Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 12706
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۳۵ | ارسال توسط :

سه اثر ناملموس شوشتر ثبت ملی شد

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: در نشست سراسری شورای ثبت کشور، سه اثر ناملموس این شهرستان ثبت ملی شد. علی محمدچهارمحالی بیان کرد: این آثار شامل روش پخت آش قل قل، نصب بیرق شب اول محرم و آیین علم بازی هستند که آیین علم بازی مشترک با چند شهرستان ثبت شده […]

رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شوشتر گفت: در نشست سراسری شورای ثبت کشور، سه اثر ناملموس این شهرستان ثبت ملی شد.

علی محمدچهارمحالی بیان کرد: این آثار شامل روش پخت آش قل قل، نصب بیرق شب اول محرم و آیین علم بازی هستند که آیین علم بازی مشترک با چند شهرستان ثبت شده است.

وی افزود: ثبت این آثار با همکاری دلسوزان و فعالان میراث در شهرستان انجام شده و پرونده برخی آثار دیگر نیز برای ثبت ملی در حال بررسی است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوشتر ادامه داد: آش قل قل یک نوع غذای محلی شوشتری است که از موادی همچون گوشت، نخود، لوبیا، عدس و برنج پخته می شود.

بیش از ۶۰ اثر غیر ملموس در استان خوزستان به ثبت ملی رسیده است.شهرستان شوشتر دارای حدود ۳۵۰ اثر ثبت ملی و ۱۳ سند تاریخی در فهرست میراث فرهنگی است.

به گزارش شوشترنامه، شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در ۸۹ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.