Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13769
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 06 اکتبر 2020 - 13:57 | ارسال توسط :

توسعه زیرساخت‌ها و بهبود خدمات در حوزه درمان اولویت نخست است

شوشترنامه| نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌ها، بهبود خدمات ارائه شده به شهروندان و ارتقای وضع امور بهداشت و درمان به سطح استاندارد ملی اولویت نخست در این بخش محصوب می‌شود. به گزار شوشترنامه| سهراب گیلانی در جلسه معارفه پزشکان متخصص جدیدالورود شهرستان شوشتر در سال‌جاری اظهار داشت: روزی […]

توسعه زیرساخت‌ها و بهبود خدمات در حوزه درمان اولویت نخست است

شوشترنامه| نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌ها، بهبود خدمات ارائه شده به شهروندان و ارتقای وضع امور بهداشت و درمان به سطح استاندارد ملی اولویت نخست در این بخش محصوب می‌شود.

به گزار شوشترنامه| سهراب گیلانی در جلسه معارفه پزشکان متخصص جدیدالورود شهرستان شوشتر در سال‌جاری اظهار داشت: روزی شهرستان شوشتر برای داشتن یک متخصص باید به استان و مرکز التماس می‌کرد ولی امروز شرایط به نحوی تغییر کرده است که برای معرفی متخصصان جدیدالورود شهرستان یک روز را برای معرفی تعیین کرده‌ایم و عرض خوش آمد داریم.

وی افزود: کار بسیار سختی بود که وزیر بهداشت و درمان را برای چنین تغییراتی در شهرستان شوشتر متقاعد کنیم، وزیر آمد و دید که محرومیت در شوشتر به چه نحوی است، همه بیماران در شوشتر به اهواز منتقل می‌شدند، کمتر مریضی بود که به توان در شوشتر مشکلش را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: این اعزام‌ها به این دلیل بود که دستگاه تشخیصی نداشتیم، دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام.آر.آی و… در شهرستان نبود، پزشکان هم در شوشتر امکان حضور نداشتند زیرا برای تشخیص نیاز به این دستگاه بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خواستیم، تلاش کردیم و توانستیم این سه اصل مهم را در راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن و ام.آر.آی با همکاری نزدیک خیران سلامت شهرستان شوشتر محقق کردیم.

وی تاکید کرد: از اعتبارات زیادی برای ارتقای دانشکده شوشتر استفاده کردیم، استفاده از اعتبارات بنیاد برکت، وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت و استانداری خوزستان و درآمدهای علوم پزشکی شوشتر بخشی از اعتباراتی است که برای بهبود شرایط گذشته و گذار به شرایط موجود از آنها بهره بردیم.

گیلانی خاطرنشان کرد: مردم شوشتر شهروندانی مذهبی، آرام و قدرشناس هستند، بی‌شک پاسخ محبت را با محبت می‌دهند و چندین برابر، شهر شوشتر شهری کوچک است و همه همدیگر را می‌شناسند، پزشکان زیادی هستند که با حضور در این شهر نتوانسته‌اند برگردند و مانده‌اند که مانده‌اند.

وی در توصیه‌ای از پزشکان جدید خواست شهر تاریخی شوشتر را که دارای قدمتی بسیار زیاد است را ببینند و از مناظر بی‌نظیر آن استفاده کنند.

*روزانه ۳۰۰ ویزیت در کلنیک تخصصی

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این جلسه اظهار داشت: شوشتر با داشتن دستگاه سی‌تی‌اسکن، ام.آر.آی و…. یکی از خواستگاه‌های پزشکان برای حضور است، این شهرستان در شرایط کنونی از نظر زیرساختی شرایطی مهیا برای خدمات‌رسانی و حضور پزشکان محسوب می‌شود.

مجتبی کلانتر عنوان کرد: در کلنیک ویژه شهرستان شوشتر روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ بیمار ویزیت می‌شوند، این ویزیت با هزینه بسیار ناچیز و امکان استفاده از پزشکان متخصص و فوق تخصص فراهم است.

وی تاکید کرد: از سال ۹۲ که دانشکده علوم پزشکی شوشتر فعالیت کرده است تا سال ۹۵ عملاً اتفاق خاصی رخ نداده است ولی از این تاریخ به بعد توسعه در دانشکده علوم پزشکی شوشتر جهشی و بسیار سریع بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همه‌ساله پزشکان متخصص در بدو ورود مشکلات عدیده‌ای در زمینه اسکان و امکانات داشتند، گفت: امسال از هفته‌ها قبل مشکل اسکان و تجهیزات را حل کردیم و امروز هر متخصص کلید سویت خود را برای استفاده دریافت می‌کند.

وی به دیدار چند هفته پیش نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی به همراه خود با وزیر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: وزیر شخصاً از خدمات‌دهی دانشکده علوم پزشکی شوشتر در امر کرونا ابراز رضایت کرد و برای همه همکاران در شهرستان شوشتر ارسال سلام و خسته نباشید داشتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر تاکید کرد: جزو معدود دانشکده‌هایی هستیم که دو متخصص عفونی داریم و این متخصصان با دقت بسیار زیاد به دلیل بیماری کرونا توزیع می‌شوند، از طرفی در متخصصان سال جاری برخی تخصص‌ها برای نخستین بار به شهرستان شوشتر وارد می‌شوند.

وی افزود: از توان خیران در سطح شهرستان شوشتر کمک زیادی گرفته‌ایم، در این زمینه ساخت آزمایشگاه تشخیصی بیمارستان خاتم‌الانبیا و ساختمان شیمی‌درمانی شوشتر با کمک خیران در حال ساخت است که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

*شوشتر ۸۳ متخصص دارد

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر در این نشست اظهار داشت: شهرستان شوشتر در حال حاضر با احتساب متخصصان جدید ۸۳ متخصص در اختیار دارد.

وی تاکید کرد: دانشکده علوم پزشکی شوشتر در بهره‌گیری از توان خیران تلاش زیادی کرده است و ساخت ساختمان سی‌تی‌اسکن، ام.آر.آی، آزمایشگاه و شیمی‌درمانی بیمارستان خاتم‌الانبیا همه از این بخش بوده است.

وی به سایر اقدامات در بخش توسعه‌ای اشاره کرد و افزود: خرید دستگاه‌های بسیار مجهز در سطح کشور مانند دستگاه لیزر باعث شده که دانشکده علوم پزشکی شوشتر را جزو معدود دانشگاه‌های کشور قرار دهد که چنین دستگاهی در اختیاردارند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دستگاه سنگ‌شکن، لاپاروسکوپی و… و تلاش برای نصب اکسیژن کراژونیک ۳۰ تنی در بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر و ۲۰ تنی در بیمارستان الهادی برای ثابت و پایدار شدن جریان اکسیژن بیمارستانی و خروج از شرایط نصب کپسول اکسیژن و مخاطرات آن سطح خدمات‌دهی را در بیمارستان‌های شوشتر ارتقا می‌دهد.

وی تاکید کرد: سیستم اکسیژن‌رسانی بیمارستان‌های شوشتر با نصب کراژونیک متحول می‌شوند و مشکل اساسی بیماران کرونا که استفاده از اکسیژن است حل می‌شود.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.