Monday, 22 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 14 شوال 1445
شناسه خبر : 13569
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ | ارسال توسط :

زورخانه شهدای شوشتر بازسازی شد

شوشترنامه(شوشترخبر)| رئیس اداره ورزش و جوانان شوشتر از بازسازی کامل زورخانه شهدای شوشتری و بهره برداری این مجموعه ورزشی در آینده نزدیک خبر داد

زورخانه شهدای شوشتر بازسازی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شوشترنامه(شوشترخبر)| اسماعیل حسینی منجزی گفت: زورخانه شهداء شوشتر بعنوان یکی از بزرگترین زورخانه های استان خوزستان به طور کامل بازسازی شده است و در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید. 

وی افزود: این زورخانه یکی از سه زورخانه کهن شهر شوشتر است که سالها متروکه بود. با همراهی ورزشکاران توانستیم آن را به طور کامل بازسازی کنیم تا میعادگاهی برای همه علاقمندان به این رشته باشد. این نوید را می دهیم که یادواره بسیاری از بزرگان ورزش شهرستان و پیشکسوتان ورزش زورخانه ای در این مجموعه برگزار خواهد شد.  

رئیس اداره ورزش و جوانان شوشتر تصریح کرد: اجرای سقف کاذب، رنگ آمیزی، اصلاح کامل سیستم برق و نور، سیستم های خنک کننده و تهویه هوا ، بازسازی گود زورخانه و سردم و نوسازی تجهیزات از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

حسینی منجزی همچنین با اشاره به ۱۷ شوال و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت:  ورزش پهلوانی در ایران قدمتی ۴۵۰۰ ساله دارد که حکیم ابوالقاسم فردوسی در شاهنامه به خوبی جلوه هایی از این فرهنگ غنی را به تصویر کشانده است.

در شوشتر نیز پیشکسوتان و نام آوران رشته های مختلف، از ورزش زورخانه ای بعنوان رشته مادر یاد می کنند و در کنار رشته تخصصی خود در زورخانه ها حضوری فعال دارند.

وی به باور نادرست درباره اختصاص این ورزش به بزرگسالان و میانسالان اشاره کرد و گفت: ما شاهد حضور موثر نوجوانان و جوانان در گود زورخانه و افتخارآفرینی آنها در مسابقات ورزشی هستیم .

یکی از سالمترین محیط های ورزشی ، محیط های زورخانه ای است که با فرهنگ دینی ما عجین شده است. خانواده هایی که کودکان خود را از خردسالی با این ورزش آشنا می کنند، در واقع روحیه فتوت و جوانمردی و ادب را به فرزندانشان می آموزند.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : شوشترنامه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۱
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.