Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19320
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰ | ارسال توسط :

شناسایی بیش از چهار هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در شوشتر

شوشترخبر| معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر : تاکنون حدود چهار هزار و ۷۵۷ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در این شهرستان شناسایی شده‌اند. دکتر مسلم پرگانی اظهار کرد: از مجموع چهارهزار و ۷۵۷ بیمار تعداد ۲هزار و ۶۲۳نفر بافشارخون بالا و ۲هزار و ۱۳۴نفر مبتلا به دیابت شناسایی […]

شناسایی بیش از چهار هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در شوشتر

شوشترخبر| معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر : تاکنون حدود چهار هزار و ۷۵۷ بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در این شهرستان شناسایی شده‌اند.

دکتر مسلم پرگانی اظهار کرد: از مجموع چهارهزار و ۷۵۷ بیمار تعداد ۲هزار و ۶۲۳نفر بافشارخون بالا و ۲هزار و ۱۳۴نفر مبتلا به دیابت شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در طرح پویش ملی سلامت جمعیت هدف افراد بالای ۱۸ سال می‌باشند افزود: در شهرستان شوشتر تعداد ۱۵۰هزار و ۳۹۲ نفر بالای ۱۸ سال وجود دارد که تاکنون ۲۴هزار و ۲۶۴ نفر غربالگری شده اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شوشتر هدف از طرح پویش ملی سلامت را شناخت افراد دیابت و پیش فشارخون عنوان کرد و یادآور شد: در این طرح تاکنون تعداد ۳هزار و ۱۱ نفر دیابتی و ۶هزار و ۴۵۷پیش فشارخون در سطح شهرستان شناسایی شده است.

وی در پایان با بیان اینکه دیابت و فشارخون بعنوان بیماری‌های خاموش در جامعه هستند تصریح کرد: این طرح از ۲۰ آبان آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه سال جاری ادامه دارد به طوری که همه افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند برای انجام غربالگری به نزدیک‌ترین پایگاه و یا مرکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.