Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 15452
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ | ارسال توسط :

روند ساخت پناهگاه حیوانات بلاصاحب شوشتر تسریع می‌شود

شوشترخبر| پس از تویئت روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر جناب دکتر پورمحمدی درباره ساخت نخستین پناهگاه حیوانات بلاصاحب شمال خوزستان در شوشتر سرپرست شهرداری شوشتر از تسریع در روند این مرکز مهم خبر داد. سرپرست شهرداری شوشتر در گفت و گویی اختصاصی با شوشترخبر اظهار داشت: شهرداری شوشتر از ماه‌ها پیش برای ساخت این […]

روند ساخت پناهگاه حیوانات بلاصاحب شوشتر تسریع می‌شود

شوشترخبر| پس از تویئت روز گذشته رئیس شورای اسلامی شهر جناب دکتر پورمحمدی درباره ساخت نخستین پناهگاه حیوانات بلاصاحب شمال خوزستان در شوشتر سرپرست شهرداری شوشتر از تسریع در روند این مرکز مهم خبر داد.

سرپرست شهرداری شوشتر در گفت و گویی اختصاصی با شوشترخبر اظهار داشت: شهرداری شوشتر از ماه‌ها پیش برای ساخت این مرکز برنامه‌ریزی کرده است و با رهنمودهای دکتر پورمحمدی رئیس شورای اسلامی شهر و دقت نظر تحسین‌برانگیز وی در طراحی صحیح و علمی این مرکز و استفاده از تجارب سایر شهرهای خوزستان و کشور طرح این مرکز تغییراتی محسوس داشته است.

محمد اسفندیاری با تاکید بر اینکه رئیس شورای اسلامی شهر بر راه‌اندازی سریع این مرکز اصرار دارد، افزود: دکتر پورمحمدی بر راه‌اندازی این مرکز تاکید فراوان دارد و پیگیری شدیدی برای این مهم دارد زیرا این مسئله هم از نظر محیط زیستی و بهداشتی و هم در ارتقای سطح کیفیت زندگی در سطح شهر تاثیرات بسزایی دارد.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز در سطح شهر شوشتر نخستین مرکز در سراسر خوزستان است که برای حیوانات بلاصاحب راه‌اندازی می‌شود و تلاش شده است از تجارب عملی و رهنمودهای علمی صاحبان نظر و افراد باتجربه در این زمینه استفاده شود تا از بروز حوادث ناگوار برای همشهریان جلوگیری شود.

سرپرست شهرداری شوشتر گفت: شورای اسلامی شهر در بهبود سطح خدمات‌دهی به مردم تاکید بسیار زیادی دارد و تلاش دارد در مدت‌زمان کوتاهی این تغییر رویه‌ها در سطح شهر محسوس باشد، در این زمینه تسریع در ساخت مرکز پناهگاه حیوانات بلاصاحب شهر شوشتر یکی از اموری است که با تاکید اعضای محترم شورای شهر و رهنمودهای علمی و تجربی دکتر پورمحمدی در دستور کار شهرداری قرار دارد.

رئیس شورای شهر چه گفته بود؟

دکتر محمدحسین پورمحمدی در تویئتی اعلام کرده بود «حوادث تلخ حمله ‎سگ‌های ولگرد به شهروندان در سایر شهرها، نباید در شوشتر تکرار شود؛ اولین پناهگاه حیوانات بلاصاحب شمال خوزستان با پیگیری شورای شهر در ‎شوشتر احداث می‌شود؛ با اعزام کارشناسان شهرداری به سایر استان‌ها، طرح‌های مشابه با نگاه علمی بررسی و نواقص طرح قبلی برطرف شد»

تویئت رئیس شورای اسلامی شهر شوشتر

طراحی این مرکز برای عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در سطح شهر انجام‌شده بود، قرار بود بر اساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط‌زیست این مرکز برای عقیم‌سازی سگ‌های والد در سطح شهر ساخته شود تا از ازدیاد سگ‌ها در شهر کاسته و از ایجاد گله‌های سگ در سطح شهر ممانعت شود.

بر اساس توئیت روز گذشته دکتر پورمحمدی رئیس شورای اسلامی شهر مشخص می‌شود که با انتخاب نام «پناهگاه حیوانات بلاصاحب» این مرکز علاوه بر مرکز عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد نگهداری حیوانات بلاصاحب در سطح شهر شوشتر را نیز در مأموریت‌های خود دارد، اتفاقی که می‌تواند به‌شدت در ارتقای سطح کیفیت زندگی در شوشتر تاثیرگذار باشد.

دوراندیشی این مهم به آن دلیل است که حضور حیوانات اهلی بلاصاحب در فضای سبز شهرداری، معابر و خیابان‌ها به‌ویژه در دورانی که عشایر در حاشیه شهر اسکان می‌پذیرند بسیار دید بدی در سطح شهر ایجاد می‌کند، دکتر پورمحمدی با تغییر صحیح و مثبت در مأموریت این مرکز مشکل اساسی و بزرگی را از سال‌های قبل به‌خوبی شناسایی و برای رفع مشکلات آن چاره‌اندیشی کرده است.

این مرکز قرار است حیوانات اهلی غیر سگ که بلاصاحب هستند نیز در این مرکز جای دهد و این به معنی برداشتن گام بلندی برای بهبود فضای سبز، منظر شهری و بهداشت عمومی در شوشتر که واقعاً جای تحسین دارد.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.