Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 13702
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 23 آگوست 2020 - 19:37 | ارسال توسط :

مردم از مشکلات آب به ستوه آمده‌اند؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب پاسخگو باشد

نویسنده-مجتبی نارنج‌پور: روزنامه‌نگار| از چند روز گذشته مشکلات آب در سطح شهرستان شوشتر بسیار زیاد شده است، یک‌بار در کمربندی شاه‌لوله می‌ترکد و غرب و شرق شهر را بی‌آب می‌کند و یک‌بار نیز در خیابان امام خمینی(ره) ترکیدن خط لوله باعث بی‌آبی سراسری می‌شود، واقعاً این چه تدبیری است؟ به گزارش شوشترنامه| قطع آب، از […]

مردم از مشکلات آب به ستوه آمده‌اند؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب پاسخگو باشد

نویسنده-مجتبی نارنج‌پور: روزنامه‌نگار| از چند روز گذشته مشکلات آب در سطح شهرستان شوشتر بسیار زیاد شده است، یک‌بار در کمربندی شاه‌لوله می‌ترکد و غرب و شرق شهر را بی‌آب می‌کند و یک‌بار نیز در خیابان امام خمینی(ره) ترکیدن خط لوله باعث بی‌آبی سراسری می‌شود، واقعاً این چه تدبیری است؟

به گزارش شوشترنامه| قطع آب، از عادی‌ترین پیام‌هایی شده است که این روزها بعد از ساعتی که شیر بی‌آب خانه آن را فریاد زد در گروه‌های فضای مجازی شاهد تکرار بی‌شمارش هستیم، بعد هم با چند عکس با مضمون اینکه زحمتکشان در حال رفع مشکل هستند- که واقعا هم در این روزهای گرم در تابستان سخت قابل تقدیر است- مشکل تاحدی ماست‌مالی شده و ساعتی نیز بعد از وصل جریان آب همه‌چیز فراموش می‌شود.

در این اتفاقات باید به چند موضوع توجه داشت، اول اینکه در سراسر شهر شوشتر شیر قطع و وصل آب گویا وجود خارجی ندارد، زیرا زمانی که در کمربندی خط لوله می‌شکند، شهر بی‌آب می‎شود، یا زمانی که خیابان امام خمینی(ره) به خود شکستگی خط لوله را تجربه می‌کند خیابان شریعتی نیز بی‌آب شده و سایر مناطق نیز آب ندارند.

در ابتدا باید بجای «بستن دست علی به‌پای ولی» قدری به فکر مدیریت بخشی شبکه آب شهر کرد، چه لزومی دارد که آب همه مناطق در پی یک شکستگی قطع شود، مدیریت آب شهری باید دراین‌باره فکری اساسی می‌کرد، در این چند سال بجای پرداختن به امور روزمره باید قدری به مسائل این‌چنینی فکر می‌شد؛ البته گفتن این نقد به‌منظور نادیده گرفتن زحمات در روزهای گذشته نیست ولی باید قدری زیربنایی‌تر فکر می‌شد.

دراین‌بین مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان باید پاسخگوی مسائل شهرستان شوشتر باشد، روستاهایی که آب ندارند، شهری که ساعت‌ها بی‌آب است و مناطقی که به این شکل با قطع مکرر آب مدیریت می‌شوند، آن‌هم در شرایط سخت بیماری کرونا که به‌زعم پزشکان شست و شوی دست‌ها هر یک ساعت یک‌بار لازم و ضروری است.

مدیرعامل جوان آب و فاضلاب خوزستان، به‌زعم مدیران وزارت نیرو پرتلاش و موفق و پس از تمدید مأموریت در سمت مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان می‌توان ادعا کرد راضی از عملکرد وی در سمت موجود باید درباره کاستی‌های فراوان درزمینهٔ آب و فاضلاب شهری شوشتر پاسخی قانع‌کننده داشته باشد، مردم نیازمند آب شرب مستمر و سالم هستند، آبی که هرروز قرار است در شرایط سخت تابستان و کرونا قطع و وصل شود آن‌قدر قابل‌اتکا نیست که هرماه با قبوض آب و درج اخطار قطع بهایش پرداخت شود.

سال گذشته نیز شبکه آب در مرکز شهر شوشتر در همین نقطه خیابان امام خمینی(ره) شکسته شد و بزرگ‌ترین مرکز تجاری شهر شوشتر را به تعطیلی و مخاطره سازه‌ای دچار کرد، چه کسی در این زمینه پاسخگوست، چه کسی درباره زیرزمین‌های پر از آب شهر شوشتر پاسخی قانع‌کننده‌ای دارد؟ سئوالاتی مشابه در این زمینه تاکنون تنها یک پاسخ تکراری آزار دهنده داشته است، که «شبکه آب شهری فرسوده است و کاری از دست کسی برنمی‌آید»، این تنها پاسخی است که برای فرار از رویارویی با مسئله به مردم داده می‌شود ولی آنچه قانع‌کننده نیست مشکلاتی است که روزانه با آن دست‌وپنجه نرم می‌شود و گذر از کنار این مسائل با همان پاسخ تکراری است.

واقعاً مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان درباره مشکلات شبکه آب شهری شوشتر چه پاسخی دارد؟ خوزستان غیزانیه‌ای بزرگ است، چه کسی باید پاسخگوی مردم تشنه شوشتر در میان دو رودخانه باشد، این تلخند سخت را چه کسی می‌تواند پاسخی دهد التیام بخش و آیا می‌توان برای رفع این مشکل زمانی متصور شد؟ مشکلات شبکه آب شهری شوشتر نه با تغییر مدیر شهرستان کاسته می‌شود و نه ذکر مصیبت تکراری فرسودگی شبکه؛ دراین‌باره اعتبار و اهتمام می‌تواند تأثیرگذار باشد، اعتباری که در سال‌های گذشته از شبکه آب شهری شوشتر دریغ شده و اهتمامی که بیشتر به مناطق دیگر استان خوزستان که سهمی در مدیریت استانی داشته، معطوف شده است.

این کوتاه نوشته تا شکستگی بعدی شبکه آب شهری، قطع آب در مناطق شهر شوشتر که مطمئناً از وصل این بار جریان آب تا آن دیرزمانی نیست بماند تا اظهار نظری که تنها به فرسودگی شبکه آب اشاره دارد، آنچه نباید تکراری و از درجه اهمیت بیافتد مسئولیتی است که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان و شرکت مطبوعش درباره مشکلات آب شرب شوشتر دارد دراین‌باره تا دریافت پاسخ و حصول نتیجه پیگیری از سوی شوشترنامه ادامه خواهد داشت.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور: روزنامه‌نگار | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.