Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 17376
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 07 فوریه 2023 - 10:11 | ارسال توسط :

تولید نهاده‌ای با ارزش غذایی بالا برای دام در شرکت نیشکر خوزستان

شوشترخبر| مدیر کارخانه خوراک دام شعیبیه گفت: با تلاش محققان نیشکری در شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه، در سال تولید دانش‌بنیان، نهاده‌ای جدید با ارزش غذایی بالا برای دام تولید شد. علی باقری با اعلام این خبر اظهار کرد: این نهاده با ترکیب جدید سبوس، پروتئین، اوره، مکمل‌های دامی و… بهترین خوراک دام با […]

تولید نهاده‌ای با ارزش غذایی بالا برای دام در شرکت نیشکر خوزستان

شوشترخبر| مدیر کارخانه خوراک دام شعیبیه گفت: با تلاش محققان نیشکری در شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه، در سال تولید دانش‌بنیان، نهاده‌ای جدید با ارزش غذایی بالا برای دام تولید شد.


علی باقری با اعلام این خبر اظهار کرد: این نهاده با ترکیب جدید سبوس، پروتئین، اوره، مکمل‌های دامی و… بهترین خوراک دام با کیفیت بالاست که از بقایای نیشکر تهیه می‌شود.

وی افزود: محصول جدید شرکت تهیه و خوراک دام شعیبیه به خارج از استان خوزستان ارسال شده است.

مدیر کارخانه خوراک دام شعیبیه عنوان کرد: در شرایطی که قیمت نهاده‌های دامی سیر صعودی دارد، محصول جدید خوراک دام می‌تواند جایگزین مؤثری برای این نهاده‌ها و جبران قیمت‌ها باشد.

کارخانه خوراک دام شعیبیه یکی از چند صنعتِ پایین‌دستی توسعه نیشکر است که در حلقه پایانی این گیاهِ جادویی قرار دارد که در این کارخانه از بقایای نیشکر (پیت) به همراه چند افزودنی مثل ملاس، ویناس، خوراک دام تهیه می‌شود.

این خوراک دام، چندگانه اشتغال، درآمدزایی و حفظ محیط‌زیست را در منطقه ایجاد کرده و نقش مهمی را در حفظ مراتع و منابع طبیعی پیرامون داشته و مانع نابودی آن شده است.

شرکت تولید خوراک دام شعیبیه از هدر رفت و از بین رفتن بقایای نیشکر جلوگیری کرده و آن را تبدیل به یک ماده با ارزش افزوده بالا تبدیل کرده است.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.