Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13759
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 01 اکتبر 2020 - 11:52 | ارسال توسط :

واکسیناسیون آنفولانزا در شوشتر آغاز شد

شوشترنامه| رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از آغاز واکسیناسیون آنفولانزا در شهرستان خبر داد و گفت: جامعه هدف به مرور واکسن دریافت خواهند کرد. به گزارش شوشترنامه| دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به گروه‌های هدف تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: بر اساس اولویت های تعیین شده،  هم اکنون تزریق واکسن به مادران باردار و بیماران خاص […]

واکسیناسیون آنفولانزا در شوشتر آغاز شد

شوشترنامه| رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر از آغاز واکسیناسیون آنفولانزا در شهرستان خبر داد و گفت: جامعه هدف به مرور واکسن دریافت خواهند کرد.

به گزارش شوشترنامه| دکتر مجتبی کلانتر با اشاره به گروه‌های هدف تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: بر اساس اولویت های تعیین شده،  هم اکنون تزریق واکسن به مادران باردار و بیماران خاص آغاز شده و در روزهای آینده همکاران ما در بیمارستانهای سانتر کرونا این واکسن را دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: برای دریافت واکسن نیازی به مراجعه حضوری به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت نیست و همکاران ما با افراد واجد شرایط تماس خواهند گرفت و با تعیین وقت قبلی از این عزیزان برای مراجعه جهت تزریق واکسن آنفلوانزا دعوت می کنند.

کلانتر با بیان اینکه تمام مشخصات دریافت کنندگان واکسن آنفلوانزا به صورت دقیق در سامانه «سیب» ثبت خواهد شد افزود: با این روش آمار دقیق دریافت کنندگان واکسن قابل بررسی است و هیچ گونه نگرانی از عدم دریافت افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای حاد وجود ندارد.

رئیس دانشکده دانشکده علوم پزشکی شوشتر با بیان اینکه ویروس کرونا و آنفلوانزا دو نوع ویروس با ماهیت متفاوت هستند، اظهار داشت: تزریق واکسن آنفلوانزا از ابتلا به کرونا پیشگیری نخواهد کرد و حتی مصونیت کامل در برابر ابتلا به آنفلوانزا نیز ایجاد نمی کند.

وی عنوان کرد: ضرورتی برای تزریق واکسن آنفلوانزا به جوانان و افراد سالم وجود ندارد. همچنان بهترین عامل پیشگیری از بیماری چه کرونا و چه آنفلوانزا، استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دستها است.

*تزریق واکسن بر اساس اولویت است

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر اظهار داشت: تزریق واکسن بر اساس اولویت است و نیاز به حضور مردم در مراکز درمانی نیست.

دکتر نوذر کلانترفر عنوان کرد: در گام نخست قرار شده است بیماران خاص، صعب‌العلاج، مادران باردار و بیماران سرطانی در شهرستان شوشتر واکسن دریافت کنند.

وی خاطر نشان کرد: تزریق واکسن به کادر درمان از بیمارستان خاتم‌الانبیا آغاز می‌شود و ابتدا پزشکان بخش‌های کرونا و اورژانس واکسن دریافت خواهد کرد و سپس همه همکاران در بیمارستان حتی نیروهای خدماتی شاغل در این مراکز واکسن دریافت می‌کنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در حال حاضر شوشتر ۱۰۰ بیمار دیالیزی، ۶۰ تالاسمی، ۱۲۰ ام‌اس دارد و شمار مادران باردار و بیماران سرطانی نیز به این تعداد افزوده می‌شود.

وی تاکید کرد: مردم از مراجعه به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها برای تهیه و تزریق واکسن خودداری کنند و در این زمینه منتظر اطلاعیه‌های بعدی باشند.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.