Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 18377
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۴۸ | ارسال توسط :

اعزام زائران اربعین با نام‌نویسی در سامانه سماح

شوشترخبر| مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: اعزام زائران اربعین حسینی، با نام‌نویسی در سامانه “سماح” امکان‌پذیر است. به گزارش شوشتر خبر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، محمدامین یاقوت با بیان این‌که متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال، اعم از افراد و گروه‌ها باید در سامانه اینترنتی «سماح» ثبت‌نام کنند […]

اعزام زائران اربعین با نام‌نویسی در سامانه سماح

شوشترخبر| مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: اعزام زائران اربعین حسینی، با نام‌نویسی در سامانه “سماح” امکان‌پذیر است.

به گزارش شوشتر خبر به نقل از اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، محمدامین یاقوت با بیان این‌که متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی امسال، اعم از افراد و گروه‌ها باید در سامانه اینترنتی «سماح» ثبت‌نام کنند افزود: این متقاضیان در ایام اربعین می‌توانند از راه سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir ثبت‌نام و یا حضوری به دفتر‌های فعال زیارتی مراجعه کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان افزود: اسامی و نشانی دفتر‌های فعال زیارتی در سراسر کشور از راه سامانه جامع کارگزاران سازمان حج و زیارت به نشانی kargozaran.haj.ir در دسترس عموم مردم است.

او گفت: متقاضیان سفر به کربلای معلی و دیگر شهر‌های زیارتی عراق در ایام اربعین می‌توانند تاریخ سفر خویش را در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور برابر با اول تا ۲۵ صفر انتخاب کنند.

یاقوت به زائران توصیه کرد، مدت سفر خود را حداکثر یک هفته تعیین کنند تا هموطنان بیشتری بتوانند از امکانات اقامتی در عتبات عالیات بهره بگیرند.

او افزود: همچنین در صورتی که شهروندان ایرانی بیش از مدت مجاز ـ حداکثر یک ماه ـ در عراق بمانند، اقامت‌شان در آن کشور غیرقانونی است و علاوه بر جریمه ۳۰۰ دلاری، با خطر بازداشت و ممنوع‌الورود شدن به عراق نیز روبه‌رو خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان گفت: متقاضیان سفر اربعین باید حتماً در سامانه سماح یکی از بسته‌های بیمه را انتخاب و حق بیمه اربعین را در قالب سه گزینه ارائه‌شده پرداخت کنند، تا ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شود.

او حق بیمه اربعین را شامل سه گزینه (بسته) ۳۵ هزار تومانی، ۴۵ هزار تومانی و ۵۵ هزار تومانی بیان کرد که میزان تعهدات بیمه‌ای هرکدام از بسته‌ها در صورت فوت یا بروز حادثه برای زائران، با یکدیگر تفاوت دارد.

یاقوت افزود: هنگام ثبت‌نام سفر اربعین در سامانه سماح، نیازی به ثبت شماره گذرنامه نیست، اما متقاضیان باید بدانند بدون داشتن گذرنامه، امکان خروج از کشور ندارند.

او گفت: زائران می‌توانند با گذرنامه‌های عادی یا گذرنامه ویژه اربعین که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌کند و حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد، نسبت به خروج از کشور اقدام کنند.

مدیرکل حج و زیارت خوزستان هشدار داد در صورتی که زائران بدون ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت حق بیمه، به سفر افدام کنند، هنگام بروز حادثه برای آنان، از پوشش خدمات بیمه‌ای محروم خواهند بود.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : میراث فرهنگی خوزستان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.