Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 13482
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ | ارسال توسط :

۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در شوشتر و گتوند هزینه شده است؛ منافع مردم را معامله نمی‌کنم

شوشترنامه(شوشترخبر)| نشست مطبوعاتی نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با حضور تعدادی از نمایندگان رسانه‌های شهرستان‌های شوشتر و گتوند برگزار شد، در این نشست سه‌ساعته حاج سهراب گیلانی با استماع نظرات وسئوالات خبرنگاران حاضر به سؤالات مطرح‌شده پاسخ داد.

۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در شوشتر و گتوند هزینه شده است؛ منافع مردم را معامله نمی‌کنم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه(شوشتر خبر)| نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت امنیت در شهرستان‌های شوشتر و گتوند اظهار داشت: در مجلس دهم مسائلی چهارده‌گانه در نامه‌ای مطرح کردم، در کمیسیون شوراها و سیاست داخلی مطرح شد، در کمیسیون امنیت ملی نیز مطرح شد در این کمیسیون دو وزیر اطلاعات و کشور حضور داشتند و هر ۱۴ مورد مصوب شد.

سهراب گیلانی خاطر نشان کرد: در این ۱۴ مورد به مسائل بسیار ریزبینانه توجه شده بود، چون جلسه محرمانه بوده و صورت‌جلسه نیز خیلی محرمانه است نمی‌توانم مفاد آن را مطرح کنم، ولی جلسه دیگری با حضور وزیر کشور، فرمانده ناجا و استاندار خوزستان برگزار شد، برای شهرستان شوشتر و گتوند شورای تامین استان تشکیل جلسه داد و همه موارد مجدد بررسی و مصوب شد.

وی عنوان کرد: چه اشکالی دارد بر اساس قانون جایی که نیروی انتظامی امکان برقراری کامل امنیت را ندارد، از پایگاه‌های مقاومت استفاده شود، پیشنهاد کردیم و مصوب شد زیرا برای این کار قانون داریم، در جای دیگری نیز مطرح شد از پلیس محله استفاده شود و…. در این مدت هم از فرماندهان نیروی انتظامی شوشتر و گتوند بپرسید که چقدر کمکشان کرده‌ام و چقدر خودرو و نیرو برایشان گرفته‌ام.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد پایش تصویری را دادیم، در گتوند شروع‌شده است و در شوشتر نیز تاحدی آغازشده باید کامل شود زیرا با این کار بخش زیادی از جرائم کاهش خواهد یافت، در این زمینه باید عنوان کنم که این مصوبه امنیت ملی، شورای تامین خوزستان سند ملی است، برای قوه قضائیه قابل استناد است اجرای آن باید مطالبه عمومی باشد زیرا در صورت بروز مشکل می‌توان به این مقوله ورود کرد.

وی به دیگر مصوبات در این پیگیری‌های اشاره کرد و گفت: خروج زندان به خارج از شهرستان شوشتر، تسریع در اجرا و تامین اعتبار همین دو روز پیش مدیر کل امور زندان‌های استان برای تسریع در کار ساخت زندان شهرستان شوشتر تماس داشتند و صحبت‌هایی انجام شد.

*۲۰ پروژه در بیمارستان خاتم‌الانبیا داریم

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر در چند سال گذشته تا الان ۲۰ پروژه آغاز شده برخی به اتمام رسیده برخی در حال تکمیل است و برخی نیز در شرف افتتاح هستند.

وی گفت: به‌زودی کلنیک ویژه تخصصی بیمارستان خاتم‌الانبیا را افتتاح خواهیم کرد، مرکز روان‌درمانی بیمارستان نیز تکمیل‌شده است و این نشان از اهتمام در توسعه زیرساخت‌هاست زیرا در دوران کرونا نیز در این بخش کار کرده و برای خدمت به مردم شرایط بحران و غیربحران معنی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان خاتم‌الانبیا شوشتر را به‌عنوان مرکز در نظر گرفتیم، همه خدمات به بیماران را در این بیمارستان متمرکز کردیم، اگر بیماری به این بیمارستان مراجعه کرد، نباید برای آزمایشی از بیمارستان خارج شود، یا برای عکس و MRI و سی‌تی‌اسکنی از بیمارستان خارج شود، همه در این بیمارستان متمرکز است و مردم برای دریافت خدمات سردرگم نمی‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش بهداشت و درمان ۹۵ پروژه شروع‌شده است، از این تعداد ۷۵ درصد تکمیل‌شده‌اند و در اسرع وقت مابقی نیز تکمیل می‌شوند، تلاش داریم تا مناطق محروم را توانمند کنیم، مثلاً اورژانس در مناطق و شهرهای نزدیک شهر راه‌اندازی شود، مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت‌ها احداث و تقویت شوند، دراین‌باره می‌توان ادعا کرد توسعه زیربنایی رخ‌داده است.

گیلانی تاکید کرد: در شهرستان گتوند نیز کلنیک تخصصی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، با تلاش‌هایی که انجام‌شده است۳۶ تخت بیمارستان گتوند به ۵۰ تخت افزایش می‌یابد و مردم از این اقدامات منتفع می‌شوند؛ روزی که برای نخستین بار از بیمارستان گتوند بازدید کردم بسیاری از اتاق‌ها قفل بود، سرایدار باید دنبال کلید برای باز کردن اتاق‌ها می‌گشت؛ امروزه می‌توان ادعا کرد که ریل‌گذاری خوبی انجام‌شده و تلاش داریم روی همان ریلی که گذاشته‌ایم با سرعت پیش رویم.

وی به بیمارستان ۲۰۰ تخته‌خوابه شوشتر اشاره کرد و عنوان کرد: روزی که تحویل گرفتیم بیمارستان جایگزین خاتم‌الانبیا ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، الان این بیمارستان سرعت قابل قبولی دارد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در کشور ۳۲ بیمارستان کوچک مصوب شد، برای شوشتر و گتوند دو بیمارستان در نظر گرفتند، این افتخار است، نخستین بیمارستان را در گوریه کلنگ زدیم و افتتاح کردیم، وزیر برای افتتاحش آمد و این نوع بیمارستان‌ها را نمونه کشوری کرد و در ایام سیل چقدر به کمک آمد.

وی تاکید کرد: در چهار سال گذشته ۷۰ متخصص و فوق تخصص به شوشتر وارد شد، ۳۰۰ نیرو از همین شهرستان در بخش بهداشت و درمان به‌کارگیری شد و الان می‌توان ادعا کرد ۱۵۰ میلیارد تومان تنها در چهار سال در بهداشت و درمان شوشتر هزینه شده است، این‌ها در حالی است که کشور در شرایط تحریم است و به این آسانی اعتباری برای پروژه‌ای اختصاص نمی‌دهند ولی شوشتر و گتوند هر روز اعتبار جدید، کلنگ‌زنی جدید و کار جدیدی در دستور کار دارد.

گیلانی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند که این اعتبارات از محل طرح تحول سلامت است، عنوان کرد: این دروغ بزرگی است، طرح تحول از سال ۹۲ آغاز شده است، چرا از ۹۲ تا ۹۵ حتی سه آجر به شوشتر در این بخش اختصاص نداده‌اند، آن زمانی که اعتبارات به‌صورت کلان به بخش سلامت پمپاژ می‌شد، ولی تا فعالیت ما آغاز شد همه صدایشان درآمد که از اعتبارات طرح تحول است، اصلاً این‌طور نیست ولی حتی اگر از طرح تحول باشد(که نیست) چرا شما از همین اعتبارات کاری نکردید؟

وی تاکید کرد: در سه بیمارستان از سه بخش و وزارت‌خانه اعتبار گرفته‌ایم، برای بیمارستان جایگزین خاتم‌الانبیا از وزارت مسکن و شهرسازی، برای بیمارستان تامین اجتماعی از سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و رفاه اجتماعی و برای بیمارستان گوریه از دفتر مقام معظم رهبری، این‌ها چه ربطی به طرح تحول سلامت دارد؟

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از کارکنان دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: جا دارد از همه دست‌اندرکاران در این دانشکده تشکر کنم و از ریاست قبلی این دانشکده جناب دکتر ابول‌نژادیان و ریاست فعلی جناب دکتر کلانتر زیرساخت‌ها آماده است و خدمات‌رسانی در دوران کرونا به این دلیل مطلوب و رضایت‌بخش است چون دستگاه‌های تصویربرداری مهیاست، امکانات تامین شده و اعتبارات نیز بدون وقفه تزریق می‌شود.

وی گفت: در روزهای کرونا ۷۰ میلیارد ریال دارو، تجهیزات و… به بیمارستان خاتم‌الانبیا تزریق شده است، این‌ها کار است و باید دیده شود و مردم نیز به‌خوبی سپاسگذار خادمان خود هستند.

*اعتبار ۴ هزار میلیارد ریالی در بخش برق

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش برق ۴ هزار میلیارد ریال هزینه شده است، سه پست برق گتوند، عقیلی و زهوآباد، پست برق گتوند افتتاح شد، پست برق عقیلی در حال تکمیل است و زهوآباد کند پیش می‌رود به این دلیل درخواست داشته‌ایم که تسریع کنند.

گیلانی تاکید کرد: این پست‌های برق باعث پایداری شبکه برق در این دو شهرستان می‌شود این‌ها زیربنای توسعه پایدار است و ما برای این کار زمان گذاشته و تلاش کرده‌ایم.

وی به آب‌رسانی در شهرستان‌های شوشتر و گتوند اشاره کرد و عنوان کرد: در شهرستان شوشتر و گتوند طرح‌های متعدد آب و فاضلاب در حال اجراست، در بخش عقیلی پروژه‌های بزرگ آب در سال ۹۷ افتتاح شد، در گتوند ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آب‌رسانی هزینه می‌شود و در شوشتر برای طرح جامع در سه سال ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌شده است که از این سه سال یک سال سپری‌شده است.

وی تاکید کرد: برای فاضلاب نیز طرح‌های جامع فاضلاب در حال اجراست که از ورود فاضلاب به رودخانه‌های جلوگیری خواهد شد و سلامت رودخانه و محیط زیست تامین خواهد شد.

*نهضت آسفالت در روستاها ادامه دارد

گیلانی خاطر نشان کرد: رسیدگی به شهرهای اطراف در دستور کار صریح ماست، آسفالت، تامین آب شرب سالم و… میزان آسفالت در این شهرها و روستاها بسیار قابل‌توجه است.

وی عنوان کرد: این آسفالت‌ها من نیستم، مدیریت صحیح است ما خواسته‌ایم، مدیران دعوت‌شده‌اند و مصوب شده و اجراشده است، هرچه انجام داده‌ایم می‌گویم و به آن استناد می‌کنیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی انجام‌شده شش‌ساله بده است، بعدازاین شش سال دیگر روستایی نباید بگوید آسفالت ندارم، مشکل آب‌دارم و … همه در این زمینه دیده‌شده و باید حل شود، اگر در دو سال اول پرتلاش مصوب نمی‌کردیم امروز که کشور تحریم است پروژه‌ نیمه‌کاره نداشتیم که بتوانیم برایش اعتبار بگیریم؛ امروزه دیگر پروژه جدید به‌سختی شروع می‌شود فقط اولویت تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره است.

گیلانی خاطر نشان کرد: من خودم را برای مطالبه مردم آماده کردم، هیچ نماینده‌ای نزدیک انتخابات شعارهای دور قبل خود را کتابچه نمی‌کند و بین مردم توزیع نمی‌کند، من این کار را کردم، برخی می‌آمدند و ایراد می‌گرفتند و من آماده بودم زیرا هدف من مطالبه مردم و تلاش شبانه‌روزی بود؛ این کتابچه‌ها را نیز اطلس خواهم کرد و به‌عنوان سند افتخار مدیریت جهادی به عالی‌ترین رتبه‌ترین مدیران کشور ارائه خواهم کرد، در چهار سال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال در دو شهرستان شوشتر و گتوند اعتبار هزینه شده است، چهارسالی است که سیل و تحریم و … را در خود دارد و هرکدام از این موارد دلیلی می‌توانست باشد برای کار نکردن ولی ما محدودیت‌ها را دور زدیم.

وی تاکید کرد: در این دور باید همه مصوبات با مدیران کل اجرایی شود، نهضت آسفالت، جشن رفع کامل مشکلات آب و فاضلاب، جشن اتمام طرح‌های هادی روستایی و… همه این‌ها باید اجرایی شود و رضایتمندی مردم نیز در همین امور است، من رضایتمندی مردم و منافع مردم را معامله نمی‌کنم.

وی به پروژه‌های در حال اجرا برای رفع مشکلات آب شهری شوشتر اشاره کرد و گفت: در سطح شهرستان شوشتر برای ۲۰ سال آینده با رشد جمعیت شهری و تامین آب برای آن جمعیت پروژه تعریف‌شده است و در حال اجرا هستند، این پروژه‌ها زیر پل شهید کجباف در حال اجرای سریع هستند و از طرفی تا زمان بهره‌برداری از آنها باید رفع مشکلات آب شهری مردم در اولویت باشد.

*از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راه‌اندازی صنایع جانبی در کشت و صنعت حمایت می‌کنم

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از مدیریت کشت و صنعت کارون در دوره قبل اولویت ما بود، نباید مدیریت متزلزل می‌شد که بتواند کار کند، شرکت را تعمیر کند، شرکت به سوددهی برسد و… این امورات انجام‌شده است و از فعالان در این زمینه تقدیر می‌کنم.

گیلانی تاکید کرد: چهار نوبت این شرکت برای فروش گذاشته شد، نگذاشتیم بفروش برسد و در این زمینه از همه توان خود برای اقناع مدیران در تهران بهره بردیم.

وی خاطر نشان کرد: صنایع جانبی این شرکت خیلی سودده است، بهتر است برای سرمایه‌گذاری در این زمینه از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت به عمل آید من هم از فعالیت آنها استقبال و حمایت می‌کنم.

*نوع نگاه مجلس تغییر کرده است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: نوع نگاه مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم تغییر کرده است، ۱۷۰ نماینده از دوره یازدهم نخستین باراست که به مجلس وارد می‌شوند، دکتر قالیباف نیز که رئیس مجلس شورای اسلامی شد فردی تحول‌گراست.

وی خاطر نشان کرد: در جلساتی که با دکتر قالیباف برگزارشده است بر تغییر رویه مجلس برای نظارت بر امور تاکید شده سه جلسه نیز در همین روزها با دکتر قالیباف داشته‌ایم و روندها در حال تغییر اساسی است.

وی خاطر نشان کرد: از شفافیت آرا در مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنم، من رأیم را در مجلس فریاد می‌زنم و اعلام می‌کنم در این چهار سال هم قسم می‌خورم که یکبار رأی ممتنع نداده‌ام چون اعتقادی به رأی ممتنع ندارم.

وی عنوان کرد: هر مزایایی را استفاده کنم می‌گویم، حق زندگی دارم ولی حق زندگی در حال متوسط جامعه و حتی کمتر و برمن حرام باد اگر تجمل‌گرایی کنم؛ اگر ماشین گرفتم می‌گویم و اگر هر مزایی استفاده کردم نیز اعلام می‌کنم.

گیلانی به مخالفت با اجرای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون نیز اشاره کرد و گفت: در مجلس قبل در این زمینه تلاش کردیم، حتی نامه‌ای با امضای اعضای خبرگان، نمایندگان خوزستان نوشتیم و تحویل دادیم، این بار نیز در نخستین روزهای فعالیت در مجلس نامه‌ای با نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد نوشته‌ایم و دنبال موضوع هستیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با این انتقال مخالف است و اعتقاد دارد که کارون آب مازاد ندارد و در این زمینه دنبال لغو طرح هستیم.

وی خاطر نشان کرد: بر این باوریم که در استان اصفهان اشتباه شده است، صنایع نیازمند به آب نباید در این استان راه‌اندازی می‌شد فولاد مبارکه باید در ماهشهر راه‌اندازی می‌شد در کنار آب نه در کویر بدون آب که حالا برای حیاتش باید آب را از سرشاخه‌های کارون به آنجا منتقل کنیم و مرگ کارون را برای حیات شرکت‌ها و صنایع آنجا رقم بزنیم.

*پل دکتر شیخ را پیگیری می‌کنم

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار مرقد علامه شیخ شوشتری باید پلی احداث شود، این پل را با نام دکتر شیخ نام‌گذاری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: استاندار خوزستان در این زمینه وعده داده است که در اسرع وقت برای احداثش اعتبار بگذارد، هر توافقی با استاندار خوزستان کرده‌ایم اجرایی شده است.

گیلانی خاطر نشان کرد: برخی می‌گویند پل دیلم از قبل از دوره دهم توافق شده بود، این دروغ محض است، با استاندار خوزستان توافق شد، مصوب کردیم و اعتبار گذاشتند و به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت برای ساخت پل بندقیر نیز آغاز شده و تجهیز کارگاه این پل شروع‌شده است و به‌زودی با سرعت فعالیت عمرانی در این پل دنبال می‌شود؛ به‌زودی پل سور عقیلی که به نام شهدای عقیلی نام‌گذاری خواهد شد افتتاح می‌شود.

وی به مسائل شرکت کاغذسازی اشاره کرد و گفت: فعالیت برای راه‌اندازی این شرکت آغاز شده است، در تهران جلساتی برگزارشده است و مقداری کار بانکی مانده که ظرف چهار ماه اخیر دنبال کرده‌ایم و به‌زودی ان‌شاءالله حل می‌شود.

*وزارت نیرو به‌جز مدیریت آب در سدگتوند هیچ اقدامی نکرده است

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو در سدگتوند هیچ اقدامی به‌جز مدیریت آب نمی‌کند یعنی مقداری آب از بخش شور و مقداری آب از بخش شیرین سد را با نسبتی ترکیب می‌کند که شوری آب به یک هزار و ۱۰۰ برسد؛ همین.

وی خاطر نشان کرد: الان پشت سدگتوند بیش از ۱۰ میلیون تن نمک وجود دارد و سالانه یک‌میلیون تن نمک نیز حل می‌شود، در این زمینه واقعاً از وزارت نیرو گلایه دارم.

وی به تشریح برخی گلایه‌ها از مدیران وزارت نیرو گفت: برای لایروبی سازه‌های آبی، بند میزان و… وزیر نیرو به شوشتر آمد، مدیران استانی در وزارت نیرو آمدند و هیچ اتفاقی نیافتاد، در این زمینه هم من حوصله صبر در این زمینه ندارم، کرونا باعث شده است تا قدری پیگیری‌ها کند باشد وگرنه من حوصله این‌همه کندی در امور را ندارم.

*ساحل‌سازی برای تفریح هم‌زمان ۱۰۰ هزار نفر

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در پیگیری‌های انجام‌شده پروژه‌های بزرگ تفریحی را دنبال می‌کنیم، مثلا ساحل‌سازی برای ۱۰۰ هزار نفر در ساحل کارون از گتوند تا شوشتر و بخش‌هایی از این مهم اجرایی شده و بخش‌هایی نیز در شُرف شروع شدن است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تعامل شورای اسلامی شهر گتوند و فعالیت با رقیب انتخاباتی نفر دوم اذعان کرد: من همیشه به فضای باز سیاسی اعتقاد دارم، هیچ‌وقت هم دنبال تقابل نبوده‌ام از دو ماه قبل از انتخابات با فرماندار گتوند تماسی نداشتم تا ۱۰ روز بعد از انتخابات به ایشان هم گفتم بیش از دوسوم نیروهای چیدمان شده در انتخابات با نفر دوم انتخابات بودند و من حتی به شما اعتراضی نکردم، شورای شهر گتوند که رفتند در ستاد نفر دوم انتخابات عکس گرفتند و من نه تقابلی کردم و نه اعتراضی؛ منافع مردم را فدای خواست سیاسی خود و سلیقه خود نمی‌کنم.

وی تاکید کرد: من مقلد حضرت امام هستم، بسیاری از مدیران دوره قبل را تغییر ندادم، در این دوره با نفر دوم انتخابات فعالیت داشتند من هم از آنها کار می‌خواهم و به سلیقه سیاسی و انتخاباتی مدیران کاری ندارم، من بیشتر از نفر دوم انتخابات در گتوند رأی کسب کردم و ۵۱ درصد رأی در عقیلی را کسب کردم همین اعتماد مردم برای من بار سنگینی است که خداوند یاری کند بتوانم پاسخگوی اعتماد مردم باشم.

| منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.