Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 13382
  پرینتخانه » تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳ | ارسال توسط :

محدودیت فعالیت در بازار؛ اصناف تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند؛ طغیان بیماری در کار نیست بلکه طغیان نمونه‌گیری، بیماریابی و خدمت است؛ اصناف پرخطر همچنان تعطیل می‌مانند

شوشترنامه| فرماندار شوشتر از اعمال محدودیت‌های جدید در بازار شوشتر خبر داد و گفت: همه اصناف از شنبه ۱۳ اردیبهشت به‌جز داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها تنها تا ساعت ۲۰ (هشت شب) اجازه فعالیت دارند، در صورت سرپیچی از این ابلاغیه برخورد قاطع می‌شود.

محدودیت فعالیت در بازار؛ اصناف تا ساعت ۲۰ مجاز به فعالیت هستند؛ طغیان بیماری در کار نیست بلکه طغیان نمونه‌گیری، بیماریابی و خدمت است؛ اصناف پرخطر همچنان تعطیل می‌مانند

شوشترنامه| فرماندار شوشتر از اعمال محدودیت‌های جدید در بازار شوشتر خبر داد و گفت: همه اصناف از شنبه ۱۳ اردیبهشت به‌جز داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها تنها تا ساعت ۲۰ (هشت شب) اجازه فعالیت دارند، در صورت سرپیچی از این ابلاغیه برخورد قاطع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه، حسین پنبه‌دانه‌پور در جلسه ستاد مبارزه با کرونا که پیش از ظهر امروز در دانشکده علوم پزشکی شوشتر برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه‌های ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا اصناف پرخطر که پیشتر تعطیل بوده همچنان تعطیل می‌مانند.

وی افزود: فعالیت اصناف در ساعات شلوغ و پرتردد شهرها باید محدود شود، بر اساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا بازارهای سرپوشیده، اصناف و… همه فعالیت‌های تجاری باید تا ساعت ۱۸ فعال باشند ولی با صلاح‌دید در شهرستان شوشتر به ۲۰ تغییر کرد و پس‌ازاین ساعت با متخلفان از این ابلاغیه برخورد می‌شود.

رئیس شورای تأمین شوشتر عنوان کرد: این ابلاغیه را از امروز در اختیار اماکن، اصناف، اداره صنعت‌، معدن و تجارت و… می‌گذاریم و اجرای آن باید از شنبه آغاز شود، تیم‌هایی برای سرکشی در این زمینه تشکیل شود، تعداد تیم‌ها باید بیش از ۵ تیم باشد و به صورت روزانه از این تیم‌ها گزارش خواهم خواست و مسئول این مهم نیز اداره صمت است.

وی افزود: تیم‎‌های نظارتی باید شامل نماینده اداره صمت، اصناف، اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و شهرداری است، نماینده بهداشت و درمان نیز در این تیم‌ها باید حاضر باشد، وظیفه اصلی این تیم‌ها نظارت بر پروتکل‌های ابلاغی و تعطیلی رأس ساعت ۲۰ (هشت شب) است.

فرماندار شوشتر از اصناف، رسانه‌ها و… خواست تا در این زمینه اطلاع‌رسانی گسترده کنند، روز شنبه اجرای این طرح است و کسی ابراز بی‌اطلاعی نکند، اصناف را اقناع کنید که این اتفاق به سود خود و همشهریان است، بازار شوشتر در ایام کرونا همکاری زیادی داشته و امیدوارم این همکاری مستمر باشد.

*کنترل کیفیت آب شرب روستایی

فرماندار شوشتر درباره کیفیت آب شرب روستایی نیز افزود: برخی از روستاها در تأمین آب شرب مشکل‌دارند، اداره آب روستایی باید در اسرع وقت مشکلات را برطرف کند و شاخص‌های بهداشتی خود را ارتقا دهد.

پنبه‌دانه‌پور عنوان کرد: به فصل گرم سال نزدیک می‌شویم، همه مشغول کرونا هستیم کسی از بیماری‌های این فصل غافل نشود، التور و… را جدی گرفته و مواظب باشید علاوه بر کرونا به دیگر بیماری‌ها مبتلا نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: عدم لایروبی مخازل تأمین آب در تأسیسات آب روستایی باعث نگرانی است، هرچه سریع‌تر لایروبی‌ها انجام شود و نگرانی‌های موجود را برطرف کنید.

رئیس شورای سلامت شهرستان شوشتر افزود: لایروبی‌مخازن، حوضچه‌های آب و نظارت بیشتر در این زمینه لازم است که امید است رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی مانند گذشته بر این مهم تاکید داشته باشند.

*دستورالعمل جدید برای ادارات ابلاغ‌شده است

فرماندار شوشتر درباره فعالیت ادارات و رفتار پرسنل در این بیماری افزود: دستورالعمل جدیدی دراین‌باره ابلاغ‌شده است، در اجرای این دستورالعمل تنها کسی که از سوی بازرسان مسئول اجرا است، رئیس اداره است و این رئیس است که در صورت اجرای نادرست بازخواست می‌شود.

وی تاکید کرد: پرسنل همچنان باید دوسوم در محل کار فعال و یک‌سوم در مرخصی باشند، این مرخصی در سقف مرخصی‌های لحاظ نمی‌شود و با حقوق است، از طرفی در این پروتکل و ابلاغیه جدید اعلام‌شده که همه پرسنل باید ماسک داشته باشند، بازرسانی از شنبه برای این مهم نظارت می‌کنند و قاطع برخورد خواهند کرد.

پنبه‌دانه‌پور عنوان کرد: ادارات از ورود افراد بدون ماسک ممانعت کنند، فضایی برای ضدعفونی ارباب‌رجوع درب ورودی اداره در نظر بگیرند، استفاده از ماسک باید به مطالبه عمومی تبدیل شود، هرکس برای سلامت خود و صدالبته اطرافیانش باید از ماسک استفاده کند، این استفاده از ماسک باید فرهنگ‌سازی شود.

وی به جدیت در بازرسی‌ها اشاره کرد و گفت: بازرسی‌ها باید جدی، بدون مسامحه و بازدارنده باشد، در این زمینه تیم‌های تشکیل‌شده توجیه و واکنش سریع هستند، نباید به خاطر رفع محدودیت‌ها با زیان مواجه شویم و برخی موارد عادی شود، این ویروس از بین نرفته است و وجود دارد.

*ظرفیت سمن‌ها به کار بسته شود

رئیس شورای تأمین شوشتر خاطر نشان کرد: سمن‌های فعالی در شوشتر وجود دارد، از ظرفیت این سمن‌ها استفاده شود و در راستای توجیه و فرهنگ‌سازی در جامعه به کار گرفته شوند.

پنبه‌دانه‌پور عنوان کرد: استفاده از ماسک، به کار بستن پروتکل‌های اجرایی و ابلاغی وزارت بهداشت و … از جمله اهدافی است که باید در نظر گرفته شود و امید است در این زمینه در اسرع وقت اقدام شایسته‌ای را شاهد باشیم.

وی درباره تولید و توزیع یخ در سطح شهرستان شوشتر عنوان کرد: یخ باید به صورت کاملاً بهداشتی تهیه و توزیع شود، در این زمینه به کارخانه‌های تولید یخ تذکر داده شود، باید توجه داشته باشیم که وضعیت بیماری و ویروس خطرناک کرونا عادی نیست و در شرایط غیرعادی نمی‌توان کوچک‌ترین بی‌مبالاتی را تحمل کرد زیرا کوچک‌ترین اتفاق می‌تواند بحران‌آفرین باشد.

*برگزاری تجمعات ممنوع است و به‌شدت برخورد می‌کنیم

فرماندار شوشتر عنوان کرد: روز گذشته مراسمات متعددی در سطح شهرستان تدارک دیده‌شده بود، تذکر دادیم که مراسمات برگزار نشود، صاحبان عزا تمکین نکردند از تحویل جسد برای تدفین ممانعت کردیم.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس آمارها و تحلیل‌ها در این مراسمات به‌شدت بیماری منتقل می‌شود و به این دلیل هم از سوی استان دستور داریم و هم در شهرستان دستور داده‌ایم که برخورد قاطع انجام شود، دادستان محترم نیز با دستورات قاطع و سریع و صریح همراه بوده‌اند که جا دارد از ایشان و همکارنشان تقدیر کنم.

پنبه‌دانه‌پور تاکید کرد: بانیان مراسمات عروسی و عزا، خوانندگان در این مراسمات توجیه شوند، اگر مراسمی برگزار شد، هم باید با بانی مراسم و هم خواننده برخورد قاطع شود.

پنبه‌دانه‌پور تاکید کرد: چند روز پیش مراسم عروسی در یکی از روستای‌های شوشتر برگزار شد که پدر داماد را ۴۸ ساعت بازداشت کردیم، در اجرای دستورات کوتاهی را نمی‌پذیریم.

*بیماری در روستاها سرعت گرفته است

رئیس شورای تأمین شوشتر عنوان کرد: در چند وقت گذشته بیمارهای روستایی بیش از شهری بوده است، توجه داشته باشید که الان فصل برداشت محصول است و با رعایت بهداشت روستایی‌ها به برداشت محصول مشغول باشند.

وی تاکید کرد: برخی در روزهای گذشته فکر کرده‌اند طغیان بیماری اتفاق افتاده است، خیر این‌گونه نیست بلکه طغیان خدمت و نمونه‌گیری اتفاق افتاده است، استاندار خوزستان از وضعیت بیمار‌یابی در استان حمایت جدی دارند و گفته‌اند که این روند باید ادامه داشته باشد.

فرماندار شوشتر خاطر نشان کرد: قبلاً روزی ۴ تا ۱۰ نمونه به استان ارسال می‌شد، الان به روزی ۵۰ نمونه رسیده است، استان هر تعداد از نمونه‌هایی که ارسال شود را تحویل می‌گیرد و این مهم باعث شده تا شمار شناسایی بیماران رشد داشته باشد، اگر شمار مبتلایان بی‌علامت افزایش یابد بسیار خوشحالیم زیرا از شیوع بیشتر جلوگیری می‌کنیم و سرایت را به حداقل می‌سرانیم.

وی تاکید کرد: تقریباً بیش از ۱۰ درصد جامعه با این ویروس درگیر هستند، ولی فقط یک درصد شناسایی شده‌اند، مابقی در حال انتقال ویروس به دیگران هستند و این‌ها همان ناقلان بی‌علامتی هستند که اصلی‌ترین زنجیره نابودی ویروس در جامعه به شمار می‌آیند.

وی به بیماران جدید در شوشتر اشاره کرد و گفت: در شوشتر سن ابتلا کاهش داشته است، این یعنی جوانان که ایمنی بدن بیشتری دارند به‌عنوان ناقل در حال انتقال ویروس هستند، این افراد شناسایی شده باید قرنطینه شوند تا ویروس را نابود کنیم.

پنبه‌دانه‌پور خاطر نشان کرد: از ۱۱ نفری که چند روز پیش پیدا شد هفت نفر جوان و هیچ علامتی نداشتند، این هشداری است که باید به هرکس به چشم ناقل ویروس توجه کرد و تلاش کنیم تا با رعایت اصول بهداشتی شرایط را برای کاهش ابتلا و ارتقای سلامتی خود و خانواده‌مان ارتقا دهیم.

*اصناف پرخطر همچنان تعطیل می‌مانند

فرماندار شوشتر تاکید کرد: اصناف پرخطر همچنان تعطیل می‌مانند، اگر هم خبر جدیدی آمده است باید در شورای تأمین شهرستان شوشتر با توجه به امنیت بهداشتی و سلامتی شهر تصمیم‌سازی شود، ابلاغیه‌ها باید بومی‌سازی شود و در این زمینه به‌سادگی برخورد نمی‌کنیم.

وی به گرانی نان اشاره کرد و گفت: مثلاً گرانی نان، گفتند که به اداره کل صمت ابلاغ‌شده است، چون به وزارت کشور ابلاغ نشده بود، استاندار دستور دادند که متوقف شود و در این زمینه هرچه سریع‌تر قیمت‌ها به قبل اصلاح شود، درباره اصناف پرخطر نیز به همین شکل اقدام می‌شود، تا الان برای آرایشگاه‌های زنانه تصمیم همان تصمیم قبل است و باید تعطیل باشند.

*گلایه شدید از فعالیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر

فرماندار شوشتر در بخشی از سخنان خود در این ستاد ابراز داشت: به‌شدت از کوتاهی در انجام وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلایه مند هستم، مسئول این اداره اصلاً در دوران کرونا در انجام وظایف تلاشی نکرده است.

وی عنوان کرد: در روزهای ابتدایی فروردین‌ماه ابلاغیه‌ای درباره وضعیت دستگاه‌ها رسیده است، وظایفی نیز برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شد، ولی مدیر این اداره اصلاً حضور نداشت که به وظایف ابلاغی جامه عمل بپوشاند.

وی خاطر نشان کرد: گلایه از نحوه تعامل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوشتر را به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز ابراز داشته‌ام و منتظر اقدام هستم.

پنبه‌دانه‌پور تاکید کرد: به لحاظ فرهنگی متولی امور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اقدامات را سامان‌دهی کند، مثلاً رایزنی با خوانندگان مراسمات عزا و …. کار نیروی انتظامی نیست که الان در فقدان این متولی باید به نیروی انتظامی بسپریم.

*اقدامات در حمل‌ونقل عمومی قابل‌تقدیر بود

فرماندار شوشتر گفت: در بخش تاکسی‌های شهری شوشتر مدیر عامل سازمان حمل‌ونقل عمومی واقعاً پای‌کار بوده است، از زحمات مهندس تقی‌پور تقدیر می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: تاکسی‌ها همچنان بر سوار کردن سه مسافر تاکید داشته باشند و بر اساس پروتکل‌های جدید از سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند.

رئیس شورای ترافیک شوشتر گفت: همه باید ماسک داشته باشند، رانندگان تاکسی نیز باید در این زمینه اقدام کنند و بر اقدامات در این زمینه نظارت کافی انجام گردد.

وی از تاکسی‌داران که در روزهای تعطیلی خانه‌نشین شدند و دستورات در این زمینه را جدی گرفته و الان نیز در اجرای پروتکل‌ها کوشا هستند تقدیر کرد.

وی از مردم خواست زندگی پرخطر را کنار بگذارند، در خانه بمانند و تردد به بیرون را به حداقل برساندند، باید برای زندگی مسالمت‌آمیز با این ویروس خطرناک سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

پنبه‌دانه‌پور تاکید کرد: رسانه‌ها در روزهای سخت کرونا بسیار همکاری کردند، از علم‌تان در این زمینه بهره ببرید و به مردم بگویید که باید در کنار این ویروس بتوان زندگی کرد و جان خود را حفاظت نمود، البته اگر مردم رعایت نکنند به‌اجبار از قوه قهریه بهره خواهیم برد.

| منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.