Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 18963
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ | ارسال توسط :

مدیریت حفظ بقایای کشاورزی پس از برداشت محصول

شوشترخبر| سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از برگزاری دوره آموزشی مدیریت حفظ بقایای کشاورزی پس از برداشت برنج برای کشاورزان بخش میان آب این شهرستان خبر داد. مهدی زمانپور گفت: دوره آموزشی با همکاری این اداره و اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان، همزمان با برگزاری برنامه پنجمین کاروان ترویج بهره برداری ویژه […]

مدیریت حفظ بقایای کشاورزی پس از برداشت محصول

شوشترخبر| سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از برگزاری دوره آموزشی مدیریت حفظ بقایای کشاورزی پس از برداشت برنج برای کشاورزان بخش میان آب این شهرستان خبر داد.


مهدی زمانپور گفت: دوره آموزشی با همکاری این اداره و اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان، همزمان با برگزاری برنامه پنجمین کاروان ترویج بهره برداری ویژه الگوی کشت ملی برای کشاورزان بخش میان آب و کشاورزان اطراف آن منطقه در مرکز خدمات بخش میان آب برگزار شد.

او می‌گوید: در این برنامه که با حضور کارشناسان فنی و حقوقی این اداره و حسین پور رییس اداره جهاد کشاورزی شوشتر صورت گرفت، ضمن توزیع بروشور‌های آموزشی در بین کشاورزان، پیامد‌های منفی سوزاندن بقایای گیاهی و روش‌های مدیریت کاه و کلش و استفاده‌های مفید از بقایای حاصل از برداشت غلات و روش‌های جایگزین سوزاندن بقایا مورد آموزش قرار گرفت و به سوالات کشاورزان در این خصوص پاسخ داده شد.

زمانپور با اشاره به ماده ۲۰ قانون هوای پاک گفت: سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده (۱۹) قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شود.

رییس اداره جهاد شهرستان شوشتر گفت: امسال در نظر داریم که تعدادی کمباین کاه کوب برای مدیریت کاه و کلش برنج تهیه نماییم که مقدمات آن در دست اقدام است.

حسین پور می گوید: کشاورزان به توصیه‌های زیست محیطی در زمینه ممنوعیت سوزاندن کاه و کلش توجه نمایند و با راهکار‌هایی مانند استفاده از کمباین کاه کوب، دستگاه کشت مستقیم، بیلر و کشت روی پشته که کارشناس خدمات کشاورزی در زمینه مدیریت بقایا ارائه می‌دهند از سوزاندن کاه و کلش برنج جدا” خودداری نمایند.

به گفته او حفظ محیط زیست و بهره مندی از منابع حفظ سرمایه بوده و خسارت به آب و خاک و هوا به ضرر بشر تمام می‌شود.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.