Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 19033
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۷:۴۵ | ارسال توسط :

پروژه مجتمع اسب‌دوانی شوشتر حسودان زیادی داشت

شوشترخبر| با حضور جمعی از مسئولان، ورزشکاران و قشرهای مختلف مردم ساخت بزرگترین مجتمع سوارکاری استان در شهرستان شوشتر آغاز شد.حمید بنی تمیم ، مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: این مجتمع دارای ۸۳ هکتار می باشد که با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت ساخته می شود.شهرستان شوشتر […]

پروژه مجتمع اسب‌دوانی شوشتر حسودان زیادی داشت

شوشترخبر| با حضور جمعی از مسئولان، ورزشکاران و قشرهای مختلف مردم ساخت بزرگترین مجتمع سوارکاری استان در شهرستان شوشتر آغاز شد.
حمید بنی تمیم ، مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: این مجتمع دارای ۸۳ هکتار می باشد که با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات وزارت نفت ساخته می شود.
شهرستان شوشتر به عنوان یکی از قطب‌های مهم پرورش اسب اصیل عرب در کشور به شمار می‌رود.همچنین ورزشکاران و فعالان این رشته نیز در مسابقات و جشنواره‌های مختلف ملی و بین المللی، همواره رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

*۱۰۰ پروژه ورزشی به سرعت در حال آماده شدن هستند
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان در این مراسم ابراز داشت: وعده داده بودیم که ۱۰۰ پروژه ورزشی در سراسر خوزستان تکمیل و بهره برداری شوند، این پروژه‌ها به سرعت و با کیفیت در حال اجرا و تکمیل هستند.
بنی‌تمیم افزود: در همین شوشتر پروژه‌های خوبی هفته دولت و هفته تربیت بندی افتتاح شد و همین امروز هم چمن مصنوعی شهرک علم‌الهدی افتتاح شده است که به مردم شریف این منطقه محروم تقدیم می‌کنیم.
وی ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جناب گیلانی در اعتبار گرفتن همیار اداره کل ماست، برای همین پروژه نیز ۷۰ میلیارد ریال اعتبار از محل نفت اختصاص یافته است که بزودی پس از انتخاب پیمانکار با سرعت فعالیت در این پروژه آغاز می‌شود.
این مقام مسئول تاکید کرد: همانطور که بر سرعت اجرا تاکید داریم بر کیفیت اجرا نیز تاکید و نظارت داریم و نمی‌گذاریم کیفیت فدای سرعت شود.
مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان خاطر نشان کرد: در استان خوزستان که مهد اسب عرب است فعالیت اسب و اسب‌دوانی سامان خوبی خواهد گرفت برای شهرهایی مانند شوشتر، شوش، سوسنگرد و.. سایت‌های اسب دوانی درنظر گرفته شده است که با پیگیری نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی مراحل سایت و مجتمع شوشتر با سرعت زیادی در تهران انجام و نقشه‌های تائید شده ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: برای ترک تشریفات این پروژه اقدام می‌کنیم، اگر موافقت نشد با سرعت مناقصه برگزار می‌کنیم و در اسرع وقت پیمانکار در این سایت فعال خواهد شد.

*پروژه مجتمع اسب‌دوانی شوشتر حسودان زیادی داشت
نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه مجتمع اسب‌دوانی شوشتر حسودان زیادی داشت که برای اجرایی نشدن آن سنگ‌اندازی و فتنه‌گری‌های زیادی کردند، ولی به مدد حضرت زهرا(س) بر این تنگ نظری‌ها فائق آمدیم و این سایت به مردم شریف شوشتر تقدیم باد، چقدر تلاش کردند که این اتفاق نیافتد، چه تلاش‌هایی کردند که همین امروز کلنگ‌زنی نشود و یا حضور کم‌رنگ باشد و… این بد‌ دلی‌ها و فتنه‌گری‌ها راه بجایی نبرد آنجایی که کار برای مردم و هدف فقط خدمت باشد.
سهراب گیلانی افزود: سایت و مجتمع ۸۳ هکتار است و در مالکیت دولت جمهوری اسلامی است، قرار نیست این سایت به کسی منتقل و یا زمینش به کسی واگذار شود، در اختیار اداره ورزش و جوانان شوشتر است که این اداره نیز به نمایندگی دولت جمهوری اسلامی این زمین را در اختیار دارد.
وی تاکید کرد: مجتمع‌های پرورش اسب و اصطبل‌ها به افراد شناسنامه‌دار، مورد تائید هیات اسب دوانی شوشتر و استان به صورت ۹۰ ساله واگذار می‌شود و ساخت و ساز این اصطبل‌ها نیز بر اساس طرح تیپ و با نظارت فرمانداری شوشتر انجام خواهد شد.
وی عنوان کرد: نقد‌های زیادی برای کُندی امور در این مجتمع وجود داشت ولی تا زمانی که مشکل زمین به طور کامل حل نشد اجازه کلنگ زنی به این پروژه ندادم و ان‌شالله بزودی با انتخاب پیمانکار توانمند بتوان شاهد پیشرفت فیزیکی در این پروژه بزرگ و ماندگار بود.
وی به اشتغال‌زایی این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه به طور مستقیم یکهزار نفر و به طور غیر مستقیم ۳ هزار نفر اشتغال در پی خواهد داشت و واقعا می‌تواند آینده اسب دوانی در خوزستان را تضمین کند.

*پیگیری‌های چنج ساله به ثمر نشسته است
فرماندار شوشتر در این مراسم عنوان کرد: اسب دوانی یکی از ورزش‌های اصیلی است که در شهرستان شوشتر طرفداران زیادی دارد و به این دلیل ساخت این مجتمع می‌تواند در تقویت این ورزش و صنعت تاثیرگذار باشد.
سیدمحسن موسوی با تاکید بر اینکه باید همه جوانب این صنعت فعال باشد، افزود: پرورش، تولید، مسابقات و.. باید شاخه صنعتی این ورزش پرطرفدار در شهرستان فعال شود و زمینه برای گردشگری و صنعت و اقتصاد این ورزش فراهم شود.
امام جمعه شوشتر نیز با سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از دست اندرکاران این مجتمع سوارکاری خواستار ساخت سریع آن شد.
در پایان این مراسم مسئولان استانی، شهرستانی و پیشکسوتان صنعت اسب در شهرستان به کلنگ‌زنی این مجتمع پرداختند.

نویسنده : سردبیر ۷۲۰۰۶ | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.