Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 17909
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴ | ارسال توسط :

انتصاب فرماندار جدید شوشتر؛ بازی که محکوم به زوال است

شوشترخبر| این روزها سخنان زیادی درباره تعیین فرماندار جدید شوشتر در محافل مطرح است، همه این مباحث در حد ارائه تحلیل است و هیچکدام هم نمی‌تواند ۱۰۰ درصد صحت داشته باشد و یا ۱۰۰ درصد رد شود؛ ولی آنچه در این میان بسیار جای بررسی دارد انتصاب فرماندار با اسم رمز «فرماندار مستقل» است. واقعا […]

انتصاب فرماندار جدید شوشتر؛ بازی که محکوم به زوال است

شوشترخبر| این روزها سخنان زیادی درباره تعیین فرماندار جدید شوشتر در محافل مطرح است، همه این مباحث در حد ارائه تحلیل است و هیچکدام هم نمی‌تواند ۱۰۰ درصد صحت داشته باشد و یا ۱۰۰ درصد رد شود؛ ولی آنچه در این میان بسیار جای بررسی دارد انتصاب فرماندار با اسم رمز «فرماندار مستقل» است. واقعا دلیل طرح پررنگ این استقلال در فرمانداری شوشتر چه می‌تواند باشد؟

مجتبی نارنج‌پور-نویسنده و روزنامه نگار| بهتر است قدری به عقب برگردیم، چهارماه پیش خبرهایی از تغییر فرماندار شوشتر بدست پایگاه خبری شوشترخبر رسید آن زمان هنوز خبری از تغییر فرماندار در فضای مجازی شهرستان نبود، این مهم را از فرماندار وقت جویا شدیم و برای اینکه مسئله بعدها قابل استناد باشد فایل صوتی این گفت و گو نیز موجود است ولی دکتر دهدشتی قاطعا این تغییر را تکذیب کردند حتی خندید و گفت بگذارید کارمان را بکنیم، یک ماه قبل نیز این مهم بار دیگر در حضور معاون سیاسی فرماندار پرسیده شد و در آن شرایط نیز تکذیب شد، به این دلیل نگارنده مسئله را به استناد سخنان ایشان-برخلاف اطلاعات موثق موجود- تکذیب کرد ولی شد آنچه اتفاق افتاد و صبح فردا فرماندار شوشتر به عنوان معاون استاندار معرفی شد، تکذیبی که در زمان بیان از سوی شخص دکتر دهدشتی عملا پایه و اساسی نداشت و برخلاف منش به نمایش گذاشته شده از سوی ایشان در ماه‌های گذشته بود، بعدا ایشان گفتند که اصلا در جریان نبوده است که این مسئله هم با عرض پوزش قابل قبول و پذیرش نیست.

شاید فرماندار وقت این تقلا را برای این می‌کرد که فشار بر نماینده شوشتر و گتوند کاهش نیابد، از طرفی می‌توان به این شکل هم مسئله را بررسی کرد که دهدشتی عملا از این حربه برای ارتقا گرفتن بهره برده بود زیرا کارنامه ۱۵ ماهه وی در شوشتر خیلی نشان دهنده جهش و توسعه و حرکت‌های انقلابی نبود؛ ایشان معاون استاندار خوزستان شد و برایشان آرزوی توفیق داریم ولی آنچه سنگ بنای کجی در فرمانداری محسوب می‌شود تکذیب‌های بی اساسی بود که در مصاحبه‌های متعدد در سطح شهرستان شوشتر به راه افتاد؛ حتی یکبار هم در مصاحبه با رسانه‌ای عنوان شده بود که تا انتخابات در شوشتر هستم، این هم همان سرنخی است که می‌توان به آن استناد کرد یعنی تقابلی برای کسب امتیاز.

در آن روزها که فرماندار شوشتر همه اخبار انتصابش را در استان تکذیب می‌کرد رسانه‌ها با تهاجم به این و آن تلاش داشتند که تعویض احتمالی فرماندار را پای هرکسی بنویسند؛ از همه بیشتر پای نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، غافل آنکه فرماندار شوشتر خود از روز اول نیانده بود که بماند زیرا خانواده‌اش را به شوشتر منتقل نکرده بود و بخشی از تعطیلات پایان هفته را همزمان با شهردار محترم در شوشتر حضور نداشت؛ ولی حال که ایشان معاون استاندار شد بسیاری دادن سخن سردادند که به حقش رسید و توانمندی بیش از این را داشت و … ولی فراموش کرده بودند که اگر با توصیه‌ها و به دلیل تقابل عزل شده بود ارتقایی در کار نبود و این نافی ادعاهای چند روز گذشته‌شان بود ولی به سادگی از کنارش گذشتند و بازی جدید کلید زدند؛ این بار انتصاب فرمانداری مستقل.

جالب آن است همین دکتر دهدشتی از سوی همین رسانه‌ها به عنوان فرماندار غیرمستقل در ابتدای کار خطاب می‌شد فرمانداری که در ۴۰ روز نخست کاری نمره قبولی نگرفته بود و ناتوان و نالایق بود با سکوتی معنادار و حرکت‌هایی چند پهلو به یکباره فرمانداری جهادی، انقلابی و… نام گرفت؛ الحق بر پایه انصاف اگر بخواهیم بررسیم کنیم نه نشانه‌هایی از ناتوانی و نالایقی در کارنامه ایشان دیده شد و نه حرکتی شگرف و جهادی. ایشان مدیری ستادی و هماهنگ کننده‌ای در امور ستاد بود که به حق جایگاه معاونت پشتیبانی استانداری خوزستان را که اموری ستادی و دفتری است را به ایشان سپردند که می‌تواند در این سمت موفق شود همانگونه که در سمت‌های حراست استانداری و شهرداری اهواز با توجه به منش خداترسی و امینی که در ایشان سراغ دارم به خوبی در ستاد موفق بود و کارنامه شفاف و قابل ستایشی داشت.

حمله به نیروها با اسم رمز استقلال و استفاده از نیروهای موجود

شاید کمتر کسی در این بازه زمانی به یاد نداشته باشد که همین غوغاها هم در زمان انتصاب امام جمعه شوشتر در سطح رسانه‌های شهرستان به پا شد، ولی الان چه کسی در کنار امام جمعه شوشتر حضور پررنگی دارد همان رسانه‌هایی که در جلسات علیه انتصاب امام‌جمعه در اهواز حضور داشتند.

الان هم همینطور خواهد شد، تویت زنان و یادداشت نویسان درباره انتصاب «فرماندار جدید شوشتر» تلاش دارند تا قدری بازی را بهم بزنند، قدری نمایش قدرت کنند و بعدا هم به محض حضور و معرفی در کنارش عکس یادگاری بگیرند و برخی هم خود را به عنوان مشاور رسانه‌ای به وی معرفی کنند؛ این رویه سال‌هاست که پیش گرفته شده است و تاالان هم جواب داده است. تلاشگران در این زمینه در تلاش هستند به هرشکلی که شده است دوقطبی در همه چیز را به نمایش بگذارند؛ در انتصاب فرماندار، در عزل شهردار، انتخاب شهردار، ردصلاحیت شهردار و… در همه چیز دوطقبی با رنگ و لعاب قومیت تاحد زیادی هم با پشن پرده انتخابات مجلس شورای اسلامی وجود دارد.

ولی این بار ای کاش از کاسه مردم هزینه نشود، وقتی می‌گوید مردم شوشتر فرماندار مستقل می‌خواهد این مردم چه کسانی هستند؟ آیا این مردم با اکثریت شورای اسلامی شهر برای عزل شهردار متفاوت هستند؟ چرا آن زمان مقابل رای اکثریت شورای اسلامی ایستادگی شد ولی الان کنار طیف مستقل‌خواهان فرماندار؟ واقعا این طیف وابسته و یا اهواز نشینان و… چه کسانی هستند که تلاش می‌شود همه چیز به پای آنها نوشته شود ولی گزینه مطرح شده از سوی آنها واقعا کسی دیگر است؟ گزینه‌های مطروحه با آنچه در فضای مجازی دست به دست می‌شود واقعا متفاوت است ولی طیفی تلاش دارند با ایجاد نقشه واهی در گرم کردن میدان به سود خود گام بردارند ولی واقعیت چیز دیگری است این حرکات مانند نطفه‌ای است که هیچ گاه قلبش تشکیل نمی‌شود و محکوم به سقط است.

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور-نویسنده و روزنامه نگار | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.