Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 17633
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 09 آوریل 2023 - 10:56 | ارسال توسط :

هشدار هواشناسی؛ احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها

خوزنامه| سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید در سه استان و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد. ایسنا نوشت:سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار و رعد و برق، بارش باران و وزش باد شدید موقت طی روز یکشنبه […]

هشدار هواشناسی؛ احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها

خوزنامه| سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار و رعد وبرق و وزش باد شدید در سه استان و احتمال آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.

ایسنا نوشت:سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از رشد ابرهای همرفتی و وقوع رگبار و رعد و برق، بارش باران و وزش باد شدید موقت طی روز یکشنبه ( ۲۰ فروردین) درارتفاعات و دامنه در مرکز و نیمه‌جنوبی کرمان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات شمال سیستان و بلوچستان خبر داد.

بر اثر این مخاطره جوی احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه می‌کند.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.