Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 19450
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار کوتاه، آگاهانه، فوری(کاف), اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰:۱۴ | ارسال توسط :

آمادگی برای اجرای طرح ایمن سازی سواحل رودخانه‌ها

شوشترخبر| فرماندار شوشتر گفت: همه مجموعه شهرستان و دستگاه‌های اداری برای اجرای تدابیر ایمن سازی سواحل رودخانه‌های شوشتر آمادگی داشته و از این طرح استقبال می‌کنند. سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر در جلسه بررسی وضعیت ایمنی سواحل و تفرج‌گاه‌های آبی که با حضور مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور و ۶ […]

آمادگی برای اجرای طرح ایمن سازی سواحل رودخانه‌ها

شوشترخبر| فرماندار شوشتر گفت: همه مجموعه شهرستان و دستگاه‌های اداری برای اجرای تدابیر ایمن سازی سواحل رودخانه‌های شوشتر آمادگی داشته و از این طرح استقبال می‌کنند.

سید محسن سید موسوی فرماندار شوشتر در جلسه بررسی وضعیت ایمنی سواحل و تفرج‌گاه‌های آبی که با حضور مهدی حیدری رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور و ۶ نفر از روئسای هیات‌های نجات غریق استان‌های کشور در شوشتر برگزار شد، اظهار کرد: همه مجموعه شهرستان و دستگاه‌های اداری برای اجرای تدابیر ایمن سازی سواحل رودخانه‌های شوشتر آمادگی داشته و از این طرح استقبال می‌کنند.

وی افزود: آمار فوت بر اثر غرق شدگی در شوشتر به لطف خدا و تدابیر اتخاذ شده توسط دستگاهای مرتبط و زحمت نیروهای نجات غریق در سال گذشته کاهش یافته اما بازهم برای اطمینان خاطر از این مسئله و جلوگیری از خطرات احتمالی همه پیش بینی‌ها را باید انجام داد.

وی با اشاره به ظرفیت پرطرفدار رودخانه‌ها در شوشتر بیان کرد: در شوشتر با وجود رودخانه‌های شطیط، گرگر و دز، کیلومترها ساحل وجود دارد که از جمله جاذبه‌هایی به شمار می‌رود که از اقصی نقاط کشور در فصول گرم سال برای استفاده از آن به این شهر سفر می‌کنند.

فرماندار شوشتر ادامه داد: علاوه بر آن، هم استانی‌های عزیزمان در پایان هفته‌ها در پارک‌های ساحلی حضور پرشوری داشته و اغلب هم به ورزش شنا مشغول می‌شوند و لذا نیاز است طرح ایمنی سواحل به طور جدی در شوشتر دیده شود.

گفتنی است، طرح جامع ایمن سازی ایستگاه‌های شنا در رودخانه‌های استان خوزستان که توسط هیات نجات غریق خوزستان آماده شده به عنوان یک پژوهش ملی ارائه شده و با تصویب و اجرا شدن این طرح بیش از ۲۰۰ نفر نجات غریق در سواحل مشخص رودخانه‌ای (شناگاه امن) مشغول به کار خواهند شد. هدف از اجرای این طرح، کاهش آمار غرق شدگی و توسعه و ایمن سازی فضای ورزشی تفریحی در جامعه خواهد بود.

نویسنده : سردبیر ۷۲۰۰۶ | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.