این نامه ارسالی پیگیری کنند و نتیجه روز سه شنبه به شورای اسلامی شهر اعلام شود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.