Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 17965
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 20 می 2023 - 22:15 | ارسال توسط :

شجاعت شورای شهر در اصلاح رویه ستودنی است/ تکواندوکار شورای شهر ضربه نهایی را به سود مردم کاری زد

شوشترخبر| شورای اسلامی شهر شوشتر پس از دو سال و اندی متوجه شد که با مصوبه عزل اسکندری واقعا شوشتر از مسیر توسعه خارج شده است، این اقدام گذشته امروز با حضور پنج عضو شورای اسلامی شهر اصلاح و بار دیگر قطار پیشرفت شوشتر را به مسیر خود باز گرداند. شورای اسلامی شهر شوشتر که […]

شجاعت شورای شهر در اصلاح رویه ستودنی است/ تکواندوکار شورای شهر ضربه نهایی را به سود مردم کاری زد

شوشترخبر| شورای اسلامی شهر شوشتر پس از دو سال و اندی متوجه شد که با مصوبه عزل اسکندری واقعا شوشتر از مسیر توسعه خارج شده است، این اقدام گذشته امروز با حضور پنج عضو شورای اسلامی شهر اصلاح و بار دیگر قطار پیشرفت شوشتر را به مسیر خود باز گرداند.

شورای اسلامی شهر شوشتر که در ۳۰ مردادماه ۱۴۰۰ با مصوبه‌ای شتابزده اسکندری‌نیا که تنها ۱۰ روز از انتخابش گذشته بود را با هفت رای عزل کرد، پس از انتخاب عمانی، فتحی و جافری و ۳۰۰ روز سرپرستی در شهرداری بار دیگر به این نتیجه رسید که اسکندری‌نیا واقعا همه شهرداری و شهر را به خوبی مدیریت می‌کرد و رضایتمندی عمومی در شهر وجود داشت و به این دلیل تصمیم گرفت بار دیگر به پیش از مرداد ۱۴۰۰ باز گردد و در اقدامی شجاعانه اشتباهات گذشته را ابتدا پذیرفت و سپس اصلاح کرد و مصوبه انتخاب مجدد اسکندری‌نیا را در شورای اسلامی شهر مطرح و مصوب کرد.

در این بین باید به چند مسئله به خوبی توجه داشت، نخست اینکه جافری در شوشتر روزگار موفقی نداشت، دلیل این عدم موفقیت بی‌شک عدم تعامل وی با دستگاه‌های اجرایی، حضور نیم‌بند در سطح شهر شوشتر و نداشتن برنامه‌ای مدون برای فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای در سطح شهر بود و این مهم در کنار عدم شناخت از شهر شوشتر باعث شد که آنچه شاهد هستیم رقم بخورد.

بهتر آن بود که جافری در روزهای پس از رد مصوبه هیئت تطبیق در اوج از سمت خود کناره‌گیری می‌کرد ولی عدم توجه به اینکه چهار عضو مخالف می‌تواند حضور متزلزل شهردار را با تندبادهای عزل و جایگزینی و …. مواجه کند باعث شد که این شهردار با سابقه در خوزستان و استان‌های اصفهان و لرستان با جلسه عزل و تعیین جایگزین مواجه شود که واقعا زیبنده نبود ولی طناب کشی‌های دو طرفه شورای اسلامی شهر را به اینجا رساند.

انتخاب شهردار حق شورای شهر است

انتخاب شهردار نخستین وظیفه شورای اسلامی شهر است و این مهم حق شوراست، همانطور که روزی جافری را انتخاب و به کرسی شهرداری نشاندند امروز نیز همان صندلی را پس گرفتند پس غوغا در این زمینه، تبصره و ماده پیدا کردن برای ماندن محلی ندارد.

جافری مدیری دونده و میدانی نبود، شوشتر با خیل مشکلات موجود نیازمند مدیری میدانی، جوان و فعال است به این دلیل شورای اسلامی شهر شوشتر تصمیم خود را از عمانی و جافری تغییر داد و این بار اسکندری را برگزید.

همراهی علیرضا تقی‌پور با چهار عضو دیگر شورای اسلامی شهر این بار نمی‌تواند رنگ و بوی سیاسی داشته باشد، زیرا تقی‌پور به دلیل ارتباط زیاد با لایه‌های مردمی و تنها عضو شورای اسلامی شهر که در شهرداری مشغول کار است به خوبی از شرایط موجود مطلع بوده و این بار واقعا برای مردم تغییر رویه داد که این تغییر رویه ستودنی است؛ تقی‌پور تکواندوکار این بار با حرکتی ستودنی ضربه آخر را طوری زد که رقیب در دم  ناک اوت شد؛ «یون هوان پارک» سرمربیگری تکواندوی حاضر در المپیک ۱۹۸۸ را می‌گوید اگر ضربات فشار به درستی و به موقع زده شوند می توانند یک مانور ویرانگر باشند؛ و واقعا تقی‌پور ضربه نهایی را ویرانگر و کاری زد.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-روزنامه نگار | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.