Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 19 شوال 1445
شناسه خبر : 18384
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۹ | ارسال توسط :

مشاجره در شورای اسلامی شهر شوشتر؛مشاجره حجت‌الاسلام زین‌الدین در شورای شهر بخاطر چه بود؟ تحلیل‌ها و چراها!

شوشترخبر| مردادماه موسم انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر در سراسر کشور است و همیشه بحث‌ها و جدل‌هایی در این باره در صحن‌های شورای اسلامی رخ می‌دهد که بر اساس دست‌نوشته‌ها و خاطرات نگارنده در پنج دوره قبل شورای اسلامی نیز چنین روزهایی کمتر مجال جدال و جدل نبوده است. همیشه افرادی برای اینکه در […]

مشاجره در شورای اسلامی شهر شوشتر؛مشاجره حجت‌الاسلام زین‌الدین در شورای شهر بخاطر چه بود؟ تحلیل‌ها و چراها!

شوشترخبر| مردادماه موسم انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر در سراسر کشور است و همیشه بحث‌ها و جدل‌هایی در این باره در صحن‌های شورای اسلامی رخ می‌دهد که بر اساس دست‌نوشته‌ها و خاطرات نگارنده در پنج دوره قبل شورای اسلامی نیز چنین روزهایی کمتر مجال جدال و جدل نبوده است.

همیشه افرادی برای اینکه در اریکه تصمیم‌گیری نبوده‌اند و رای منفی و یا مثبت‌شان در روند تصمیم‌سازی بی‌تاثیر بوده است در چنین روزی از شیوه، سنت و عملکرد هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر انتقادهایی داشته‌اند و این گفت و شنودها به مدد فضای مجازی به عرصه اجتماع راه پیدا کرده و تاچند روزی دست به دست می‌چرخیده است.

امسال هم از این قانون نانوشته و کلی مستثنی نبود، ولی این بار اتفاقی عجیب در صحن علنی شورای اسلامی شهر شوشتر رخ داد؛ این بار حجت‌الاسلام زین‌الدین منتقد هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شوشتر شده بود! اتفاقی نادر و یا در نوع خود قابل پیش‌بینی.

در صحن علنی شورای اسلامی شهر شوشتر وقتی رئیس جلسه عنوان کرد که برای کرسی رئیس شورای شهر چه کسی کاندیدا می‌شود؟ حجت‌الاسلام زین‌الدین در زمان صحبت خود عنوان کرد که«هیات رئیسه و مخصوصا رئیس عملکرد قابل دفاعی نداشته است و به این دلیل من شخصا به دکتر پورمحمدی رای نمی‌دهم-وی با نگاه به جایگاه خبرنگاران ابراز داشت-بنویسید که من به پورمحمدی و اکبررزاده رای نمی‌دهم»

زین‌الدین که در دو سال گذشته از شورای اسلامی شهر شوشتر رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اسلامی شهر نیز بوده است، اعلام کرد: دو سال از عمر شورای اسلامی شهر گذشت و هیات رئیسه هیچ کاری نکرد، عملکرد خود را عنوان کنید که ببینیم چه کرده‌اید؛ اگر می‌خواهیم تغییری ایجاد شود هیات رئیسه کاندیدا نشوند و افراد دیگری هیات رئیسه شوند»

وی افزوده است«الان مدتی است که خودروی شهرداری را دزدیده‌اند چند بار شهردار را آورده‌اید گزارش بدهد؟ این نشد عمکرد هیات رئیسه؛ هفته قوه قضائیه گذشته ما حتی یک دیدار با دادستان نکردیم و هفته قوه قضائیه را به آنها تبریک نگفتیم؛ در این چند ماهی که دکتر دهدشتی در شوشتر بود یکبار به دیدار وی رفتیم؟ این عملکرد قابل دفاع است؟»

اکبرزاده: ما کار می‌کنیم دنبال دیدارهای عکسی نیستیم

بیشترین دفاعی که در مقابل اظهارات زین‌الدین در صحن علنی شورای اسلامی شهر شوشتر رخ داد توسط غلامرضا اکبرزاده انجام شد، وی در سخنانی گفته است: «عملکرد هیات رئیسه و شورای اسلامی شهر شوشتر قابل دفاع است، بهتر است دست از کتمان بردارید و به زیرپای خود نگاه کنید.»

وی افزوده است: «این همه خیابان و کوچه در مناطق محروم آسفالت شد را ندیدید؟ این همه معابر و پارک‌ها روشن شد را ندیدید؟ این همه ست ورزشی خریداری و نصب شد را ندیدید؟ اگر رایزنی‌های شورا و جلسات دکتر پورمحمدی نبود این همه کمک بی‌سابقه در بخش اعتبارات، ارزش افزوده و… به شهرداری شوشتر می‌شد؟ این ها می بینیئ و کتمان می‌کنید؟»

وی تاکید کرد: «شاید اغراق برانگیز باشد ولی عملکرد شورای اسلامی شهر شوشتر در دوره جاری در دوران انقلاب اسلامی تاکنون بی‌سابقه بوده است؟ یادتان رفته که قبلی‌ها پول آسفالت بخش‌هایی از شهر را از مردم گرفته بودند و ما آنجا را آسفالت کردیم؟ این ها غیرقابل دفاع است؟»

اکبرزاده گفته است: «عملکرد شورای اسلامی شهر شوشتر در دوره جاری بزودی تدوین و منتشر می‌شود تا مشخص شود چه کسی راست می‌گوید»

زین‌الدین بهتر است به پشت سرش نگاه کند

شاید آنچه باعث برافروختگی حجت الاسلام زین‌الدین در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر شده است ناکامی در دفاع تمام قد از شهردار مستعفی قبل باشد، دفاعی که دقیقا ثمره هیچ براش داشت؛ بسیاری از مردم شهر شوشتر با نقد عملکرد جافری از وی فاصله گرفته و حال تلاش دارد تا خود را منتقد تصمیمات شورا نشان دهد؛ در حالی که وی باید سهم خود را از عملکرد شورای اسلامی شهر-هرچند مثبت و یا غیر مثبت- برعهده بگیرد، نمی‌تواند همیشه با رای مثبت همراه شورا باشد ولی وقتی نتایج آنطوری که فکر می‌کرده است نشده؛ لب به سخن‌سرایی باز کرده و همه چیز را منکر شود.

زین‌الدین بهتر است بداند که شورای اسلامی شهر محلی برای زدن زیر میز و روی میز نیست، شورای اسلامی شهر محلی برای استدلال و عرضه نظر است، در این زمینه هر زبانی بران‌تر و هر استدلالی منطقی‌تر باشد رای می‌آورد حتی اگر به فرض محال استدلالی بدون منطق و … رای اکثریت را کسب کند همه باید از آن پیروی کنند، همانطوری که شما در تصمیمات شورای شهر اقداماتی کردید که هیچ قابل دفاع نبود ولی امروز به دلیل عضو شورا بودن مردم یک شهر به تصمیمات نادرست شما و اصرار بر آن گردن گذاشتند هرچند که در این تصمیمات خیلی چیزها را پشت سرگذاشته و نادیده گرفتید و مشاوره دلسوزان را نیز حاضر به شنیدن نشدید.

درب رویه یک پاشنه نمی‌گردد، شورای اسلامی شهر را با کجا اشتباه گرفته‌اید که چنین استدلال‌هایی را مطرح و برای به کرسی نشاندن آن داد تلاش دارید؟ در جلسه شورای اسلامی شهر شوشتر منتظر بودم از عملکرد عمرانی شورا و … نقد کنید ولی نقد شما متاسفانه عدم دیدار با این مدیر و عدم ملاقات با آن مسئول بود.

برای شما آرزوی توفیق دارم، توفیقی که همراه با تلاش برای جبران از سویی و بازگشت به انصاف از سویی دیگر باشد؛ لااقل امضاها، رای‌ها، نظرات و قیام‌های خود را در صحن علنی شورای اسلامی شهرزیر سئوال نبرید هرچند این رفتار غیرقابل توجیه نیست ولی قابل پیش‌بینی است.

نویسنده : مجتبی نارنج پور |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.