Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 17379
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 07 فوریه 2023 - 10:21 | ارسال توسط :

پیش‌بینی بارش نرمال در اسفند و بهار

شوشترخبر| مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارندگی در اسفندماه و فصل بهار نرمال خواهد بود که اگر این اتفاق رخ بدهد، شرایط خوزستان بهتر می‌شود. محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در حال حاضر در حوضه سد‌های کارون، دز و مارون مشکلی وجود ندارد، اما همچنان حوضه کرخه مشکل زیادی دارد. او می […]

پیش‌بینی بارش نرمال در اسفند و بهار

شوشترخبر| مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد بارندگی در اسفندماه و فصل بهار نرمال خواهد بود که اگر این اتفاق رخ بدهد، شرایط خوزستان بهتر می‌شود.


محمد سبزه‌زاری مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در حال حاضر در حوضه سد‌های کارون، دز و مارون مشکلی وجود ندارد، اما همچنان حوضه کرخه مشکل زیادی دارد.

او می گوید: تا قبل از بارش قبلی، سد کرخه تقریبا خشک بود، اما در پی بارش اخیر مقداری میزان آب در سد کرخه افزایش یافت و شرایط کمی بهتر شده است. البته بارندگی‌ها در حوضه کرخه نیاز آبی کشاورزان را تامین کرد و در نتیجه، زمین‌ها مرطوب هستند بنابراین نیازی نیست که رهاسازی زیادی از سد کرخه انجام شود و بیشتر آبگیری در سد در حال انجام است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: از ابتدای سال آبی تا ۱۶ بهمن‌ماه، در پهنه خوزستان ۱۹۴.۵ میلیمتر بارندگی رخ داده است که نسبت به بلندمدت ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته او بارندگی در چهار محال و بختیاری نسبت به بلند مدت ۴.۹ درصد، در ایلام ۱۸.۴ درصد و در لرستان ۱۸.۱ درصد کاهش داشته است. بارندگی در کهگیلویه و بویر احمد نسبت به بلند مدت ۸.۸ بالاتر از نرمال بوده است.

سبزه‌زاری گفت: هر چند امسال بارندگی بهتری در خوزستان داشته‌ایم، اما هنوز میزان بارش، پایین‌تر از نرمال بلند مدت است، در حال حاضر زمین‌ها خیس هستند و مشکلی از نظر گرد و غبار با منشاء داخلی نداریم.

نویسنده : سردبير | منبع خبر : ايرنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.