Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 13070
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۴:۰۶ | ارسال توسط :

استکبار به دنبال مدیریت غذایی جهان است

پس از حمله آمریکا به افغانستان تولید خشاش در افغانستان ۷۰ برابر شده است با تولیدکنندگان همراهی کنید و دید قلع و قمعی وجود نداشته باشد به گزارش شوشترنامه، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی به دنبال مدیریت غذایی در جهان است و در جنگ‌های جدید می‌کوشد از طریق […]

استکبار به دنبال مدیریت غذایی جهان است

پس از حمله آمریکا به افغانستان تولید خشاش در افغانستان ۷۰ برابر شده است

با تولیدکنندگان همراهی کنید و دید قلع و قمعی وجود نداشته باشد

به گزارش شوشترنامه، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: استکبار جهانی به دنبال مدیریت غذایی در جهان است و در جنگ‌های جدید می‌کوشد از طریق غذا وارد عمل شود.

سردار سهراب گیلانی در همایش غذای سالم دانشکده علوم پزشکی شوشتر که به‌منظور تجلیل از تولیدکنندگان عرصه غذای سالم در شهرستان برگزار شد اظهار داشت: استکبار جهانی می‌کوشد تا برجهان ازنظر غذا تسلط داشته باشد و در جنگ‌های جدید این مهم را دنبال می‌کند.

وی افزود: استکبار جهانی زمانی که تولید گندمش مازاد می‌شود آن را برای مدیریت قیمت به اقیانوس می‌ریزد، این به چه دلیل است؟ چرا به کشورهای فقیر جهان این گندم را نمی‌دهد؟ مشخص می‌شود که این اقدامات استکبار تنها به دلیل تلاش برای مدیریت غذایی در جهان است و می‌کوشد تا تسلط خود را بر دولت‌های جهان از این منظر حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: جنگ‌های جدید جنگ غذایی است، دست‌کاری کردن سلایق غذایی ملت‌ها، دست‌کاری کردن مصرف مواد غذایی ملت‌ها و تغییر رژیم غذایی ملت‌ها به رژیم‌ها و مواد غذایی ناسالم از تلاش‌هایی است که استکبار برای آن در حال تلاش است.

به گزارش شوشترنامه، نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی درباره مداخله‌های استکبار جهانی در مواد مصرفی و غذایی در منطقه خاورمیانه تاکید کرد: استکبار جهانی در افغانستان نفوذ کرد، لشکرکشی کرد و الان بر اساس آمارهای موجود کشت خشخاش در این کشور ۷۰ برابر شده است، استکبار برای تولید خشخاش و برنامه‌ریزی برای ترانزیت آن در جهان در حال برنامه‌ریزی و اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی استکبار جهانی با راه‌اندازی دانشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و… در حال تولید ۳۰۰ نوع مواد مخدر و افیونی از خشخاش است، این مواد به‌سادگی در جهان توزیع می‌شود زیرا استکبار از این مصرف انتفاع دارد، این انتفاع برای استکبار توجیه‌کننده این اقدام است.

گیلانی با اشاره به رویکرد نظام جمهوری اسلامی در حوزه غذا افزود: جمهوری اسلامی ایران نگاه انسانی به موضوعات دارد، این نگاه انسانی باعث می‌شود که دقیقاً مقابل اقدامات استکبار جهانی در این زمینه بایستد.

وی عنوان کرد: استکبار جهانی مواد مخدر تولید می‌کند، ایران مقابل توزیع آن است، استکبار جهانی مواد غذایی ناسالم تولید می‌کند جمهوری اسلامی مقابل استفاده از آن است این مسائل باعث شده است تا رویکرد جمهوری اسلامی ایران و استکبار جهانی در جهان به شرایط کنونی ختم شود.

وی گفت: پیشینه اسلام در حوزه غذا، دارو و طب بسیار گسترده است، کتاب‌های طب الصادق و طب‌الرضا از این دسته هستند، این کتاب‌ها ثابت می‌کند که فاصله علم کنونی از داشته‌های اسلام در حوزه بهداشت و غذا بسیار زیاد است و پیشینه اسلام در این زمینه بسیار غنی و قابل‌اتکاست.

به گزارش شوشترنامه، وی ضمن توصیه به دستگاه بهداشتی در شهرستان شوشتر خاطرنشان کرد: از دستگاه بهداشتی و نظارت‌کننده بر تولید و بازار می‌خواهم که با دید همراه و مشوق با تولیدکننده همکاری کنند و در این زمینه دیدی برای قلع‌وقمع و تعطیلی و پلمپ واحدهای صنفی و تولیدی در اجرای بهداشت نداشته باشند.

*رشد ۴۰ درصد داروخانه‌های شوشتر در یک سال

به گزارش شوشترنامه، رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در همایش غذای سالم دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار داشت: یکی از دستاوردهای بزرگ در استقلال دانشکده علوم پزشکی شوشتر استقلال واحد غذا و داروی این دانشکده بود، اتفاقی که مستقیماً انتفاعش به مردم این شهرستان رسید.

فرهاد ابول‌نژادیان خاطرنشان کرد: استقلال دانشکده علوم پزشکی شوشتر باعث شد تا واحد غذا و داروی این دانشکده راه‌اندازی شود، این واحد با تشکیل زیرمجموعه‌های خود در مدت کمتر از دو سال در سال ۹۷ در بین دانشکده‌های تیپ چهار کشور توانست رتبه یک را به خود اختصاص دهد.

وی عنوان کرد: دانشکده علوم پزشکی شوشتر در شرایط کنونی کمیسیون ماده ۲۰ مستقل دارد، این کمیسیون وظیفه نظارت بر داروخانه‌های شهرستان را در اختیار دارد، در این کمیسیون مجوز داروخانه‌های شهرستان صادر می‌شود.

وی با اشاره به مزیت‌های وجود کمیسیون ماده ۲۰ در شهرستان شوشتر افزود: قبل از راه‌اندازی این کمیسیون در شوشتر بررسی پرونده یک داروخانه در استان حداقل شش ماه طول می‌کشید این روند در حال حاضر به کمتر از یک ماه تقلیل یافته است.

به گزارش شوشترنامه، رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر عنوان کرد: پیش از راه‌اندازی این کمیسیون در شوشتر شهرستان شوشتر تنها ۱۷ داروخانه داشت و الان این شمار به ۲۸ داروخانه رسیده است، این مهم باعث شده تا دسترسی مردم به دارو بسیار آسان‌تر باشد.

وی با اشاره به مشکلات شهر شوشتر در حوزه داروخانه شبانه‌روزی عنوان کرد: قبلاً شوشتر تنها یک داروخانه شبانه‌روزی داشت، الان این تعداد به سه داروخانه افزایش‌یافته است و در صورت لزوم داروخانه‌های جدید و بیشتری مجوز می‌دهیم، همین امر باعث شده تا داروسازهای زیادی به شهر خود بازگردند و برای افتتاح داروخانه اقدام کنند.

وی به صدور مجوزهای واحدهای تولیدی توسط واحد غذا و دارو در شهرستان شوشتر اشاره کرد و گفت: در شرایط کنونی تمدید بدون تغییر مجوزهای تولیدی و صدور مجوز در واحد غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی شوشتر انجام می‌شود.

*از تولیدکنندگان بومی حمایت کنید

به گزارش شوشترنامه، فرماندار شوشتر در همایش غذای سالم دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار کرد: از تولیدکنندگان در سطح شهرستان شوشتر حمایت کنید و از محصولات تولیدی آن‌ها برای مصرف استفاده کنید.

حسین پنبه دانه‌پور افزود: زیبنده نیست که در همایش تجلیل از تولیدکنندگان شوشتر از آب‌معدنی استانی دیگر استفاده شود، درحالی‌که در شوشتر همین آب‌معدنی با نظارت علوم پزشکی شوشتر توسط واحدهای تولیدی متعددی در حال تولید و عرضه به بازار است.

وی به حمایت از تولید در سطح شهرستان شوشتر اشاره کرد و افزود: در کیفیت محصول شرکت آرد جوانه شوشتر تردیدی بود، از این واحد بازدید شد، برای تعمیرات و خرید دستگاه‌های جدید به این واحد وام اعطا شد و حال این واحد بهترین گندم را تولید می‌کند و همه نیاز شهرستان را تأمین می‌کند و به شهرهای دیگر نیز آرد ارسال می‌کند، این بهترین شیوه برای حمایت از تولید است.

وی توصیه کرد: واحدهای تولیدی که در شهرستان شوشتر حضور دارند مستقیماً برگردش اقتصادی شهرستان شوشتر تأثیر دارند، این مسئله باعث می‌شود رونق اقتصادی در شهرستان تقویت شود، با استفاده از محصولات این واحدها در این حمایت دخیل باشیم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.