Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 14166
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴ | ارسال توسط :

تولید چوب صنعتی در کشت و صنعت امام خمینی(ره)

شوشترخبر| بازدید از نهالستان و طرح درختکاری سردار شهید سلیمانی در کشت و صنعت امام خمینی (ره) به مناسبت روز درختکاری، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی چندین اصله نهال را غرس کردند. در حاشیه این مراسم که شنبه ۱۶ اسفندماه ۹۹ با حضور جمعی از […]

تولید چوب صنعتی در کشت و صنعت امام خمینی(ره)

شوشترخبر| بازدید از نهالستان و طرح درختکاری سردار شهید سلیمانی در کشت و صنعت امام خمینی (ره)

به مناسبت روز درختکاری، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی چندین اصله نهال را غرس کردند.

در حاشیه این مراسم که شنبه ۱۶ اسفندماه ۹۹ با حضور جمعی از مدیران و معاونین این شرکت برگزار شد، سردار احمد خادم سید الشهدا از نهالستان و طرح درختکاری سردار شهید قاسم سلیمانی کشت و صنعت امام خمینی (ره) بازدید کرد.


نهالستان کشت و صنعت نیشکر امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع با ظرفیت ۲۲۵ هزار نهال در سال احداث شده است.

فاز دوم طرح درختکاری سردار شهید قاسم سلیمانی نیز در سطحی معادل ۸۰ هکتار از آذر ماه امسال شروع شد. این طرح به منظور کاهش فشار بر عرصه‌ جنگل‌های طبیعی در قطع درختان و حفظ منابع طبیعی از یک سو و از سوی دیگر نیاز کشور به ماده اولیه چوب در کشت و صنعت امام خمینی (ره) اجرایی شده است که بی شک نقش بسزایی نیز در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد داشت.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در پنج سال آینده یک میلیون اصله نهال در سطح ۸۰۰ هکتار از زمین‌های این شرکت با هدف حفظ محیط زیست و استفاده از چوب درختان اکالیپتوس برای تولید چوب صنعتی کشت خواهد شد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.