Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13755
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 24 سپتامبر 2020 - 18:23 | ارسال توسط :

شوشتر شهر پایلوت گلخانه‌ای خوزستان معرفی شود

شوشترنامه| فرماندار شوشتر خواستار معرفی شوشتر به‌عنوان شهر پایلوت در امور گلخانه‌ای شد و گفت: همه مقدمات این مهم فراهم است. به گزارش شوشترنامه| حسین پنبه‌دانه‌پور در نشست مشترک با مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان که ظهر امروز مهمان شوشتر بود، اظهار داشت: شهرستان شوشتر آمادگی دارد که به‌عنوان شهر پایلوت در امور گلخانه استان خوزستان […]

شوشتر شهر پایلوت گلخانه‌ای خوزستان معرفی شود

شوشترنامه| فرماندار شوشتر خواستار معرفی شوشتر به‌عنوان شهر پایلوت در امور گلخانه‌ای شد و گفت: همه مقدمات این مهم فراهم است.

به گزارش شوشترنامه| حسین پنبه‌دانه‌پور در نشست مشترک با مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان که ظهر امروز مهمان شوشتر بود، اظهار داشت: شهرستان شوشتر آمادگی دارد که به‌عنوان شهر پایلوت در امور گلخانه استان خوزستان معرفی شود و در این زمینه آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی عنوان کرد: شهرستان شوشتر دارای ۱۰۵ واحد گلخانه‌ای است ولی متاسفانه به دلیل عدم نظارت صحیح در این زمینه تنها ۲۵ درصد این امتیازها به تولید رسیده است، برخی از این امتیازها از سوی مالکان به‌عنوان سرمایه‌گذاری محسوب شده و برخی نیز در حال حاضر چند نوبت معامله‌شده است، در این زمینه خواستار برخورد با صاحبان امتیاز مسکوت مانده هستیم و به‌زودی در این زمینه اتفاقاتی را شاهد خواهیم بود.

وی تاکید کرد: از اقدامات قانونی برای راه‌اندازی این واحدها حمایت قاطع می‌کنیم و باید با تلاش مستمر از هرز رفتن تأسیسات احداث‌شده در این شهرک گلخانه‌ای جلوگیری کرد.

*رفع مشکل در طرح زیربنایی گوریه و نورعلی

فرماندار شوشتر ضمن تقدیر از پیگیری‌های نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان درباره طرح گوریه اظهار داشت: پیگیری‌های نماینده مردم شوشتر و گتوند و استاندار خوزستان در زمینه رفع مشکلات این طرح بزرگ ستودنی است.

پنبه‌دانه‌پور افزود: طرح گوریه بسیار زمان‌بر شده است، طولانی شدن راه‌اندازی این مشکل به اقتصاد منطقه شعیبیه خسارت وارد کرده است.

وی تاکید کرد: طرح نورعلی در شرایط کنونی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید با عزمی راسخ این طرح به‌زودی برای افتتاح آماده شود تا بخش زیادی از مشکلات مردم در این منطقه برطرف شود.

وی شوشتر را شهری گردشگری و کشاورزی دانست و افزود: شوشتر در دو بعد کشاورزی و گردشگری چرخه اقتصادی توجیه‌پذیر دارد، باید در این زمینه تلاش کنیم تا معاش مردم در این دو زمینه در شرایط سخت کنونی با مشکل مواجه نشود.

وی عنوان کرد: کشاورزی در شوشتر سابقه طولانی دارد و باید برای رفع مشکلات در حوزه زیربنایی این صنعت همه باهم تلاش کنیم.

*پایش و احساء مجدد اراضی کشاورزی شوشتر

فرماندار شوشتر اظهار داشت: در حال حاضر اراضی زیر کشت شوشتر همیشه در رقمی حوالی ۳۴ تا ۴۰ هزار هکتار سیر می‌کند درحالی‌که ارقام اراضی شهرستان بسیار بیش از این‌هاست.

وی افزود: کم‌نگاری اراضی زیرکشت شهرستان شوشتر باعث شده است تا سهم این شهرستان از نهاده‌های کشاورزی بسیار ناچیز باشد و این نهاده‌ها با جیره‌بندی و ناراحتی و نارضایتی مردم همراه باشد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد داریم که بار دیگر اراضی کشاورزی شهرستان شوشتر احساء شود و مشکل تأمین سوخت و بذر … در شهرستان به حداقل خواهد رسید.

*مشکل پرداخت حقوق نیروهای شرکتی جهاد کشاورزی

فرماندار شوشتر با اشاره به وضعیت نیروهای شاغل در این اداره در شوشتر اظهار داشت: برخی از نیروهای مشغول در این اداره بیش از شش ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، برای رفع مشکل این نیروهای زحمت‌کش فکری اساسی کنید.

وی تاکید کرد: برخی از این نیروها در فرمانداری شوشتر حاضرشده و برای رفع مشکل به فرمانداری شهرستان پناه آورده‌اند، واقعاً سخت است که کسی شش ماه حقوق دریافت نکند و امنیت شغلی مناسبی نداشته باشد.

وی تاکید کرد: شوشتر همه‌ساله در تولید گندم با بیش از ۱۶۰ هزار تن جایگاه بسیار خوبی در استان خوزستان دارد و ازنظر تولید کلزا نیز همیشه جایگاه دوم در استان را به خود اختصاص داده‌ایم، جا دارد در این زمینه به رفع مشکلات کشاورزی شهرستان شوشتر رسیدگی بیشتری شود.

*شوشتر توانمندی‌های زیادی در حوزه کشاورزی دارد

مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان در این نشست اظهار داشت: تنها زیرساختی که در شرایط تحریم توانست با کمترین مشکل نیاز داخلی را به‌طور کامل تأمین کند کشاورزی بود و به این دلیل رسیدگی به مشکلات در این زمینه در اولویت قرار دارد.

خدارحم امیری‌زاده اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به حوزه کشاورزی دارد، در بخش تخصیص اعتبار و تسهیلات نیز حمایت قاطعی از پروژه‌های باغداری و زیربنایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه استاندار خوزستان توجه ویژه‌ای به پروژه گوریه دارد، عنوان کرد: همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا این پروژه با سرعت و دقت اجرا و تکمیل شود، نباید سرعت و دقت فدای یکدیگر شوند.

وی با اشاره به اینکه پروژه نورعلی و پیرگاری بسیار در اقتصاد منطقه تاثیرگذار است، عنوان کرد: این پروژه باید در اسرع وقت تکمیل و افتتاح شود.

وی با تاکید بر اهمیت گلخانه‌ها در تولیدات کشاورزی افزود: تولیدات کشاورزی با کشت در سطح نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات و نیاز جامعه و رشد جمعیت باشند، باید توجه داشت که هر هزار متر گلخانه به‌اندازه یک هکتار زمین کشاورزی تولید دارد، به این دلیل اهمیت حمایت از گلخانه‌ها به‌خوبی مشخص است.

امیری‌زاده عنوان کرد: گلخانه‌های مسکوت باید از افراد بازپس گرفته شوند واگذاری‌های جدید حتماً باید زمان برای پیشرفت فیزیکی در نظر گرفته شود در غیر این صورت واگذاری ابطال شود.

وی درباره درخواست فرماندار شوشتر برای پایش اراضی کشاورزی شهرستان شوشتر تاکید کرد: بازنگری انجام می‌شود ولی بارها در این زمینه گفته‌ایم که صنعت کشاورزی به دلیل نقش تاثیرگذاری‌اش در تأمین غذای کشور نباید مشکل سوخت و نهاده داشته باشد.

در پایان این نشست فرماندار شوشتر برای راه‌اندازی شهرک جدید گلخانه‌ای شوشتر ۱۳۰ هکتار زمین جدید را پیشنهاد داد که پس از احیای شهرک نخست در دستور کار قرار گیرد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.