Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 127
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۸:۱۳ | ارسال توسط :

ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامتی/ در برخی شاخص ها از متوسط کشوری بالاتر هستیم

دکتر فرهاد ابول نژادیان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد تا دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت شوشتر را تشریح کند ابراز داشت: در دوره انقلاب اسلامی نسبت به قبل آن، ۱۰ سال امید به زندگی در مردم افزایش یافته است. قبل از پیروزی انقلاب […]

ارتقای شاخص های بهداشتی و سلامتی/ در برخی شاخص ها از متوسط کشوری بالاتر هستیم

دکتر فرهاد ابول نژادیان که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد تا دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت شوشتر را تشریح کند ابراز داشت: در دوره انقلاب اسلامی نسبت به قبل آن، ۱۰ سال امید به زندگی در مردم افزایش یافته است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یک بیمارستان در شوشتر وجود داشت که زیرنظر اهواز با محدودیت های پزشکی مختلف کار می کرد و در این بیمارستان همه پزشکان غیر ایرانی بودند.

وی اظهار کرد: در شوشتر قبل از پیروزی انقلاب هیچ شبکه نظام مند بهداشت وجود نداشت و حتی از لحاظ دارو، تنها ۲ داروخانه در کل شهرستان با جمعیت ۸۰ هزار نفر وجود داشته است، که با مشکلات متعددی به سختی برخی داروها به روستاها منتقل می شد، شرایط پیش از انقلاب در حوزه سلامت این چنین بوده است.

ابول نژادیان درباره تغییر شرایط و بهبود وضعیت خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به گذشت این مدت زمان از انقلاب اسلامی، به تدریج وضعیت بهداشت و درمان شوشتر موجب شده تا دانشکده علوم پزشکی این شهرستان کاملاً مستقل فعالیت و سال به سال با کیفیت بهتری به مردم شریف خدمات رسانی کند، استقلال این دانشکده از اهواز، باعث سرعت گرفتن توسعه و رشد حوزه سلامت شوشتر بود.

نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به مناسبت چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر ادامه داد: از سال ۱۳۹۳ که طرح تحول نظام سلامت آغاز شد، همکاران ما تلاش های بسیاری برای بهبود وضعیت داشته اند. هتلینگ بیمارستان ها، بخش های اطفال، NICU، خانه های بهداشت و… از جمله این تغییرات است که قابل تقدیر است.


نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به مناسبت چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی

دکتر ابول نژادیان اذعان کرد: از سال ۹۵ که دانشکده مستقل شده، انتظارات مردمی جهت جبران کمبودها افزایش یافت و موجب این شد که اتفاقات خوبی مانند راه اندازی سی تی اسکن، ام آر آی، سنجش تراکم استخوان، اورژانس مجهز بیمارستان خاتم الانبیاء و ده ها پروژه دیگر رخ داده و رضایت نسبی عمومی را به دنبال داشته باشد، امروز می توانیم ادعا کنیم که در بخش خدمات رسانی حوزه بهداشت در روستاها شرایط با قبل بسیار تغییر کرده است.


نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به مناسبت چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی

وی با اشاره به اورژانس بیمارستان خاتم الانبیاء خاطرنشان ساخت: در گذشته بیماران به صورت پایش نشده و با روندی به دور از شان مردم عزیز، پذیرش می شدند. اما اورژانس جدید با ۱۳۹۰ متر مربع و ۲۱ تخت مجهز و با کیفیت بالا خدمات بسیار خوبی به مراجعه کنندگان ارائه می دهد، الان در اورژانس بیمارستان خاتم الانبیا با حضور دو پزشک عمومی و یک متخصص طب اورژانس خدمات دهی به مردم بسیار متفاوت شده است و برای بهبود این وضع نیز روز به روز در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم.


نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به مناسبت چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی

وی تاکید کرد: اورژانس بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر با مساحت یکهزار ۱۹۰ متر مربع یکی از بزرگترین اورژانس ها و مجهزترین ها در استان است که با تفکیک بیمار در بدو ورود شرایط را برای بهبود خدمات دهی بر اساس وخامت حال بیمار فراهم می کند.


نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به مناسبت چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی

وی افزود: قبل از سال ۱۳۹۵ شوشتر تنها ۱۹ پزشک متخصص داشت اما هم اکنون ۵۴ پزشک در تخصص های گوناگون در حال فعالیت اند. همچنین قبل از آن با توجه به کمبود بخش nicu مرگ و میر نوزادان پس از تولد آمار نامناسبی  داشت و رقمی بالغ بر ۱۰٫۹ بود، در سال ۹۵ این رقم به ۸٫۴۱ و در سال ۹۶ به ۷٫۸ کودک در هر هزار نفر شده است و باید ادعا کرد که این رقم در کشور متوسط ۸ دارد و ما در شهرستان با مدد متخصصان و فوق تخصص اطفال موجود از متوسط کشوری نیز شرایط بهتری داریم.

وی اضافه کرد: در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۷ نیز این آمار شرایط بسیار مثبتی داشته و آمار به ۵/۵ رسیده است، که باید از همکاران مان در مجموعه بیمارستان و بخش ها تشکر ویژه ای داشته باشیم.


نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به مناسبت چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی

ابول نژیادیان افزود: در مرگ و میر کودکان زیر پنج سال نیز شرایط اصلا خوب نبود، در پیش از سال ۹۵ یعتی در سال۹۴ آمارها از تلف شدن ۱۹٫۵۴ نفر در هزار کودک حکایت داشت، این آمارها در سال ۹۵ به ۱۴٫۳۹ و در سال ۹۶ به ۱۳٫۴۷ و در شش ماه نخست سال جاری به ۱۰٫۷ رسیده است و تا متوسط کشوری که رقم ۱۰ است فاصله چندانی نداریم.

وی در بخشی دیگر از این نشست در رابطه با برنامه های آتی دانشکده علوم پزشکی گفت: درمانگاه m.s و درمانگاه دیابت در مرکز پیشگیری از بیماری های غیرواگیردار و سرطان راه اندازی شده است و در حال حاضر متخصصان و پزشکان در حال خدمات دهی هستند. همچنین یک مرکز رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان خاتم الانبیاء برنامه ریزی شده که اجرا می شود. بخش کلینیک فوق تخصصی نیز ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۴ ماه آینده انشاءالله تکمیل خواهد شد و بزودی شاهد کلنگ زنی آن خواهیم بود.

وی افزود: بخش روانپزشکی یکی از نیازهای اساسی شهرستان شوشتر است که در صورت راه اندازی گام بزرگی خواهد بود. برای ساخت این بخش، به زودی مناقصه برگزار و کار اجرای آن پیش از سال جدید آغاز می شود و شاهد راه اندازی سریع آن هستیم، همه نقشه های این ساختمان نیز طراحی شده است.


نشست خبری رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر به مناسبت چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی

وی با تجلیل از خیر بزرگوار جناب آقای نوید برای تقبل هزینه های مورد نیاز ساخت ساختمان بخش گاما اسکن افزود: ساختمان گاما اسکن هسته ای هم به پایان رسیده و به زودی دستگاه آن وارد کشور شده و نصب آن انجام می شود با این مهم بخش زیادی از مشکلات تصویر برداری شوشتر برطرف می شود و باید به فکر برداشتن گام های بلندتری بود.

ابول نژادیان اضافه کرد: در بیمارستان الهادی هم در نظر داریم اورژانس خوب و در خور شانی با توجه به مراجعات زیاد مردمی و قرار گرفتن در هسته مرکزی شهر احداث کنیم که امیدواریم بتوانیم این مورد را خیلی زود شروع کنیم.

وی در خصوص شعیبیه که اولین بیمارستان محلی کشور در آنجا افتتاح شده بیان کرد: یکی از نیازهای اساسی مردم منطقه شعیبیه همین بیمارستان بود که به لطف خدا فعالیت خود را از بهمن ماه آغاز کرده و نیروهای خدماتی آن کاملاً بومی هستند. در نظر داریم در ماه های آینده درمانگاه های تخصصی را نیز در آنجا فعال کنیم و در روزهایی در هفته متخصصان به این بیمارستان مراجعه و به مردم خدمات ارائه کنند.

وی درباره راه اندازی کلنیک تخصصی ۱۰۰۰ در بیمارستان خاتم الانبیا که در خیابان عمار در حال ساخت است، افزود: کارهای انتقال این پروژه به شوشتر انجام شده است و این ساختمان تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در چهارماه آینده آماده برای بهره برداری شود.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه مدیریت غذا و دارو نیز، کمیسیون ماده ۲۰ که پس از استقلال دانشکده در شوشتر تشکیل شده است، مجوز داروخانه شبانه روزی دکتر خداداد زاده را صادر کرده و هم اکنون شوشتر دارای ۳ داروخانه شبانه روزی است. به زودی در روستاهای همجوار داروخانه هایی که مجوز گرفته اند نیز شروع به کار خواهند کرد وی ابراز امیدواری کرد که بزودی بتوانیم مجوز فعالیت کارخانه های غذایی را در شوشتر صادر کنیم و این مهم قابل پیگیری است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی شوشتر در پایان بر توسعه گردشگری سلامت تاکید کرد. وی همچنین از خیرین حوزه سلامت قدردانی ویژه ای داشت و در خصوص راه اندازی بخش مهم جراحی قلب در بیمارستان خاتم النبیاء همکاری آن ها را لازم دانست.

وی درپایان با تشکر از خیران شهرستان شوشتر که در حوزه سلامت فعالیت خاص داشته اند تاکید کرد: از جناب جواهریان که ساختمان مرکز ام.آر.آی را ساخت و جناب نوید که ساختمان مرکز گاما اسکن را ساخته اند آرزوی سلامتی و طول عمر دارم و برای مرحوم حاج نعمت صفرزاده که در امر ساخت ساختمان سی تی اسکن با این دانشکده همکاری زیادی داشته اند آرزوی غفران و شادی روح دارم و برای همه خیرانی که در این حوزه با ما همکاری داشته اند آرزوی صحت و شادکامی دارم.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.