Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 15476
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : 11 اکتبر 2021 - 21:00 | ارسال توسط :

خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد / قرعه‌کشی روشی ناعادلانه است

شوشترخبر| نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ جای دنیا، خودرو را با قرعه کشی که روشی ناعادلانه است عرضه نمیکنند ولی در کشور ما این سیاست اشتباه در حال اجراست.

خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی نمی‌رسد / قرعه‌کشی روشی ناعادلانه است

شوشترخبر| نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی گفت: در هیچ جای دنیا، خودرو را با قرعه کشی که روشی ناعادلانه است عرضه نمیکنند ولی در کشور ما این سیاست اشتباه در حال اجراست.

سهراب گیلانی؛ نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در رابطه با وضعیت موجود در صنعت خودرو گفت: متاسفانه شرایط خودرویی کشور ناامیدکننده ای است.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا خودرو را با قرعه کشی که روشی ناعادلانه است بدست مردم نمیدهند، ولی متاسفانه سیاستگذاری های اشتباه در این حوزه در کشور ما سبب شده تا مصرف کننده واقعی ماه ها در صف انتظار برای دریافت یک خودرو که حتی آن هم برخی از استانداردها را ندارد بایستد.

گیلانی عنوان کرد: جای تعجب دارد که چرا نتوانستیم موضوع خودرو را در کشور حل کنیم. زمانیکه مردم از نحوه فروش و مهم تر از همه قیمت گذاری ها ناراضی هستند باید دولت و مجلس با همکاری یکدیگر این معضل اجتماعی و اقتصادی را رفع کنند.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عرضه خودروی صفر از طریق کارخانه و قرعه کشی صورت میگیرد ولی متاسفانه آنچه که در سطح جامعه میبینیم چنین نیست، چطور ممکن است یک نمایندگی فروش خودرو چندین خودروی صفر را با قیمت بازار بفروش برساند، تنها جوابی که میتوان به این سوال داد این است برخی از افراد به ویژه دلالان و صاحبان نمایندگی ها با ثبت نام تعداد انبوهی از افراد که میتواند فامیل، دوست یا آشنا باشند در قرعه کشی ها شرکت میکنند و قطعا از تعداد مثلا ۵۰ کدملی وارد شده ۵ خودرو برنده میشوند و این خودروها را در بازار با قیمت آزاد بفروش میرسانند.

وی افزود: تا زمانیکه دست مافیا از صنعت خودروسازی برچیده نشود نمیتوان انتظار داشت که بازار خودرو سروسامان یابد. دست مافیا پشت پرده صنعت خودروسازی سبب شده تا وضعیت این چنینی شود.

گیلانی تاکید کرد: با روی کار آمدن مدیران و مسئولین انقلابی و جهادی امیدواریم شرایط بهبود یافته و مردم به خودرو دسترسی راحت تری البته با قیمت مناسب داشته باشند.

نویسنده : سردبیر |
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.