Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15581
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2021 - 5:53 | ارسال توسط :

مردم و مسئولان در مکان‌های عمومی میز نذر کتاب بگذارند

شوشترخبر| حجت الاسلام والمسلمین حبیب پور ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه امروزه معنای ترحم در جامعه بد جا افتاده است گفت ما انتظار داریم هروقت اشتباه و خطایی کنیم خدا اشتباهمان را درست کند. خدا انسان را عاقل آفریده است. ترحم خدا سنت خداست.

مردم و مسئولان در مکان‌های عمومی میز نذر کتاب بگذارند

شوشترخبر| حجت الاسلام والمسلمین حبیب پور ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه امروزه معنای ترحم در جامعه بد جا افتاده است گفت ما انتظار داریم هروقت اشتباه و خطایی کنیم خدا اشتباهمان را درست کند. خدا انسان را عاقل آفریده است. ترحم خدا سنت خداست.

به گزارش شوشترخبر، حجت الاسلام والمسلمین حبیب پور ظهر آدینه در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه امروزه معنای ترحم در جامعه بد جا افتاده است گفت ما انتظار داریم هروقت اشتباه و خطایی کنیم خدا اشتباهمان را درست کند. خدا انسان را عاقل آفریده است. ترحم خدا سنت خداست.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه آل عمران خصوصیات متقین را برشمرد و گفت: آیه قرآن میفرماید از خدا و پیغمبر اطاعت کنید تا خدا به شما رحم کند. مثلا درجایی دشمنان نمیگزارند، اگر شما حرف خدا ورسول را گوش کنید خدا هم دشمنان را سر جایشان مینشاند.

امام جمعه شوشتر با تاکید براینکه اطاعت از خدا و رسول هم باید در مردم باشد و هم باید در مسئولین رعایت شود افزود: اینجا هم مسئولین ما باید اطیعواالله والرسول باشند و هم مردم. مدیر اداره ای میتواند درست مدیریت کند که اطیعواالله والرسول باشد. اگر مسئول ما شب باخدا خلوتی نداشته باشد معلوم نیست صبح چطور با ارباب رجوع برخورد کند. لذا اطیعوالله والرسول برا مردم یه چیزه و برا مسئولین یه چیز دیگه است. مسئول باید با عدالت رفتار کند با قسط رفتار کنند. موقع استخدام پارتی بازی نکنند و رانت خواری نکنند. اگر مسئولی اینکار رو کرد لعلکم ترحمون خدا رحمت براو نازل میکند و مشکلات اداره اش حل میشود. اگر در خانواده ای اطیعواالله والرسول نباشد رحمت ازآن خانه برداشته میشود. سنت خداست اول اطیعواالله والرسول باش تا خدا لعلکم ترحمون شود و مشکلاتت را حل کند.

حبیب پور در خطبه دوم خود با اشاره به میلاد امام حسن عسکری(ع) و شهادت حضرت معصومه(س) و اهمیت زیارت آنحضرت گفتند: بزرگواران گاهی شما حلال و حرام خدا را رعایت میکنید شما را بهشت میبرند. یک وقتی هم کاری میکنید که میگویند بهشت برای توست نه تو برای بهشت. یکی از این کارها فرمود من زارها عارفا بحقها وجب الجنه هرکسی حضرت معصومه را زیارت کند و بحقش شناخت داشته باشد بهشت بر اوست نه او برای بهشت.

ویبا بیان برکات و پیامدهای هجرت تاریخی حضرت معصومه(س) به قم، افزودند: هجرت هایی در تاریخ داشتیم که تاریخ انسانیت را عوض کردند. یکی از آن هجرت ها، هجرت حضرت معصومه(س) به قم هست. امروز به برکت حضرت معصومه (س) قم پایتخت تشیع در جهان شده است. امروزه به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۱۵۰ کشور دنیا منجمله آمریکا حوزه علمیه شیعه تاسیس شده است که مشغول تربیت طلبه برای گسترش تشیع هستند. و به برکت همین هجرت سرعت گسترش تشیع بیشتر از همیشه است.

امام جمعه شوشتر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی و قرائت فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت کتابخوانی بیان داشت: یک از راههایی که میتوانیم سطح فرهنگ جامعه را بالا ببریم کتاب است. ما یک غذای جسم داریم و یک غذای روح. با کتاب باید به رشد فرزندانمان کمک کنیم این غذای روح است. چون هزینه خرید کتاب بالاست ما درخواست کردیم از مسئولین ارشاد و مردم که در مساجد، حسینیه ها، مصلی و جاهای عمومی دیگر میز نذر کتاب بگذارند تا مردم بصورت رایگان کتاب بخوانند.

حبیب پور در پایان بخش سخنان خود گفت: هفته گذشته خبر خوبی به ما دادند که فرزند شوشتر آقای عسکری در مسابقات جهانی قهرمان شدند که جای خوشحالی است. همچنین تشکر ویژه میکنم از بسیج دانش آموزی حوزه علمیه که برنامه ای گذاشتند بنام فصل رویش دانش آموزی که برنامه بسیار خوبی بود که در آینده و با گسترش هرچه بیشتر برکات آن را خواهیم دید. همچنین تشکر میکنم از مسئولین مربوطه که که فاضلاب منطقه بین الحرمین را شروع کردند.

نویسنده : مجتبی نارنج پور-دانشجوی دکترای جامعه شناسی | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.