Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 17038
  پرینتخانه » آرشیو, اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲:۴۷ | ارسال توسط :

مشکلات حوزه آب شرب شوشتر مصداق ترک فعل است

شوشترخبر| ماه‌هاست که مشکلات در حوزه آب شرب شوشتر مردم را کلافه کرده است، یکی از مشکلات در این حوزه بی‌اعتنایی و گفتاردرمانی مسئولان این دستگاه در سطح شهرستان است، مسئله‌ای که در کنار کمبودها و قطع مکرر آب واقعا غیرقابل تحمل شده است.

مشکلات حوزه آب شرب شوشتر مصداق ترک فعل است

شوشترخبر| ماه‌هاست که مشکلات در حوزه آب شرب شوشتر مردم را کلافه کرده است، یکی از مشکلات در این حوزه بی‌اعتنایی و گفتاردرمانی مسئولان این دستگاه در سطح شهرستان است، مسئله‌ای که در کنار کمبودها و قطع مکرر آب واقعا غیرقابل تحمل شده است.

مجتبی نارنج‌پور- روزنامه‌نگار و کارشناس ارشد جامعه شناسی| مشکلات حوزه آب شوشتر به دلیل فرسودگی شبکه و معضلات پیرامونی تاحد زیادی توجیه پذیر است، ولی آنچه این مشکلات را تاحد زیادی غیرقابل تحمل کرده است گفتار درمانی در این حوزه و تاحد زیادی ناتوانی در مدیریت امور است که شهروندان شهرستان شوشتر را کلافه کرده است.

باران می‌بارد آب قطع می‌شود، مدیر عامل آبفای خوزستان در این زمینه در توجیهی غیرمنطقی ابراز می‌دارد «باران باعث افزایش کدورت آب رودخانه شده است و مردم باید شرایط را تحمل کنند تا آب رودخانه بهبود یابد» جناب مدیر عامل بهتر است متوجه باشد که مردم کم آبی تابستان را به دلیل شوری و کمی تولید آب و… به نحوی تحمل کردند حال که دیگر نباید با هر بارانی که آب رودخانه گل آلود شود نیز قطع آب را تحمل کنند، در ضمن اولین بار نیست که با بارش باران آب رودخانه گل می‌شود چرا در دفعات قبل به این دلیل آب قطع نمی‌شد؟

در باران قبلی تاسیسات آب رسانی شوشتر دچار مشکل شده است، برخی مشکلات را به نبود ژنراتور ارتباط می‌دهند و برخی نیز بر این باورند که عدم توجه به شرایط بحران و بارش باران باعث بروز این مشکل شده است، هشدارهای صادره از سوی استانداری خوزستان پیش از بارش باران برای چیست؟ برای این است هشدارها را بخوانیم و با احسنت و خسته نباشید صادر کننده هشدار را مشایعت کنیم یا برای اندیشیدن تمهیداتی برای جلوگیری از بروز مشکلات است؟ گویا در اداره آبفا شوشتر این هشدارها بیشتر کاربرد اولی را دارد.

برق قطع می‌شود آب نیز قطع می‌شود

کمتر از دو ماه پیش مشکلی در شبکه برق شهرستان شوشتر باعث قطع برق سراسری در شبکه شد، در آن زمان مشکل قطع برق از طرفی و قطع آب نیز از طرفی مردم را در تنگنا قرار دارد؛ دلیل بروز مشکل نبود دزیل ژنراتور در تاسیسات آب عنوان شده بود.

دستگاهی که حتی در هر موسسه متوسط و کوچک کشاورزی نیز وجود دارد که در صورت بروز مشکل در برق تامین آب دچار مشکل نشود، عدم تدبیر در چنین مسئله‌ کوچکی باعث بروز مشکل اساسی تامین آب در سطح شهر شوشتر شد؛ توجیهی که «برق رفته است؛ آب هم رفته است»

در روستاها وضعیت بسیار نامناسب‌تر است

بر اساس آمارهای رسیده به شوشترخبر وضعیت در روستاهای شوشتر به مراتب از شهر بدتر است، قطع مکرر آب و نامطلوب بودن شرایط بهداشتی آن – بر اساس آمارهای رسیده از کلرسنجی آب در روستاهای شهرستان شوشتر- همه نشان از وخامت اوضاع در این دستگاه خدمات رسان دارد.

برخی اخبار دیگر در این زمینه وجود دارد که به دلیل منع درج از سوی برخی دستگاه‌های نظارتی از بیان آنها فعلا- تنها فعلا- خودداری می‌کنیم ولی آنچه حایز اهمیت است و نباید از چشمان ناظران دور بماند کوتاهی در رفع مشکلات این حوزه است که به ترک فعل رسیده و بهتر است مصادیق ترک فعل در این زمینه بررسی و با ترک کنندگان احتمالی فعل در خدمات رسانی به مردم برخورد قانونی شود.

بیشتر بخوانید

نویسنده : مجتبی نارنج‌پور- روزنامه‌نگار و کارشناس ارشد جامعه شناسی | منبع خبر : اختصاصی شوشترخبر
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.