Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 13855
  پرینتخانه » اخبار خوزستان, اخبار گردشگری و میراث فرهنگی, تیتر۱, تیتر۲ تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ | ارسال توسط :

جشنواره برداشت برنج در شوشتر برگزار شد

شوشترنامه| جشنواره استانی برداشت برنج بعد از ظهر روز جمعه در روستای رمانه از توابع بخش شعیبیه شوشتر برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شوشترنامه به نقل از ایرنا، بخشدار شعیبیه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت : از ۵۰ هزار هکتار زمینهای کشاورزی این بخش ، امسال حدود ۲۰ هزار هکتار […]

جشنواره برداشت برنج در شوشتر برگزار شد

شوشترنامه| جشنواره استانی برداشت برنج بعد از ظهر روز جمعه در روستای رمانه از توابع بخش شعیبیه شوشتر برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری شوشترنامه به نقل از ایرنا، بخشدار شعیبیه در حاشیه برگزاری این جشنواره به خبرنگار ایرنا گفت : از ۵۰ هزار هکتار زمینهای کشاورزی این بخش ، امسال حدود ۲۰ هزار هکتار به کشت برنج اختصاص یافته بود .


باقر چعب افزود : پیش بینی شده بیش از ۳۰ هزار تن برنج از سطح شالی زارهای این بخش که عمدتا عنبربو هستند ، برداشت شود .


وی ادامه داد : این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های کشاورزی منطقه و استان برگزار شده است . بخشدار شعیبیه افزود : در برگزاری این جشنواره بخشداری شعیبیه ، اهالی بخش ، شورای اسلامی روستای رمانه ، انجمن های محیط زیست و برخی مسئولان بخش و شهرستان نقش داشتند .


وی گفت : برپایی نمایشگاه صنایع دستی ، نهال کاری و تبادل نظر پیرامون دغدغه های کشاورزان از دیگر بخش های این برنامه بود .


بخشدار شعیبیه شوشتر افزود : این جشنواره نخستین بار در جنوب کشور برگزار شد و در تلاش هستیم تا سال های آینده این جشنواره را با کیفیت و کمیت بهتری برگزار کنیم .


استان خوزستان پس از استان های گیلان و مازندران سومین تولیدکننده برنج کشور است. شوشتر از قطب های مهم کشاورزی در استان خوزستان در زمینه کشت و تولید برنج است.


سالانه حدود ۵۵۰ هزارتن محصولات کشاورزی در شوشتر تولید می شود. بیش از ۷۵ هزار هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم در این شهرستان وجود دارد.

نویسنده : سردبیر |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.