Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 12946
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 24 سپتامبر 2019 - 13:37 | ارسال توسط :

دزفول به عنوان پایلوت در طرح «مهر و میراث» انتخاب شد

به گزارش شوشترنامه، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باحضور در شهرستان دزفول از انتخاب این شهر به همراه کاشان و رامسر به عنوان پایلوت در طرح گردشگری مهر و میراث خبر داد. نشست کمیسیون مهر و میراث باحضور مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد وزارت […]

دزفول به عنوان پایلوت در طرح «مهر و میراث» انتخاب شد

به گزارش شوشترنامه، مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باحضور در شهرستان دزفول از انتخاب این شهر به همراه کاشان و رامسر به عنوان پایلوت در طرح گردشگری مهر و میراث خبر داد.

نشست کمیسیون مهر و میراث باحضور مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده امور شهرداری‎های کشور، شهردار دزفول، رئیس ومسول گردشگری اداره میراث فرهنگی دزفول، نمایندگانی از انجمن‎های مردم‎نهاد و جمعی از مدیران استانی و محلی در محل دفتر شهردار دزفول برگزار شد.

در این نشست که بعدازظهر دیروز (یکم مهرماه ۹۸) سال جاری برگزار شد مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: راه‎اندازی کمیسیون مذکور به دنبال امضای تفاهم‎نامه‎ای در سال ۱۳۹۵ میان وزير كشور و رييس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری با هدف تقويت و توسعه مديريت بافت‎های تاريخی و فرهنگی و ايجاد زيرساخت‎های گردشگری است.

جلال تاجیک در ادامه تقویت و جایگاه مدیریت شهری و روستایی در توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافت‎ها و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ایجاد زیرساخت‎های طبیعی برای توسعه گرشگری روستایی، ایجاد بستر مناسب به منظور توسعه و استفاده از ظرفیت‎های بخش‎های تعاونی و خصوصی و انجمن‎های مردم‎نهاد و کمک به ایجاد منابع درآمد پایدار برای شهرداری‎ها و دهیاری‎ها را از اهداف مهم این کمیسیون عنوان کرد.

او با بیان این‎که امید است با تشکیل این کمیسیون بستر مناسبی برای سرمایه‎گذاران فراهم شود، افزود: باتوجه به این‎که دزفول یکی از شهرهای فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری است، به همراه شهرهای کاشان و رامسر به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

در ادامه شهردار دزفول نیز با بیان این‎که تشکیل این کمیسیون می‎تواند در راستای مدیریت بافت‎های تاریخی و فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری کمک شایانی کند، افزود: دزفول با داشتن ظرفیت‎های فراوان این قابلیت را دارا است تا با اهتمام و همکاری دستگاه‎های مربوط به یکی از قطب‎های مهم گردشگری در کشور تبدیل شود.

محمدعلی دوائی‎فر با بیان این‎که با همکاری شهرداری، اداره میراث فرهنگی و بخش خصوصی می‎توان به ارتقای صنعت گردشگری کمک زیادی کرد، افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم تشکیل این کمیسیون نیز بتواند محرک خوبی در این زمینه باشد.

وی گفت: تشکیل این کمیسیون علاوه بر تسهیل در امور، سرمایه‎گذاران را نیز برای ورود به این شهرستان ترغیب کند.

شهردار دزفول در ادامه با اشاره به ظرفیت‎های گردشگری دزفول نظیر آبشار شوی، رودخانه دز، طبیعت شمال دزفول، بافت قدیم و بناهای با ارزش تاریخی در مرکز شهر، افزود: با ارتقای صنعت گردشگری می‎توان آینده خوبی برای این شهرستان پیش‎بینی کرد که همین موضوع نیز منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این شهر خواهد شد.

پس از پایان این نشست از برخی جاذبه‎های گردشگری دزفول بازدید شد.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.