Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 13648
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۳۱ | ارسال توسط :

جمع‌آوری ۳۵۰۰۰ تن نخاله از سطح شهر شوشتر

شوشترنامه| شهردار شوشتر از جمع آوری ۳۵ هزار تن نخاله از سطح شهر شوشتر خبر داد و گفت: شهرداری بر پاکسازی شهر از نخاله‌های ساختمانی تاکید دارد و این هدف را با اولویت بسیار و حساسیت دنبال خواهد کرد. عباس اسکندری‌نیا در جریان بازدید از فرآیند نخاله‌های ساختمانی از سطح شهر شوشتر در گفت و […]

جمع‌آوری ۳۵۰۰۰ تن نخاله از سطح شهر شوشتر

شوشترنامه| شهردار شوشتر از جمع آوری ۳۵ هزار تن نخاله از سطح شهر شوشتر خبر داد و گفت: شهرداری بر پاکسازی شهر از نخاله‌های ساختمانی تاکید دارد و این هدف را با اولویت بسیار و حساسیت دنبال خواهد کرد.

عباس اسکندری‌نیا در جریان بازدید از فرآیند نخاله‌های ساختمانی از سطح شهر شوشتر در گفت و گویی اختصاصی با شوشترنامه اظهار داشت: تاکنون در ۲۷ روزی که از آغاز طرح جمع آوری نخاله‌های ساختمانی از سطح شهر شوشتر می‌گذرد بیش از ۳۵ هزار تن نخاله ساختمانی از سطح شهر جمع آوری شده و این مسئله باعث پاکسازی و تسطیح زمین‌های زیادی در سطح شهر شوشتر شده است.

وی خاطر نشان کرد: روزانه بیش از یکهزار و ۳۵۰ تن نخاله به طور متوسط از ۱۷ سایت تعیین شده برداشت و در محل تعیین شده دپو و دفع می‌شود، در جاهایی نیز که امکان تسطیح نخاله وجود داشته باشد این روش در دستور کار قرار دارد ولی آنچه اهمیت دارد سامان‌دهی به این مشکل در سطح شهر است.

شهردار شوشتر با اشاره به سایت‌های فعالیت در این زمینه عنوان کرد: جنب چمن رو باز شهرداری، زیرپل شهید کجباف  تا انتهای پارک داریون، ساحل رودخانه شطیط، پل شاه علی و پل لشکر، پل شادروان، زمین خالی پارک همت پور، انتهای نهر رقط در منطقه کمیته سوخت، بند شرابدار، بعد ازچمن شهرداری، پل خراطان ملک‌های مخروبه، جنب مسجد سید ناصرالدین، چهارراه امام پشت پاساژ نزوم زاده، جنب تالار یاس سفید، ورودی جاده عقیلی روبه روی بهشت رضا، جنب بند میزان و ابشارا، ورودی بام شوشتر و پشت بیمارستان خاتم‌الانبیا که همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه پس از پاکسازی نظارت شهرداری شوشتر در این مناطق بسیار زیادی خواهد بود، تاکید کرد: با دادستانی شوشتر هماهنگی‌های لازم انجام شده است که هر ماشینی که به صورت غیرمجاز دفع نخاله ساختمانی انجام دهد و توسط شهرداری شناسایی شود، خودرو متوقف و جریمه سنگین در انتظار وی خواهد بود.

اسکندری‌نیا با تاکید بر اینکه شهرداری شوشتر برخی مسیرهای تردد در محل‌های دفع غیرمجاز نخاله را مسدود کرده است، عنوان کرد: اقدامات بازدارنده در این زمینه انجام شده است و سایت دفع نخاله ساختمانی در سطح شهر شوشتر نیز تعیین شده است، دیگر هیچ بهانه‌ای در این زمینه پذیرفته نیست و به سختی در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم هرگونه دفع غیرقانونی نخاله‌های ساختمانی راکه در سطح شهر مشاهده کنند با شماره ۱۳۷ شهرداری در میان گذاشته و شهرداری در اسرع وقت با این افراد برخورد خواهد کرد.

شهردار شوشتر با تقدیر از همکارانش در واحد خدمات شهر و مدیریت پسماند شهرداری شوشتر افزود: با دفع نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر شوشتر مقدمات تصرف برخی زمین‌ها نیز برطرف می‌شود و شهرداری در این زمینه اقدامی پیشدستانه را در دستور کار دارد.

وی از دادستان شوشتر، فرماندار و مسئولانی که در این زمینه از شهرداری شوشتر حمایت کرده‌اند تشکر کرد و گفت: شورای اسلامی شهر در خط مقدم حمایت از شهرداری در این زمینه بوده است که جا دارد از اعضای محترم شورای اسلامی شهر تقدیر کنم.

اسکندری‌نیا عنوان کرد: طبق قانون مدیریت پسماند مصوب سال ۱۳۸۳نگهداری، مخلوط کردن، جمع‌آوری، حمل و نقل، خرید و فروش، دفع،‌صدور و تخلیه پسماندها(زباله، نخاله ساختمانی، مصالح ساختمانی)در محیط برطبق مقررات این قانون و آیین‌نامه اجرایی آن خواهد‌ بود و با متخلفین اعم از مالکین ملک‌های مسکونی یا خودروهای تخلیه‌کننده پسماند در اماکن غیرمجاز مشمول مجازات‌های‌ نقدی و پرداخت خسارت یا جبران خسارت خواهند بود؛ لازم به ذکر است خودروهای تخلیه کننده پسماند علاوه بر مجازات های مذکور به یک تا ده هفته توقیف محکوم خواهند شد.

شهردار شوشتر گفت: محل تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح شهر شوشتر تعیین شده است لذا از شهروندان و پیمانکاران محترم تقاضا می شود که نسبت به تخلیه نخاله ها در محل کیلومتر ۵ جاده شوشتر، عقیلی اقدام نمایید بدیهی است در صورت مشاهده هرگونه تخلف برابر مقررات برخورد خواهد شد.

همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری شوشتر در این بازدید از ادامه عملیات پاکسازی و تسطیح در زمین های خالی سطح ناحیه چهار معاونت خدمات شهر شهرداری شوشتر خبر داد و گفت: با نصب دیوارهای بتنی از ریختن زباله ونخاله در این ناحیه خودداری می شود.

محمد علی غفلتی اعلام کرد و افزود: با هرگونه نخاله ریزی در زمین های سطح نواحی چهارگانه برخورد قانونی می شود، با تلاش عوامل این معاونت تسطیح و پاکسازی زمین های سطح ناحیه چهار ادامه دارد و به منظور جلوگیری از ریختن زباله ونخاله در این ناحیه اقدام به نصب دیوار بتنی شده است، وی از شهروندان خواست تا هرگونه نخاله ریزی در زمین های خالی سطح شهر رابه شماره تلفن۱۳۷ اطلاع دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری شوشتر گفت: پس از بازدید شهردار کهن شهر شوشتر از سطح ناحیه سه، و تذکرات ایشان مبنی بر پاکسازی، تسطیح، نخاله‌برداری مکان‌های مورد نیاز، با تلاش نیروهای معاونت خدمات شهری پاکسازی کامل در حال انجام است.

وی افزود: به دستور اسکندری نیا شهردار کهن شهر شوشتر تمامی نقاطی که نیاز به نخاله برداری ، پاکسازی و تسطیح داشتند به منظور بهبود سیمای شهر و جلب رضایت شهروندان با استفاده از دستگاه های مورد نیاز در حال پاکسازی و نخاله برداری و تسطیح هستند.

وی هدف از اجرای این عملیات را پاکسازی، تنظیف معابر و ایجاد محیط سالم و همچنین حفظ بهداشت محیط عنوان کرد و گفت: این اقدام از مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرداری شوشتر است.

غفلتی، در پایان از شهروندان خواست تا برای حفظ بهداشت و جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و همچنین حفظ چهره بصری شهر و تسریع در خدمات رسانی به محله های دیگر از ریختن زباله و نخاله های ساختمانی در خیابان ها و زمین های خالی اطراف جلوگیری نمایند.

نویسنده : سردبیر | منبع خبر : اختصاصی شوشترنامه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.