Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 18561
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵ | ارسال توسط :

پیش‌بینی بارندگی فراتر از نرمال برای پاییز امسال خوزستان

خوزنامه| مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارندگی‌های فراتر از نرمال در استان در پاییز امسال خبر داد. محمد سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت هوا در فصل پاییز اظهار کرد: بر اساس مدل‌های پیش‌بینی، وضعیت بارندگی در فصل پاییز امسال در خوزستان فراتر از نرمال خواهد بود. وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع زودهنگام بارندگی‌ها افزود: […]

پیش‌بینی بارندگی فراتر از نرمال برای پاییز امسال خوزستان

خوزنامه| مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی بارندگی‌های فراتر از نرمال در استان در پاییز امسال خبر داد.

محمد سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت هوا در فصل پاییز اظهار کرد: بر اساس مدل‌های پیش‌بینی، وضعیت بارندگی در فصل پاییز امسال در خوزستان فراتر از نرمال خواهد بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی وقوع زودهنگام بارندگی‌ها افزود: میانگین بارندگی در مهرماه در خوزستان ۵ میلیمتر است که در صورت وقوع بارندگی‌های بالاتر از نرمال، به ۱۰ میلیمتر می‌رسد. امسال جای نگرانی نیست و از آبان‌ماه بارندگی‌ها بهتر می‌شود و در آذرماه فوق‌العاده خواهد بود.

پیش‌بینی میانگین ۹۰ میلیمتر بارندگی در آذرماه

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: میانگین بارندگی در آذرماه در پهنه خوزستان ۶۰ تا ۷۰ میلیمتر است که در صورت وقوع بارندگی‌های فراتر از نرمال ممکن است به ۹۰ میلیمتر هم برسد بنابراین باید در آذرماه بسیار مراقب باشیم.

لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای رهاسازی آب سدها

سبزه‌زاری بیان کرد: در فصل پاییز سدهای خوزستان پر می‌شوند و پس از آن بیشتر مساله وقوع سیلاب‌ها نگران‌کننده است. در ابتدای زمستان اگر سدها کاملا پر باشند، با هر بارش خطر وقوع سیلاب وجود دارد بنابراین امسال کار سختی داریم و باید بارش‌ها دقیق پیش‌بینی شوند و برنامه‌ریزی دقیقی برای رهاسازی آب سدها داشته باشیم.

وی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های رگباری گفت: در فصل پاییز بیشتر در مناطق شهری آبگرفتگی رخ می‌دهد و شهرهایی که زیرساخت‌های مناسب ندارند، با هر بارش دچار آبگرفتگی می‌شوند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.